Logg inn med Facebook eller Google!

Reiser til kos i slutten av juli - div spm.

Started by jo9, 07. Jul 08, 21:53:19

Previous topic - Next topic

xristina

Zia er ikke noe å trakte etter, om du da ikke kommer deg over turistsonen, og nyter middagen på den øverste tavernaen i solnedgangen. Det er ganske flott. De aller aller færreste turistene kommer seg til toppen av byen. De fleste får ikke med seg mer enn det som ligger i turistsonen. Synd egentlig. Det samme skjedde i reportasjen som sto i Dagbladet forrige lørdag...

Men det er fint å kjøre opp dit med scooter eller bil (vi kjører alltid Jeep da for å få med lukter o.l.).

JohnS

Jeg kan skrive under på det Xristina, den øverste delen var noe helt annet enn det blå-hvite \"kjøpesenteret\" som sentrum var blitt.  Vi var bare oppe der på formiddagen, så vi fikk ikke testa hverken tavernaen eller solnedgangen.   :cheese:
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

xristina

Da har du det til gode til neste gang du skal besøke Kos, John! For det blir vel en tur til... :-)

Livsnyteren

Jeg syns Zia kan være koselig jeg.Jeg har vært der både med mye turister og nesten alene.Jeg har tatt bilder av solnedgangen og spist mat der.Og jeg syns det er koselig å sitte å se på mennesker av alle slag.Det jeg mener er at selv om det er mye turistert der så kan det være et ok sted å være.Jeg må ikke på død og liv holde meg unna turister når jeg er på ferie.Og det at de selger en del der gjør vel ikke så mye.De må jo ha noe å leve av de også :cheers: Men jeg respekterer at alle mennesker har forskjellige steder de liker å være.Vi er heldigvis forskjellige :flower:

Liv

Quote from: \"xristina\"Det har du (delvis) rett i, Bengalow. Men for oss som da ikke er vant til det, og ikke er kjent, så kan det oppstå farlige situasjoner.

MEN; det er fakta at Hellas har Europas styggeste tall når det kommer til antall omkomne (døde) og skadde i trafikken, og jeg tror vel måten det kjøres på er én av årsakene...


.....en del skyldes også alkohol/rusmidler. Det kjøres med et høyt inntak av disse.


jo9

Skal tross alt være der 2uker, så kan jo sette av noen dager til å utforske hele øya.. Begynner å glede meg nå, er under en uke til avreise :)

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...