20. Apr 24, 15:54:33


Logg inn med Facebook eller Google!

Kos

Started by grækenland, 08. Aug 07, 12:03:53

Previous topic - Next topic

grækenland

Var der første gang 1977 da var turismen lige startet på Kos,vi tog dertil igen i 2001 og da var det hele ødelagt med fulde unge over det hele især var englændere nede i Kardemena.stang stive i døgndrift.Det er ellers et dejligt sted at være,med små landsbyer oppe i bjergene.især Zia.
 zqr2333222222  zqr2333222222  zqr2333222222  zqr2333222222
Grækenland

xristina

Om man holder seg unna bargata (og Kardamena), så er Kos en fantastisk hyggelig øy. Og etter at reiseselskapene sluttet med organiserte fylle-utflukter på kveldene, så merker jeg ikke noe til nattelivet heller...!

Marit

Det har nok roet seg på Kos i det siste. Bl.a. fordi næringen der vil over til mer familiebasert turisme.

Jeg synes nå det er litt \"urettferdig\" for et reisemål å bli sammenlignet med reiser med 20 års mellomrom. Vil nok tro all alle reisemål har endret seg ganske mye på de årene - både i negativ og positiv retning.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marianne

Kos er en fantastisk øy. Hvis man reiser utenom høysesongen er det helt topp og feriere der. zxzaxxxxxxxx

Livsnyteren

Ja her er jeg selfølgelig helt enig.Kos er en fantastisk fin øy bare man holder seg vekk fra all festingen(bargata og Kardamena) zxzaxxxxxxxxx

xristina

Tilbake etter enda to uker på Kos i kveld, og atter en gang konstaterte vi at Kos overhode ikke er noen festøy lenger, og at barnefamilier og voksne uten tvil er den største gruppa som reiser dit. Har hatt to stille og rolige uker på øya mi, og møtt mange \"førstegangsreisende\" som forelsket seg totalt i stedet og som vil tilbake neste sommer. Forstår dem godt jeg...

Kos er fylt av historie, blandet arkitektur, flotte strender, god mat og herlige mennesker! I tillegg er den utrolig frodig, selv etter den hete og tørre sommeren de har hatt.

JohnS

Nå har vi omtrent bestemt oss for Kos til våren (mai/juni).  Vi må bare få det godkjent av våre medreisende venner, men vanligvis overlater de sånt til meg (oss).  

Hvis turen blir realisert slik vi tror, kan du Xristina gå på rådhuset der nede og få godskrevet minst 4 tilreisende.  Hadde det ikke vært for din entusiasme gjennom lang tid, hadde vi nok latt oss \"skremme\" av alle beskrivelsene av sammenhengende fyll, og bladd fort forbi Kos i katalogene!  :bom:
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Livsnyteren

Det gjør du rett i JohnS.Kos er en fantastisk fin øy som mange blir positivt overrasket når de først har kommet dit :bom: Og jeg er helt enig,xrisina gjør en fantastisk jobb når det gjelder å markedsføre Kos :thumbleft:

xristina

Det var hyggelig sagt, JohnS.  :king:
Jeg skjønner jo ikke at det går an å ha annet enn flotte ferier på Kos.

Du er ikke helt borte når det kommer til reklame for Kos du heller da, Livsnyteren! :-D

JohnS

Det har dukket opp et spørsmål om vi kanskje skal kombinere turen til Kos med noen dager på Kalymnos, evt. ta ei uke på hver av øyene.  Det ser ikke ut til å være tvil omm at Pothia da er rette stedet å bo for oss på Kalymnos.  Den informasjonen vi inner, er svært forvirrende når det gjelder bademuligheter nær byen.  

Apolllo skriver om badeviker med krystallklart vann 15 min fra byen, mens det andre steder kan se ut som m vi må langt av gårde.  Er noen kjent, og kan fortelle om det finnes en akseptabel strand..eller flere... innen rimelig gangavstand fra sentrum?  

På forhånd takk!
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Riitta

Vill gärna hjälpa dig,men har aldrig bott i Pothea när vi har varit på ön, så vågar inte uttala mig om stränderna där :cyclops:

Riitta

Torgeir

Vlihadia Beach, ca 10-15 min med drosje har en av øyas beste strand (sansstrand).
Bystranda er et greit alternativ med solseng og parasol.
Skal du gå 15 min finner du Therme, det er en kombinert brygge/strand. Har en gang i verden vært et Sanatorium der.
Tar du bussen til andre siden av øya (vestkysten), finner du de større strendene. Skal dere være der en uke, prøv alt.
Når det gjelder bosted anbefales fra min side \"Greek House\". Damen som driver det leier ut flere studios/ rom forskjellige plasser i Pothia, en meget hyggelig dame.

(Unnskyld Xristina for at jeg reklamerer for Kalymnos i en trå for Kos)
De fleste finner sitt eget lille paradis i ......, Hellas
Astypalea er en av dem.

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Katherina | Today at 14:58:13
:bye: Mon tro hvor dette er? ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Katherina | Today at 14:50:31
:yeah: Gleder meg til å vandre rundt her igjen...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...