Logg inn med Facebook eller Google!

Jeg trenger tips!

Started by tinka, 04. Mar 16, 10:51:26

Previous topic - Next topic

tinka

Hei alle Peloponnes-elskere! Jeg skal gå rett på sak. Jeg har vært mye i Hellas, men aldri Peloponnes. Kom tilfeldigvis over det da jeg var inne på Lilleput sin hjemmeside og synes det ser så fint ut! Var på Paleochora med samboeren i fjor, og hadde det helt fantastisk. Liker at det er stille og rolig, men samtidig setter vi pris på å kunne rusle litt i byen og spise på en god taverna. Hvis vi drar til Peloponnes i år, hvor bør vi bo? Kardamili, Stoupa eller Agios Nikolaos? Jeg har skjønt at Kardamili er det roligste stedet, så heller litt mot det. Men blir det for rolig? Vi kommer til å leie sykler og sykle en del (til strender osv). Håper på svar  :)

Ikaros

Jeg ville tror jeg ville valgt Kardamili, selv om det for det meste er steinstrender der (jeg liker best sandstrender  :)
Det er imidlertid ganske kort vei til flotte sanstrender, om en foretrekker det. Koselige tavernaer er det massevis av, og et finere sted å rusla rundt må man lete lenge etter!
Kardamili er også et flott utgangspunkt for vandreturer i naturen, - på oppmerkede stier. Men, diskoteker og "paraplydrinker" er det vanskelig (for ikke å si umulig) å finne der! :) Ønsker man dette, eller å oppleve "storbyen" er det forholdsvis kort vei til Kalamata, bare ca 4 mil. ;)

tinka

Tusen takk for svar Ikaros. Vil du si at Kardamili er det fineste stedet av de tre jeg nevnte?

Ikaros

Jeg ville nok valgt Kardamili, selv om jeg måtte "finne" meg i at det var mest steinstrender der!   8)
Stoupa er også en fin plass, men i ferietiden kan det bli litt for "crowdy" der for meg.
Ag. Nikolaous er et veldig lite men koselig sted, og om jeg ikke hadde så lang ferie ville dette stedet kanskje vært et alternativ for meg.  :)

dagstaalesen@hotmail.com

04. Mar 16, 16:38:32 #4 Last Edit: 04. Mar 16, 16:46:04 by dagstaalesen@hotmail.com
Vi har reist i mange år til Peloponnes og bodde flest ganger i Stoupa  og noen ganger i Agios Nikolaos. I fjord bestemte vi oss for å prøve Kardamili for første gang. Det var perfekt for oss, selv om vi har trivdes på alle plasser, så blir det  nok bare Kardamili for oss. Angrer på at vi ikke har prøvd å bo der før :)
Dag.

dagstaalesen@hotmail.com

Heia, har dere valgt sted i Stoupa hvor dere skal bo Tinka ?
Dag.

Unni

Quote from: dagstaalesen@hotmail.com on 04. Mar 16, 16:38:32
Vi har reist i mange år til Peloponnes og bodde flest ganger i Stoupa  og noen ganger i Agios Nikolaos. I fjord bestemte vi oss for å prøve Kardamili for første gang. Det var perfekt for oss, selv om vi har trivdes på alle plasser, så blir det  nok bare Kardamili for oss. Angrer på at vi ikke har prøvd å bo der før :)

Kvifor var Kardamili perfekt for dokke?  ;D :o 8)

Helsing ei som også har tenkt seg til fastlandet...kanskje neste år  ;)

dagstaalesen@hotmail.com

16. Apr 16, 17:58:41 #7 Last Edit: 16. Apr 16, 18:15:58 by dagstaalesen@hotmail.com
   Hei  :) ikke noe galt med Agios Nikolaos , men litt liten plass som vi føler vi har utforsket ferdig , hvis det går å si det sånn. Stoupa er spennende med alt innen rekkevidde. Strand ,tavernaer og noe mere turister innpå deg. Kardamili føles som en roligere plass med en annen atmosfære som jeg ikke kan forklare helt. Vi var ofte syklende fra Agios og Stoupa til Kardamili , men ikke før vi bodde der følte vi at det var plassen for oss. Tror det er mest voksne turister der, men noen barnefamilier var der som ikke var norske når vi var der.
Dag.

Lous

16. Apr 16, 21:19:31 #8 Last Edit: 16. Apr 16, 21:21:34 by Lous
Hvis dere sykler til Stoupa vil jeg anbefale et besøk på Kalogria-stranda. Den ligger rett nord for Stoupa. En veldig fin strand i en bukt med gode muligheter for god mat også. Så er det slik at når du går ut i sjøen på høyre sider av stranden, kommer du til ett kaldere område. Det er en ferskvannskilde som "bruser" opp av sanden. 

tinka

Hei alle sammen! Takk for gode tips. Siden det er vår første gang i området blir det Stoupa på oss denne gangen. Vi kommer til å leie sykler og utforske områdene rundt. Hvis det er noen som har noen gode tips om hva vi bør oppleve setter jeg stor pris på det :) Vi reiser lørdag morgen og blir der i to uker!

Lous

Fin sti for gange og sykle (bilerfri) mellom Stoupa og Agia Nikolaos. Til og med en liten rasteplass (taverna) underveis.

dagstaalesen@hotmail.com

Ja det er fantastisk å sykle/gå der.
Dag.

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...