Logg inn med Facebook eller Google!

Flere bilder fra Antiparos?

Started by Tjorven, 10. Mar 09, 21:50:45

Previous topic - Next topic

Tjorven

Foruten Anders sine fine bilder fra Antiparos, så er det lite bilder å finne fra denne øya som jeg skal til i sommer. Er det ikke noen flere som har noen fristebilder derfra?
Tar også gjerne imot tips om hyggelige spisesteder, musikkbarer (med gresk musikk eller rock) og ellers ting jeg bør få med meg. Har planlagt grottetur, og tar nok noen turer til Paros også, men ellers tar jeg det som det kommer.
Så frist ivei, folkens  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Ummm... skal lete rundt og se hva jeg finner. Vet ikke om jeg har så mye mer. Bergtun har jo litt på sine sider?
Klimataria er helt topp som spisested. Ligger liksom tjue meter utafor hovedgaten. Men ellers finnes det mange spisesteder, aberet er vel at de fleste og de beste ligger akkurat i hovedgaten.
Bortsett fra grotten er det ikke så mye annet enn rusleturer å finne på :-)
Den bussen går nesten helt opp, IKKE la deg lure av de som selger eseltransport resten av veien. Det er bare rett rundt svingen :-)
Men det ligger flere små fine strender på det strekket nedover langs kysten.
Ellers er det okay å sitte på Sunset Beach og se solen gå ned, spesielt når du har selskap av noe godt i glasset. Og noen spaserturer om morgenen, hvis du føler for det. Av strendene like syd for byen syns jeg Psaraliki 2 er finest, men det er jo en smakssak. Du går dit på ti minutter.
Og jeg opplever desverre at Anti begynner å bli et dyrt sted... mat og drikke nede i havna koster ganske mye i forhold til mer bortgjemte steder, og det er vel kanskje bare frokosten som er verdt det :-)
Men blomstene... fargene og frodigheten... og Lilleput-følelsen... gled deg :-)

Ole

Det går bilferge mellom Pounda på Paros og Antiparos. I sommer tok jeg en liten svipptur over til Antiparos før jeg skulle ta båten til Naxos.

Her ser vi ferga med Antiparos i forgrunnen.


Vi nærmer oss.....


Framme!










Hovedgata en tidlig morgen.





Anders

Åkk.. snakk om å gjøre folk reisesjuk, da!
(men det var kanskje meningen :-) )

Tjorven

Du har klart det igjen, Ole :) Takk for herlige friste-lengte-bilder. Kjenner hvordan reisefeberen raser og forventningene bobler i kroppen. Gjett om jeg gleder meg til å stå på dekk og \"ta imot\" Antparos!

Og takk for tips, Anders. Skal nok sjekke ut de stedene der, og har jo god tid til å kanskje finne noen bortgjemte perler også. Har jo et hav av tid på meg. Mmmmmm
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Skal jeg slå til?
Fikk tilbud om rom alene (etter å måtte takke nei til leiligheten) for 20€/natt. Rommene er nyrenovert med alt nytt ifjor, har kjøleskap og kjøkkenting for matlaging, balkong og A/C inkludert. Bostedet heter Maria\'s Place og er omgitt av hage med sitteplasser ute.

Syns det er greit å vite hvor jeg skal bo, og at jeg får være på samme sted uten å må flytte, siden jeg skal være der såpass lenge.
 Er det forresten noen som har bodd der, eller har vært der? Det ligger rett i \"utkanten\" av sentrum 50m fra ei strand, og ser veldig koselig ut.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Får du noe sånt til 20€ så er det bare å knalle til :-)
Jeg klarer ikke helt å plassere det utfra bildene, men det ser ut til å ligge mellom byen og den første bystranda Psaraliki1.
Og det går jo an å finne noe annet etterhvert...?

Gro

kan du prøve å beskrive mer hvor det ligger? jeg ville nok passet på å bo enten i havna eller i nærheten av Hovedgaten... Men ut i fra prisen hadde jeg glatt slått til om det var sentralt. jeg skal se om jeg finner ut hvor det er:)
Nei jeg ble ikke noe klokere av den hjemmesiden ang hvor det ligger.
Her er en link til sider om antiparos:

http://islandstrolling.bergtun.com/info/english/links_to_greece.htm#Antiparos

Nydelige bilder Ole:) Er som å være der igjen:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Nei, det ligger i andre enden av havna enn der P-strendene er. Sjekk bilder og beliggenhet på www antiparos-isl.com (bildene der er fra rom og bostedet jeg snakker om, ikke det anlegget som de også har på andre sia av bukta altså, se bilder nr 2+ 29 og utover.
Finnes også på www Parosweb.
Vet ikke hva den stranda nærmest der heter, kan det være noe på S eller den som kalles baby-beach mon tro? Og er det langt å gå til sendtrunskjærnen derfra? Det ser ikke sånn ut, men....
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Jeg kjenner ikke Antiparos og prisene der, men hvis jeg sammenligner med Syros, som er øynabo, så er 20 euro for et rom/studio en meget hyggelig pris. Jeg hadde slått til, bodd der, og så eventuelt sett andre ting an etterhvert.
Glika i zoi

Tjorven

Forresten Gro, så finner du det også på første Anti-linken hos Bergtun, eller gå direkte til www.Maria\'s place. Ser det ikke koselig ut? Skal være 5 min å gå til byen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Quote from: \"Tjorven\"Forresten Gro, så finner du det også på første Anti-linken hos Bergtun, eller gå direkte til www.Maria\'s place. Ser det ikke koselig ut? Skal være 5 min å gå til byen.

Linken virker ikke, så den må få en full adresse.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...