Logg inn med Facebook eller Google!

Rom Katapola, Amorgos?

Started by Anders, 17. Apr 08, 19:04:39

Previous topic - Next topic

Anders

Driver og planlegger høstens utflukt... noen som vet hvordan det er å skaffe seg overnatting i Katapola når man kommer dit med nattfergen i ca halv tre-tiden? Best å bestille på forhånd, eller finnes det noe \"utvalg\" av romselgere på den tiden av døgnet også? Tidspunktet er første/andre uken i september.

kari

Vi kom til amorgos med nattferjen ett år- det måtte være i 2003 tror jeg. Det var i begynnelsen av juli.

Forberedte oss på en natt på stranda, men sannelig sto det noen få sjeler der også da og tilbø oss overnatting. Det sto kanskje 2- 3 stk der,, og vi tok det første og beste. Var trøtt og ville bare til sengs. Vi endte opp med et forholdsvis lite rom. Vi var 4 stk, og det blei satt inn to ekstrasenger på rommet. Og når disse var på plass, så var det nesten ikke gulvplass igjen. Med det var helt Ok for oss. Vi fikk sove. Dagen etter fant vi oss et overnattingssted i Egiali, byen helt i andre enden av øya. Vi bodde i 2. etg hos bakeren, og våknet til lyden av bakeren og til lukt av nybakt brød hver morgen. Supert plass å bo. Eneste negative var at naboen til bakeren hadde hane, og han hadde ikke tenkt til å tie still om natta. Han trakk bare pusten mellom hvert gal. Jeg våkner lett, og med hanen, en mann som SNORKER, en sønn som snorker og en som skjærer tenner, så var det til tider en prøvelse. Jeg har mange netter i hellas der jeg har campert på terrassen.

Dette blei visst et langt svar på et lite spørsmål. Men ja, det sto romutleiere der midt på natta i juli, men hva det gjør i september er vanskelig å vite. Men det ordner seg jo alltid noe, er nok min erfaring.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

OK. Takker for svar. Og har vel samme holdningen... det \"ordner seg alltids\" :-)

Gro

Quote from: \"Anders\"Driver og planlegger høstens utflukt... noen som vet hvordan det er å skaffe seg overnatting i Katapola når man kommer dit med nattfergen i ca halv tre-tiden? Best å bestille på forhånd, eller finnes det noe \"utvalg\" av romselgere på den tiden av døgnet også? Tidspunktet er første/andre uken i september.

Og der var det jeg var på jakt etter: Nattferge til Amorgos!

Vi lander i Athen 13.40  Torsdag 18. juni og vil gjerne rett til Amorgos om det er mulig. Så langt har jeg bare funnet en løsning som innbærer båt til Naxos 17.30 og fremme på Naxos 23.35.
Håper du eller noen andre kan hjelpe:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Gro

Hvor bodde du? jeg har foreløpig pekt meg ut Eleni Rooms (Katapola), kjenner du til det? Ligger vist til høyre når du går i land, 100m å gå.
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Var også ute og kikket på Eleni, det ligger ytterst forbi fergekaien. Fikk ikke sjekket rommene, men stedet så trivelig og bra ut det.
Selv bodde vi helt \"inne\" langs kaien, og syns jo det var helt topp med utsikten mot alt som skjedde der i havnen. Husker ikke navnet, det skal du få i kveld :-)

Greece-Traveller

Gro og Anders,

Dere tenker nok på samme ferge. Jeg har hatt denne fra Paros til Naxos ca. kl. 23:00, og fra Naxos fortsatte den til Amorgos.

Det er forøvrig min erfaring at uansett når på døgnet en ferge ankommer, vil det alltid være noen hotelleiere på kaia for å tilby rom. I september, når ting begynner å roe seg etter sesongen, skulle det heller ikke være vanskelig å få et tilbud på et brukbart sted.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Gro

Quote from: \"Greece-Traveller\"Gro og Anders,

Dere tenker nok på samme ferge. Jeg har hatt denne fra Paros til Naxos ca. kl. 23:00, og fra Naxos fortsatte den til Amorgos.

Det er forøvrig min erfaring at uansett når på døgnet en ferge ankommer, vil det alltid være noen hotelleiere på kaia for å tilby rom. I september, når ting begynner å roe seg etter sesongen, skulle det heller ikke være vanskelig å få et tilbud på et brukbart sted.

Denne må jeg ta  :cheers:

vet du hva den heter? og hvilket selskap som har den?

Hotell bekymrer jeg meg ikke så mye for, det er bare kos å drømme om det pitoreske hotellet
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Greece-Traveller

Det er Blue Star som trafikkerer denne ruten.

Antagelig er det enten Blue Star Naxos eller Blue Star Paros, men dette sjekker du fint når du er der.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Gro

Quote from: \"Greece-Traveller\"Det er Blue Star som trafikkerer denne ruten.

Antagelig er det enten Blue Star Naxos eller Blue Star Paros, men dette sjekker du fint når du er der.


Takker og bukker :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Ser av Blue Star sine ruter at de kjører samme løpet neste år som i år. Halv seks fra Pireus, Katapola ti på tre om morgenen. Det blir noen lange timer på en ferge... men med mange anløp underveis, så det bryter jo opp litt.
Alternativet er å stoppe på Paros/Naxos for en natt eller to før man fortsetter.
Dere ankommer jo en torsdag, så det passer hvis det er Katapola som er målet. Blue Star alternerer mellom Egiali/Katapola annenhver dag (stort sett).

Anders

Quote from: \"Gro\"Hvor bodde du? jeg har foreløpig pekt meg ut Eleni Rooms (Katapola), kjenner du til det? Ligger vist til høyre når du går i land, 100m å gå.

Katapola Rooms het det...enkelt og greit :-)
Helt innerst i kroken, ca 150 meter til venstre fra fergekaien. Snakket med andre som betalte både ti og tjue euro mer pr natt, men som misunte oss vår utsikt over havn og folkeliv :-)
Sørg for å få rom på fremsiden (hadde fire stk der), så blir det helt perfekt :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...