Logg inn med Facebook eller Google!

Flere bilder fra Antiparos?

Started by Tjorven, 10. Mar 09, 21:50:45

Previous topic - Next topic

Anders

Jeg \"tror\" det ligger bak Kouros Village. Litt usikker på om den rekken der har noen balkonger med sikt mot sjøen... har funnet et med samme navn litt lengre borte fra byen (samme retning), men antar det er det første det er snakk om. Uansett er ikke avstandene større enn at Røkke bygger større hytter...

God morgen, forresten :-)

Etter bildene å dømme får man helt topp rom, og til den prisen kan jeg forgå på andre ting. Det ER i byen, bare ikke i \"sentrum\"... Turen langs havna og bort til hovedgaten tar fire minutter, og det er fire minutter du vil like å spasere. Bodde i det strøket selv en gang (enkelt rom), det er veldig rolig og fredelig, og det virker lett å komme i kontakt med folk i omgivelsene.
http://www.bearne.com/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=2518
Stranden er den berømte baby beach, ja. Trodde den het Teologos, men ser noen andre navn også. Der vil du ikke være... men bare minutter nord til bedre alternativ, eller ti minutter til strendene sør for byen.

polyanna

Jeg skjønner heller ikke hvor Maria\'s ligger, det kan være på veien fra Kouros mot nudiststranden. Og det er jo ikke langt fra byen. Det er best synes jeg, å bo nær sentrum. Gro har et poeng der, å gå langs veiene i mørket er ikke noe særlig.

Antiparos i juni er flott. Tar du bussen til grottene og venter til den snur -og sitter på nedover igjen, kan du hoppe av ved Soros-stranden. Vakkert vann å bade i, ikke langgrunt, fredelig. Med mulighet for å spise på en liten taverna der. Desverre går (gikk ?) siste buss tilbake ganske tidlig. Men det kan hende at de som jobber på tavernaen vil svippe deg inn til byen på et senere tidspunkt. Soros er min favorittstrand.

Gro

Aaaa! Nå har jeg skjønt hvor det er! Jo der kunne jeg godt bo, selv om den langrunne stranden der rett neden for Kouros er alt for langrunn til voksne. Jo jeg vil absolutt påstå at det er flott sted å bo. Og ja Tjorven det ser utrolig koselig ut:) Du får 10 min å gå til du er i hovedgaten og går du videre i den retningen du bor så kommer du til Campingen og stranden der. Men du får lang vei til Parasliki 1 og 2. Jeg mener å huske at du ikke kunne gå så lang pga noen vonde knær?
Men for meg som likte campingstranden veldig godt så var det perfekt der. Veldig godt miljø og stemning der, med faste gjester år etter år i mai -juni:) Du behøver ikke bade naken der, men du må akseptere at andre gjør det:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Da tror jeg dere er på rett vei. Har sett på google map (Kapt.Barefoot) og det virker ikke langt fra Maria\'s til sentrum. Nå vet ikke jeg hvor Kouros er, men M ligger i ei sidegate til høyre ved enden av havna, der bebyggelsen har et \"utspring\" østover. Nordøst ligger det ei strand inni bukta der, og den ser jo fin ut? Og den er vel ikke nudiststrand, håper jeg.
Tror det heter Agios Spiridonas borti der.

Ja, Polyanna. Jeg har merka meg både Soros og en anna plass i sør på øya. Blir nok noen turer dit også. Nå gleder jeg meg helt vilt  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Har funnet ut at Kouros ligger rett ved Marias, M er nærmere havna da. Og den stranda i bukta heter St.Spyridos eller noe sånt. Er det den som er så grunn? Hvilken strand blir nærmest da (som ikke er nudiststrand?)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Har funnet ut at Kouros ligger rett ved Marias, M er nærmere havna da. Og den stranda i bukta heter St.Spyridos eller noe sånt. Er det den som er så grunn? Hvilken strand blir nærmest da (som ikke er nudiststrand?)


Ja det er den stranden som er så grunn. Men du kan fint ligge der å sole deg noen dager. Litt langt å gå før du får duppa deg... men det ser ikke jeg på som noe stort problem. For om du ikke vil på Campingstranden så er det jo litt avstand til de andre...

 De andre strendene ligger på andre siden av byen. Parasliki 1, 2 og 3 tror jeg de blir kalt. Der en veldig ok en med strandbar og koselig liv om ettermiddagen. Tror den heter Fanari Beach Club. Kanskje du kan leie/låne deg en sykkel når du blir kjent med de som bor der? Jeg tror nok det vil ta deg ca en halv time i rolig/ rusle tempo fra der du bor. :flower:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Søren, da har jeg blingsa helt feil. Spurte nemlig der jeg skal bo hvor langt det var til strendene, og fikk beskjed om at det lå 3 strender i 5 min. gåavstand derfra, og 5 min til hovedgata. Hm, får se om jeg finner meg ei vik litt nærmere da, for å få dyppa meg litt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Jeg bodde midt i hovedgaten og mener det var ca 15 min begge veier for meg om jeg skulle på Fanari eller Campingstranden :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Og Fanari er....?

Nå har jeg nok forvirra deg Tjorven... sorry :confused1:  :whistle:

Den heter ikke Fanari som jeg sa, men \"Time Marine Beach Club\"  Jeg så på kartet på Bergtun sine sider. Den er i følge hans sider det samme som
Parasliki 2  :flower:
 Jeg har sendt deg en PM :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Time Marine tror jeg er nedlagt/stengt? Tror ikke den var åpen verken i fjor eller året før?
Men Fanari ligger midt mellom P1 og P2, og kan bli like artig som Time Marine engang var hvis man sier til Smiley hvilken musikk man liker :-)

Gro

Jeg er bare glad det var noe som het Fanari jeg... så jeg ikke var helt tussete ;-)
Jeg har vært på begge ja. Synd om Time... er nedlagt da. var gøy å sitte der å ta en sen lunsj og spille Back Gammon:) Men koselig familie som driver Fanari og god mat :-)
Noen som har bilde av disse to strand barene?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...