Logg inn med Facebook eller Google!

Når var første gang du....

Started by Ole, 19. Nov 07, 18:50:25

Previous topic - Next topic

KnutB

Min første tur var til Skopelos, i juli 1994. Jeg ble 14 den uken jeg var der. Siden har jeg tenkt på Hellas nesten hver dag og reist tilbake om og om igjen.

Torill

Heldige deg som bare var 14 år første gang :cheese: Jeg var nesten 50,og vet ikke mi arme råd hvordan jeg skal rekke å besøke alle de stedene jeg har lyst til :blackeye:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Bjørg

Kreta-Hersonnisos- 1981
Topp-den gang!

Gro

Min første tur til Hellas var også til Rhodos, i 1988. Var 21 år og på min første sydentur med venninner. Jeg smelta fullstendig. Hadde nesten ikke tid å ligge på stranden med mine venninner, jeg måtte rundt i smågatene å se på grekerne. Spilte backgammon med tre gamle grekere husker jeg. Jeg klarte meg faktisk bra:-) siden har det blitt mange turer, mest charter. Men har nå oppdaga øy loffing. Og tror nok ikke jeg går tilbake til det. Utrolig deilig frihet:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

meze

Samme som deg, Bjørg, Kreta-Hersonnisos- 1981. Det var i august, jeg tror hotellet het Thelia. Noe kjent? Jeg har aldri vært der igjen. Siden har det blitt masse andre steder i Hellas, men de siste årene Naxos, Karpathos og Athen hvert år, om igjen og om igjen..... :flower:

Melony

På Interrail  i 1988 - 18 år. Kom inn til Igoumetiza fra Brindisi i Italia. Var der to netter og besøkte Parga på dagstur. Tok ferga videre til Patras og reiste med toget til Athen. Hadde et uforglememlig døgn i bittelille Diakopton på veien. En eldre gresk mann sang vuggvise for meg på toget:-) Athen i 41 varmegrader var svett og Akropolis var stengt fordi folk ikke skulle få solstikk(en skuffelse som ennå ikke har fått sin forløsning - har ikke vært i Athen igjen senere). Siste stopp et døgn i Thessaloniki med nattbad i varmere vann enn luft...

Senere har det blitt Syros, Santorini, Kreta x 2 og Preveza/Parga/Paxi(korfestival). Veldig spent på Chios til sommeren :cheers:

ragnhild

1974 til Rhodos. Og da var det gjort!

effie

1992 til Rhodos, 20 år gammel. Bodde på Hotel Majestic. Ble matforgiftet i gamlebyen og har ikke vært der siden.... :)

Men bortsett fra matforgiftningen vår hadde vi en ganske fin tur, asså!
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

tonetamara

1990 reiste ä te hellas for förste gang, turn gikk till Samos. De har blitt fler hellas turer men Samos har ä värt på bare den gangen

Tor-Atle

Reiste uspesisfisert til Kreta i 1992, og endte da opp i Makrigialos på \"mitt utskjelte Sunwing\" Her vil jeg si at første tegn til hvordan livet mitt er blitt pr nå startet. Ble fasinert først og fremst av alle flotte guidene som jobbet der, og bestemte meg for at guide skulle jeg bli en gang i livet slik at jeg kunne få så mange flotte kolleger. Fikk god kontakt med grekerne de 2 ukene vi var der også. Så for å gjøre en lang historie kort, resite tilbake til kreta 2 år etter, ble guide for ving i 98, jobbet på karpathos den sommeren (april til oktober) og jobbet sammen med en flott guide fra gamle Gullivers reiser som nå er mor til våre tre flotte barn. Blir nå mitt 11 år på rad til Karpathos, selv om basen i år blir makrigialos på Kreta.
Så mitt liv består nå av å jobbe for harde livet slik at vi kan reise til hellas minst en gang i året, det er drivkraften i livet mitt hver dag, plutselig en dag så flytter vi ned....
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...