Logg inn med Facebook eller Google!

Hotellanbefalinger på Kos

Started by xristina, 09. Mar 07, 17:16:04

Previous topic - Next topic

xristina

I denne tråden kan Kos-farerne legge inn sine hotellanbefalinger. Og jeg starter;

Jeg vil bare \"slå et slag\" for mitt favoritthotell på Kos. Det er Imperial Hotel som er et middelsstort familiedrevet hotell som ligger veldig sentralt til. Det er 10 min gangavstand fra havna og gamlebyen, og kun 2 min til stranda.

Hotellet eies og drives av familien Stamatiadis, og de jobber selv i resepsjonen og baren. I tillegg har de en svensk dame ansatt i resepsjonen på ettermiddag/kvelden. Hotellet har både leiligheter og hotellrom, samt svømmebasseng som ligger usjenert til mellom bygningene.

Både rom og leiligheter er enkle, og her finnes ingen AC, men for meg har aldri det vært noe problem. Alle rommene har minibarer, som kan brukes som kjøleskap dersom man bare \"stabler om\" og ikke tar ut varene. (Dette har med skattebestemmelsene å gjøre...) I leilighetene er det selvsagt kjøleskap og kokemuligheter.

Familien er veldig hyggelig og hjelpsom dersom det skulle være noe man trenger hjelp til.

Dette er mitt faste bosted på min paradisøy!  :D


Marit

Må bare si meg enig med Xristina - dette hotellet trives jeg godt - også det jeg har likt best av de hotellene jeg har bodd på de gangene jeg har vært på Kos.

Forrige vinter installerte de AC i leilighetene og de fleste hotellrommene (tror de skulle fullføre denne vinteren), så det er mulighet for AC om det er en nødvendighet (for meg har det aldri vært et must).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Lillerosin

Vi har fått svar fra Imperial Hotel nå - de har bundet seg til et nederlandsk reisebyrå, så halvparten av leilighetene er forbeholdt det. Resten av leilighetene er reservert faste norske reisende...hmmm... rart =o) de får jo så mange anbefalinger på nett her.
Så vi har fått reservert 2 hotellrom, vi reiser to + to barn 10&12 år. Reiser to første ukene i juli.

Men vi har 2 andre familier vi reiser sammen med. De ska ligge fast på ett sted på Kos. Min familie er mer loffe-famile, så vi fyker avgårde i starten, men ønsker å bo nær hverandre når vi ankommer Kos de siste 5 dager av ferien.
De har fått tilsag på et hotel som heter Gaia Garden Hotel. http://www.gaiahotel-kos.com/ er nettadressen.
Noen som har erfaring m det hotellet - og evt avstand fra Imperial hotel?

Takker for svar og synspunkter :o)

Marit

Siden Imperial har mange faste gjester som kommer tilbake hvert år (annethvert år), og som gjerne gir beskjed til hotellet om når de kommer tilbake neste år før de har reist hjem, så blir det sikkert gjerne fort fullt.

Kjenner ikke til det andre hotellet dunevner, Gaia, men ser at det ligger på Lambi. Ser ikke helt hvor langt ut på Lambi dette hotellet ligger. Nå går det bybuss dit, samt at det er flatt og greit å sykle den veien (selv om jeg selv aldri har syklet der så har jeg sett mange gjøre det).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...