Logg inn med Facebook eller Google!

Στην υγειά μασ (Stin igia mas)

Started by Frappe, 23. Dec 07, 10:57:51

Previous topic - Next topic

Niaas

Quote from: \"bengalow\"Ikväll börjar \"Stin ygeia mas\" på en ny serie - slut med repriser, och dom börjar i toppen - Dimitris Mitropanos är kvällens huvudperson. Jag är säker på att jag kommer att sitta som klistrad vid TV\'n från klockan 21.15....!!!

Hei

Hvor finner man dette programmet? På nett-tv?
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

bengalow

Tja, jag har parabol, och där finns den som gratisstation på Hotbird East 13º.
Den finns, eventuellt fanns, på ert.gr (Elliniko Radiofono & Tileorasi) hemsida. Efter lite sökande bland programmen, så kommer man fram till ERT World. Dom hade till för någon vecka sedan bredbandsTV av programmet som sänds nästan varje lördag kl 21.15 CET.
Nu hittar jag inte knappen \"deite mazi\", så den är kanske nedlagd. En annan väg är att söka på eTV.gr - där finns också ERT samt andra kanaler. Då måste man ladda ner Real, vilket jag gjort, men aldrig lyckats att få in ERT eller RIK (Cypern), men andra lokala grekiska stationer, som Nea Makri m.fl. går bra. Jag har heller inte försökt så där allvarligt, eftersom jag har parabol....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

På ERT Sat finns en förklaring på grekiska, så dom skriver om något \" 10 år sedan...\". Det verkar vara en teknisk utveckling, som dom försöker hänga med på, och skulle installerat och som sedan inte fungerar, därför är det inga live-sändningar därifrån för tiden.
Ikväll är det det sämsta \"Stin Ygeia Mas\" jag någonsin sett. Att att sitta och höra på 60-70-åriga människor från teater-och filmbranschen som smörjer varandra med superlativer är ingen höjdare. Dom slog samtliga igenom på 50-talets svartvita biografer, och dom har så många minnen att berätta om!!!  För att inte tala om filmklippen - den rena \"Åsa-Nisse\"-nostalgien! (Om nu någon i  Norge vet vad Åsa Nisse är - såpopera 40 år innan det blev modernt!)
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Ikväll är det \"Smyrnaika\" för hela slanten. Det är en grekisk form för turkisk musik. En av dom största artisterna i den genren är Glykeria, som dessvärre inte är med, men det gör faktikst inget. Dom som är där är underbara, och jag sitter och får ståpäls när jag hör vad dom framför. T.o.m. en kvinnlig sångerska som Maria Soldatou gör sig helt och hållet till topps. Det är musik som passar mig - gu\' vad jag njuter!!!!!!!!!!!!!!!!! Och lipar......
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Ikväll är det musik och text av Lefteris Papadopoulos - en av de mest kända låtskrivarna i dagens Grekland.
\"Stjärnorna\" som kommer att bevisa detta är bl.a. ΤιÏ, μεγάλεÏ, επιÏ,,Ï...χίεÏ, Ï,,οÏ... ερμηνεύοÏ...ν οι : Kostas Makedonas, Melina Aslanidou, Vasilis Lekkas, Kalliopi Veta, Natassa Bofiliou, Mixalis Kakepis och Alkiviadis Konstantopoulos.
Bland gästerna finns också Xristos Nikolopoulos, eminent bouzoukispelare och kompositör. Den lilla Melina har fångat mig i sina garn!! Detta ser jag fram emot!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Riitta

Det hade väl varit för bra att vara sant disgust
Nu kan jag inte längre titta på programmet. Det kommer någon j---a skylt om servfel eller nåt. Så så var det med den glädjen :cry:

Riitta

bengalow

Såja, såja, Riitta...Det är i alla fall ett framsteg jämfört med för en vecka sedan! Nu är ntua (universitetssändningen) på gång, så snart kan du se ERT snart igen!!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Nåväl, ikväll hade du bara blivit besviken på den musik som framförs, Riitta! Det är några 0-or som sjunger sina egna låtar - inte är det grekiskt precis, så som vi förväntar oss. Lavrentis Maxairitsas är huvudperson, men ännu har han inte framträtt. Kanske det blr \"bättre framåt natten\" men nu kan man lika bra gå och lägga sig utan att sakna det. Kostas Makedonas är nog ett undantag, men sedan är det lite skoj på grekiska som ingen fan förstår...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Herrejösses! Ikväll är det en skådespelerska/tragöd som \"mördar\" en stor del av den grekiska sångskatten! En lite för gammal, rund dam, Xanthippi Karathanasis heter hon, med enorm röstresurs. Här behövs inga högtalare minsann! Och alla gamla herrar som minns henne, sitter runt om och berömmer ...Ack ja...Hon sjunger grekiska sånger i den traditionella stil som jag överhuvudtaget inte faller för, med Maria Soldatou och Maria Farantouri (Theodorakis favoritsångerska genom många år) som praktexempel. Det blir en tidig kväll med andra ord...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Lördag kl 21.15-30 ca (CET) så kommer Glykeria till Stin Ygeia Mas. Det blir dock lite tveeggat, för den andra \"artisten\" är Eleni Tsaligopoulou...som vi kallar \"gnölfia\".
Ja, säg den glädje som inte är grumlad!

Och nu har jag hört denna underbara sångerska, Glykeria, sjunga en av mina absoluta favoritmelodier, \"I mana mou Ellas\"(Min moder Grekland) som är en av de bärande melodierna i filmen \"Rebetika\". Jag kan berätta att det var en UPPLEVELSE!!!! Jag kan tänka mig att den kommer på Youtube så småningom.....Lyssna och gråt!!! För mig är det ståpäls hela vägen...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Lördag 21/2 kl21.15 (CET) - the One and Only - Dimitris Mitropanos - HELA KVÄLLEN!!!!!!!!!!!!!!! Giannis Kotsiras och några andra skulle också vara med, tror jag.....!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

meze

Ja, det blir en fin kveld! Vi gleder oss her i Halden også.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...