Logg inn med Facebook eller Google!

4 turer til Pythagorion 1995-1998. (98 er vi innom andre øyer også)

Started by karri, 18. Jan 13, 21:22:57

Previous topic - Next topic

karri

En plastpose kan bringe fram mange minner, ikke selve plastposen i dette tilfelle da, for den husker jeg ikke hvor jeg har fått. Og ikke kjenner jeg igjen navnet på hotellet, ikke et sted jeg har bodd og heller ikke hørt om. Men, det tilfelle at denne posen er fra PYTHAGORION-SAMOS. Og ikke minst innholdet, en norges-caps! Som jeg brukte da vi syklet oss bort oppe på/i fjellet! Lengst inn i rote-skapet mitt lå denne posen, med denne uvaska caps`n fra turen i 1997. Posen litt slitt, mens caps`n var helt stiv av saltvann fra stranden i Kokkari og sikkert noen liter svette! Så var det fram med album da. Og en invitasjon til mimrekveld fløy igjennom lufta fra min mobil, og ikke mange minuttene etterpå et ja-takk, gleder meg, fra min beste venninne og selvfølgelig reisefølge på disse 4 turene. Førstkommende lørdag blir det mimrestund og småprat om ny tur! GLEDER MEG.  :cheers:

:fotograf: Mine bilder fra disse turene er godt bevart i album  :lese:, siden dette var før datatiden,  :45er: iallfall min datatid, (som begynte i fjor når jeg fikk PC hjemme), så har jeg ikke fått lagret bildene/minnene elektronisk. Men, det går kanskje å ta bilder av bildene? Jeg skal iallfall prøve på det. Kvaliteten blir kanskje så som så, men dere som vil kan få et lite innblikk i hvordan vi hadde det på tur.
:smile12: :ok67: :smile12:

Plastposen som startet mimrestunden  :-*





Kommer brått med mere.......
KARRI

kaka

Morsomt, karri
Jeg har tatt mange bilder av gamle bilder. Det er fullt mulig  :)
KariK

IngeS

Det er fullt ut mulig å fotografere bilder, men har du ikke mulighet til å få scannet dem?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

karri

Ja, jeg tror bildene ble ganske så bra, Kaka :)

Første turen til Hellas for meg var i 1994, sammen med mamma, mormor, ett par tanter og ei kusine. Vi var innom både Patmos, Poros og Parga, med havna på Samos. Vi var der i en uke og det var ikke nok for meg. Så året etter ble det tur igjen, denne gangen med min beste venninne og nabo fra vi var 5 år gamle. Valg av bosted var ikke vanskelig, jeg ville tilbake til Soula og Vasilji på hotel Athos.

Jeg gleder meg til å vise min venninne øya som fanget hjertet mitt på 7 dager  :hjerte34:

Da starter de gode minnene.



Valg av hotel var lett dette året.



Her er jeg endelig "hjemme" igjen.



Utsikt fra rommet, vi ser vannet, men litt irritert over rekkverk-stangen på balkongen.



KARRI

karri

Quote from: IngeS on 18. Jan 13, 22:50:17
Det er fullt ut mulig å fotografere bilder, men har du ikke mulighet til å få scannet dem?


Har desverre ingen scanner og bildene er limt inn i album, så hadde vel kanskje blitt vanskelig. Men, tror ikke bildene ble så ille ;)
KARRI

karri

Vi går på en liten "bli-kjent-tur". Men, først må vi ha på litt solkrem  :sol:















KARRI

karri

En taxitur til Samos-by må vi også ha med oss.
Denne dagen var det over 40 grader, alt for varmt til en by-tur egentlig.. men men, en fin dag ble det, selv om besøket ble litt kort.

Vi kjøpte med oss lunsj, satte oss ved brygga og delte søsterlig med fiskene  :fisk:









KARRI

Diddi

Ble jo helt greie bilder dette, Karri  :fotograf: Artig hvis du har flere  ;D Hvor har du planer om å reise denne gangen da ?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

Quote from: frudiddi on 18. Jan 13, 23:27:48
Ble jo helt greie bilder dette, Karri  :fotograf: Artig hvis du har flere  ;D Hvor har du planer om å reise denne gangen da ?


Ser at noen av bildene ble litt "kornete", men motivet kommer greit nok fram :) Det blir helt sikkert Samos og Pythagorion igjen, det er jo 15 år siden vi var der sist. Og savnet er stoooort!! Spesielt nå, kjenner jeg. Men, så får vi se om det kanskje blir en øy til, Patmos kanskje, hvis vi klarer og reise fra Samos. Kanskje best og spare Samos til slutten av turen ;D
Og jeg har ganske så mange bilder fra disse 4 turene, så det kommer mere frudiddi :)
KARRI

kaka

Artig å se, - og spesielt koselig å se bildene fra Athos. Jeg ser at huset var mere "nakent" enn da jeg bodde der. Da var det store bougenvillabusker som dekket min balkong, og krøp over inngangspartiet.
KariK

karri

Quote from: kaka on 18. Jan 13, 23:38:10
Artig å se, - og spesielt koselig å se bildene fra Athos. Jeg ser at huset var mere "nakent" enn da jeg bodde der. Da var det store bougenvillabusker som dekket min balkong, og krøp over inngangspartiet.



Det la jeg merke til på bildene dine, Kaka. Var mye mere frodig der. Tror vi hadde samme rom :)
KARRI

karri

I 1995 ble jeg 20 år mens vi var på tur, så dette var altså i våre glansdager! Og nattklubbene ble, om ikke hyppig besøkt, så ble de besøkt. Og det ble fort sent eller skal vi si tidlig :o

Mang en sen nattetime ble lagt igjen her inne på LABITO.





Veien tilbake til hotellet kunne bli lang enkelte netter/tidlig morgen.



Nederst til høyre i bildet er rommet vårt, der dørene er lukket.



Og bak den døren er sengen... tid for å si god natt/god morgen.



:sleep: :goodnight:  :goodmorning: :sleep:

KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...