Logg inn med Facebook eller Google!

Papigo, en flott høstdag i november 2015

Started by JanBe, 14. Nov 15, 10:03:14

Previous topic - Next topic

JanBe















































dagstaalesen@hotmail.com

Bruker du filter her ?
Det er nydelige bilder.
Dag.

bengalow

Det var långt norrut, JanBe! Jag trodde du var på Pilion!?
I sådan närhet av Ioannina - har du varit i grottorna där?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

JanBe

14. Nov 15, 19:31:44 #3 Last Edit: 15. Nov 15, 17:55:47 by JanBe
For å være helt nøyaktig bruker jeg et B+W 77MM Slim Line Multi Coated Mrc Kaesemann Circular Polarizer filter.

Jeg var også  på Pelion i 2 netter, men for å være ærlig så blåse motivet bokstavelig talt bort, det var ikke løv igjen på trærne og siden jeg først og fremst er på en fototur for å fotografere høstfarger, måtte jeg bare reise derifra og håpe på å finne noen bedre steder og da tenkte jeg på Zagoria-området opp i Pindus-fjellene og det var et mye bedre valg. At jeg var innom Papigo ble mer en tilfeldighet. Da jeg skulle finne meg et overnattingssted for natten kom jeg på et ok hotell vi hadde overnattet på 2 netter nå i sommer. Jeg kjørte opp dit i håp om at de hadde noe ledig og de hadde heldigvis et stort rom på 60 m2 ledig og siden det var det eneste rommet de hadde ledig så tok jeg det. Det var jo mørke natta da jeg kom dit, men når jeg så ut neste dag var jeg glad jeg hadde reist dit  til Papigo for der var det mange flotte motiver............

Ja jeg har vært i Perama grotten like nord for Ioannina, en gang for ca 10 år siden. Vi skulle besøke grotten nå i sommer, var like utenfor inngangen, men vi ombestemte oss da det regnet skikkelig og det er et stykke å gå ute i regnværet etter at man har vært igjennom grotten. Vi hadde ikke regntøy med oss, så den turen får vi ha til gode.........

Fia

Så nydelige bilder, JanBe! :) Må være en god følelse at du har fått de værforholdene du ønsket deg for turen og fotomotivene!
Den som er lei av å reise er lei av livet...

JanBe

14. Nov 15, 23:03:53 #5 Last Edit: 15. Nov 15, 07:04:11 by JanBe
Takker for fine ord om bildene.

Når det gjelder vær og motiver så viste jeg egentlig ingenting om hva jeg gikk til. Dette er min første tur i november og min første tur der ønsket er å finne høstfargede motiver. Når det gjelder været så ar jo det vært over all forventning. Jeg har jo pakket med meg fullt regnsett, ullundertøy har jeg med, egen dyne har jeg med, godt med varme klær har jeg med, men ingen shorts og egentlig kunne jeg brukt shorts flere dager, men da hadde jeg virkelig sett ut som en turist. Nå snakker de for det meste gresk til meg og da er jeg fornøyd, jeg skiller meg ikke for mye ut.......

Når det gjelder motiver viste jeg heller ikke så mye om hvor jeg kunne finne dem, jeg hadde noen ideer om hvor, men har også valgt feil, da tenker jeg mest på turen til Pelion. Pelion er flott, veldig flott, men det ligger til havet og dermed mye vind og lite høstfarger igjen på trærne. Mens andre steder som f.eks Papigo har vært over all forventning. Det er nesten som jeg har fått en ny favorittsesong til å reise til Hellas i, men så kan høsten neste år være full av regn igjen. Det er ikke tvil om at jeg har vært utrolig heldig og værmeldingen sier at godværet skal vare en uke til, men kanskje ikke med fullt så høye dagtemperaturer som jeg har hatt, kanskje opp mot 20'C som jo er bedre enn det jeg hadde håpet på før jeg dro..............

kaka

Det er en fryd å se bildene fra denne novemberturen.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...