Logg inn med Facebook eller Google!

Priser på overnatting i mai

Started by Nina67, 04. Mar 16, 10:16:15

Previous topic - Next topic

Nina67

Hei

Planlegger tur i midten mai (2 uker) og ser for meg Sifnos, Paros/Naoussa og kanskje Naxos, men ser det kan bli litt utfordrende med å komme seg videre fra Sifnos. Etter ferjerutene jeg finner er det få avganger fra Sifos. Det jeg lurer på er hvor mye jeg må regne med å betale for overnatting pr. natt i denne perioden på de ulike stedene jeg nevner.

Frynse

Du skriver ikke noe om hvor mange det er snakk om, men om du reiser alene ville jeg sagt 20-50 euro pr. natt alt etter lokalisering og hvor mye luksus du ønsker.

Nina67

Ser at det hadde hjulpet ja  :) vi er to stk, er ikke opptatt av luksus, men at det må være rent  :) Takk for tilbakemeldingen!

Frynse

Om du ordner rom på kaia der nede i det tidsrommet pleier det å gå greit for 20 euro og oppover.
Som regel er det flere tilbydere, så da kan du velge og vrake ut fra pris, fasiliteter og plassering.
Mange har med seg bilder, evt. en perm med opplysninger, så du ihvertfall kan danne deg et visst inntrykk.
Husk uansett at dersom de sier at det er 5 minutter til sentrum, så er det antakelig en del mer om du ikke går veldig fort.
Om du ikke skal være avhengig av leiebil for å komme deg rundt til strender, tavernaer og severdigheter, er det greit å bo nær et sentrum eller i det minste nær et busstopp med hyppige forbindelser.

Frynse

Nå vet jeg ikke om du har reist mye der nede tidligere, men vi sørger alltid for aircondition og veranda/terrasse.
Likedan sørger vi alltid for å bo sentralt men likevel utenfor trafikk og ståk.
Da kan man sitte uforstyrret med en liten kveldsknert på terrassen samtidig som det er uproblematisk å komme seg avgårde til fjerne strender osv.
Dette blir naturligvis smak og behag.
Om du ikke vet hvor du vil bo på Naxos har jeg et og annet tips vi kan ta på PM.

Nina67

04. Mar 16, 12:21:12 #5 Last Edit: 04. Mar 16, 12:39:34 by Nina67
Er ikke helt ukjent med opplegget da jeg for 15 år siden var på øyloffing for første gang, gjentok dette 5 år på rad, men nå er det 10 år siden siste gang. Mannen er skiftet ut  ;) og han som skal være med nå er førstereisgutt på et slikt opplegg. Jeg reiser også uten barn denne gangen. Har lyst å prøve noen nye øyer, men har gode minner om Paros/Naoussa og Naxos/Agia Prokopias. Så jeg tar gjerne i mot tips ang. overnatting  :) Vi er 48 og 52 år og trenger ikke fest og basar på kveldene, men ser for oss koselige kvelder med god mat og en rolig atmosfære rundt oss. Har og lyst å leie scooter for å komme oss litt rundt til strender med lite folk, tavernaer som ikke er overbefolket med andre..... Men regner med at sesongen ikke er heilt i gang i midten/slutten av mai.

mouche

For egen del bruker vi nesten aldri AC der nede, men takvifte er greit eller mulighet for god trekk/gjennomtrekk selv om det ikke blir så varmt i mai. AC er egentlig noe dritt og mange har blitt syke av bruken, ikke minst nordmenn som setter denne på 16 grader når det er 30 grader ute, helt feil bruk av AC!

Lous

Du skriver at du kunne tenke deg bl.a. Paros. Vi har "vår" plass på Paros som er Captain Dounas.  Ringer du til Stavros (eller Anna) der på tlf +30 2284 052525 får du en fin opplevelse hvis du ber om rom 212 eller 217. Vi pleier å bet ca 40 - 45 euro pr. døgn i juni og september (da vi reiser til Hellas)
Stille og rolig plass - lite svømmebasseng - vanlig frokost-  resten er spes. Har bodd der mange ganger. Alle gangene på rom 212 eller 217. Fra balkong til begge disse ser du mye hav samt lysene fra Mykonos, Naxsos og Syros. Kort avstand til Naoussa by som jo er en flott liten by.   

Nina67


Svein~B

Prisene varierer først og fremst med beliggenhet, sesong og standard. Det kan også være noen øyer der det er dyrere enn andre og deler av øya er dyrere enn andre deler av øya. Jeg mener det er verdt å betale ekstra for eksempel for egen balkong, bad og kjøkkenkrok, så jeg betaler gladelig 30 euro for et slikt rom heller enn 20 euro for et med enklere standard.

Mai er utenom sesong, så du kan velge og vrake. Jeg tror ikke du skal regne med noe billigere enn 20-30 euro, men at det er mulig å finne noe i det prisområdet er temmelig sikkert. Jeg ville ha budsjettert med 30 euro og tatt et eventuelt rimeligere rom som en bonus. Jeg hadde vel gladelig betalt 35 euro også hvis jeg liker rommet, beliggenheten og vertskapet veldig godt, men ikke mer.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Nina67

Takk for tilbakemeldingen  :) var i grunnen det beløpet jeg hadde regnet med (rundt 30 euro), men allikevel greit å få en pekepinn på hva som er "normalt" i dette tidspunktet.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...