Logg inn med Facebook eller Google!

Piso Livadi på Paros

Started by Ole, 13. Dec 08, 17:18:37

Previous topic - Next topic

Ole

Piso Livadi ligger på vestkysten av Paros. Dette er et forholdsvis rolig turiststed med ei fin strand og noen hyggelige tavernaer. Dessuten virker, uten tvil, det som det er plenty av overnattingsmuligheter her. Akkurat som forrige gang jeg (vi sist gang) var på Paros gjorde jeg et matstopp her. Her er noen inntrykk fra Piso Livadi.




































kari

Hit har vi nesten vært mange ganger, men har ikke lykkes ennå. Men etter å ha sett bildene dine, er sjansen større for at vi lykkes ved neste korsvei. Ser ut som et lite trivelig sted. Og en fin strand i nærheten av byen og aktuele bosteder; der er bra. Vi er veldig glade i å bade, og da er det fint å ha badeplassen i gangavstand.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Riitta

Här har jag ätit dom godaste fyllda auberginer i Hellas :bom:

Riitta

Tjorven

Tror jeg glemmer at det er snø, kaldt og snart jul og heller stopper her ei stund ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katherina

:flower: Dette var virkelig lengte bilder. Det er ikke ofte vi ser bilder fra lille og sjarmerende Piso Livadi. Jeg hadde 2 fine uker her for noen år siden. Satt mangen kveld akkurat på den benken på bilde 2  ved den lille lekeplassen og nøt barnas livlige lek, fiskebåtene som kom inn og det litt slentrende livet som var her om kvelden. Tok lokalbussen, som vi ser på et annet bilde, rundt omkring på øya og hadde mange sløve dager på stranda.  :flower:

 :cheers: Så takk. Ole. Dette gjorde godt i vintermørket.

Sjøløve

Å, dette var fine bilder å hvile øynene på i desembermørket :flower:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

bengalow

Vi har aldrig varit på Paros mer än på en dagstur från Naxos. På mitt enögda synsett var det på tok för många turister, så det har aldrig varit en lockelse sedan dess. Men nu är det.... Of course, det måste ju finnas en anledning till att folk flockas där, men Paros by är uteslutet. Piso Livadia däremot...! Så skön stämning du har fångat, Ole! Är det så lugnt även mitt i  högsäsongen?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Ole

Hyggelig at dere satte pris på bildene! Jeg er helt enig at det er deilig med noen Hellas-bilder nå når man har en del andre ting å tenke på.

Jeg var i Piso Livadi i slutten av juni. Det er helt sikkert mer turister der senere på sommeren, men hvor mye det er vet jeg ikke. Kanskje noen har vært der i høysesongen?

Katherina

:flower:
Jeg var i Piso Livadi i 2 uker i juli for 5 år siden og syntes ikke det var mye turister der. Jeg opplevde Piso Livadi som en liten fiskerlandsby med små hoteller sprett rundt omkring. Ingen spesielle utesteder og nattklubber e.l. Flere restauranter med god mat og ei ganske bra strand. Lokalbussen gikk ofte og det var lett og komme seg rundt omkring. Jeg var flere ganger både i Pariakia og Naoussa. Det vaar mer turister i Naoussa. Likte meg godt i den lille fjellandsbyen Lefktes. Men dette var altså for 5 år siden.

Reiser gjerne tilbake.

Gro

Så gøy å se trådene dine fra Marpissa og Piso Livadi, bringer frem masse gode minner :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tjorven

Disse to stedene du nevnte Gro, har jeg også lyst å besøke på en dagstur til Paros :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Quote from: \"Tjorven\"Disse to stedene du nevnte Gro, har jeg også lyst å besøke på en dagstur til Paros :)

Høres topp ut for meg  :cheers: koser meg med alle trådene fra Paros og Antiparos i dag, masse jeg ikke hadde sett :cyclopsani:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...