Logg inn med Facebook eller Google!

Tyrkia fra Kos.

Started by Svein~B, 03. Apr 07, 13:32:57

Previous topic - Next topic

Svein~B

Jeg henvender meg til Kos-farerne i forumet:

Jeg ser i \"bibelen\" at det er mulig å ta dagsturer fra Kos til Tyrkia? Har noen av dere gjort det? Hva slags båter er det snakk om? Hvor lang tid tar overfarten? Hvordan er bekvemmelighetene ombord? Hva kan man oppleve i Tyrkia? Er det mye styr med passkontroll, visum og sånt?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Marit

Jeg tok en tur med charterselskapet første gang jeg var på Kos i 1994 (dropp det - fiks sjæl zxssssss ). Den gangen var det ikke noe visum for å komme inn til Tyrkia, men passet måtte med.

Du kan fikse billett både med en slik flying dolphin-sak (http://www.ferries.gr/bodrum-express), men det er mulig å reise med andre typer båter også.

Hvor lang tid det tar er nok avhengig av hvilken båt du tar, men mener det er toppen 45 min.

Det jeg bedrev tiden med der var shopping, så har nok ikke noe mer spennende å fortelle (annet at det var varmere der enn på Kos). Håper andre kan hjelpe deg.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Hur var det i Turkiet, POE? Du har ju erfarenhet...!!!
Har jag också - uff!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

-POE-

En gång räcker, skitigt, avloppsluktande, vansinnig trafik, avgaser, gapiga påflugna försäljare och militärposteringar med sandsäcksvärn i gathörnen.
Detta i Bodrum som i kataloger beskrivs som turkiets \"St Tropez\", i så fall vill jag inte se resten. Dessutom är det en militärdiktatur som låser in och torterar oliktänkande.

Lämna inte civilisationen, lägg pengarna och tiden på en utflykt till Kalymnos, Leros eller någon annan grannö till Kos.
//PO

Riitta

Jag med qwwqddd  Det var första och sista gången ztweeeeeeeee

Riitta

bengalow

Man kan ju ta det som en studieresa, och se vad som är på väg in i EU...
Jesus Maria, som spanjolerna uttrycker sig!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

ROLLE

Vad är det ni förväntar er av ett annat land ? Har själv inte några dåliga eller negativa erfarenheter av Turkiet, tvärt emot , Turkiet är ett gästvänligt land med stor befolkning med en annan kultur och religion som den vi är vana vid. Varifrån ni  fått den uppfattningen att det är en militärdiktatur vet jag ej, möjligen av någon grek som viljat förhindra era pengar fly grekland ? De har problem med de mänskliga rättigheterna, men vem har ej det i \"nästan\"hela asien, arabvärlden, indonesien, tailand, USA m.m.m.m. har problem av samma art i de flesta länder. Ifall du reser på en en dags resa till någon kuststad (turistort) och stannar där några timmar i flesta fall, får du ej någon uppfattning om landet och dess folk. Glöm ej att Grekland också ännu till -74 var diktatur !!!De att du ser militärer gå omkring med vapen ser du överallt, men har du sett dem använda dem ? Anser att det \"turkförakt\" saknar helt dagligt fakta, den grundar sig helt på grekisk antipati och \"propaganda\" , som härrör sig från förgången tid och historia.

Pjokken

Vennligst respekter at trådstarter stillte følgende spørsmål :

Jeg ser i \"bibelen\" at det er mulig å ta dagsturer fra Kos til Tyrkia? Har noen av dere gjort det? Hva slags båter er det snakk om? Hvor lang tid tar overfarten? Hvordan er bekvemmelighetene ombord? Hva kan man oppleve i Tyrkia? Er det mye styr med passkontroll, visum og sånt?

Om det ønskes en tråd om Tyrkia generelt, vennligst opprett en tråd for ønsket emne under \"Alt annet\".

Moderator

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...