Logg inn med Facebook eller Google!

Det frodige, vakre området på Mani!

Started by kaka, 24. May 09, 19:57:15

Previous topic - Next topic

kaka

Det blir jo tid for litt turer også, mellom alle kirkebesøkene.  Selv om kveldene og nettene fortsatt er litt kjølige, blir dagene stadig varmere. Det har kommet mange grekere hit, til påsken. I dag var det mange på stranda og til og med noen i vannet. Jeg gikk forbi, oppover i retning Malta , opp til ruinen på høyden.
Det gjør ingenting om stien er nesten gjengrodd enkelte steder, når det er så vakkert.
KariK

kaka

Et lite glimt fra påskeaften i Saidona. Jeg var så heldig å bli invitert med opp dit, der de hadde gudstjenesten tidligere på kvelden. Da vi kom ned til Kardamili, etter midnatt, var det fortsatt messe der.
Nå har jeg fulgt mange av samlingene i kirken, gjennom påsken. Prestene og de som leser og synger tekstene har stått der i mange timer daglig. Utrolig at stemmene holdet. En stor innsats!
KariK

vandrer


Det har vært en utrolig høytidsfull påskefeiring i Kardamili dette året.🇬🇷
Jeg er også mektig imponert over de gode stemmene og utholdenheten til presten
og de som leser og synger tekstene.🙏
De er i tillegg langt fra "pur unge"💒

kaka

Nå kan både prest og sangere få hvile stemmene noen dager😊
Det var merkbart i byen i går at grekerne feiret påskedagen med samlinger i hjemmene. Stille i gatene og stengte butikker da vi kom hjem fra tur. Vertskapet hadde også sin fest, men først hadde de sørget for en hyggelig påskehilsen til sine gjester. Stor overraskelse da jeg kom inn 😊
KariK

Katherina

 :)  Fryder meg over stemningsrapportene fra påskefeiringa i Kardamili. Ser det hele for meg og mimrer til tidligere feiringer der nede. Det ble hjemmepåske på oss i år og  vi har kost oss med det. Men nå nærmer det seg raskt vår tur til åkomme til ferieparadiset. Torsdag setter vi oss på flyet med kurs for Athen også blir det 3 uker i kjente og kjære omgivelser. 😄🌺 De fleste av dere norske som er der nede nå har vel satt kursen mot nord og norsk vår når vi kommer. ☀️Ønsker dere en fin avslutning på deres ferie og god tur hjem.

kaka

Mange av oss reiser hjem torsdag, ja, men ikke alle😊
Dere kan bare glede dere. Selv om blomsterprakten er litt på hell er det fortsatt fargerikt å gå tur.
Valmueenga ved stien ned fra Proastio er nesten uvirkelig ,( og umulig å gjengi riktig med et billig mobilkamera)
KariK

kaka

April er ustabilt, både hjemme og i Hellas. I går så jeg bilder med nysnø på Profitis Elias, - i dag våknet jeg til nysnø her. Litt stusselig, men det går jo over :)
Da er det tid for å kose seg med bildene fra kamera jeg ikke fikk overført fra i Kardamili.
Valmueenga i Proastio fremsto ikke dårligere der, - heller ikke blomkarsen i oliventreet i Kardamili
KariK

Athina

Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Jeg var så heldig å bli buden med på dagstur med bil. Målet var Moni Panagia Giatrissa. Vi kunne kanskje kjørt om Milea, men tok runden, om Neo Oitylo og Areopoli.
Da vi tok av fra hovedveien, ble vi møtt av nok en vakker valmueeng. Her ble det fotostopp, - og "dypdykk" på de ivrigste :)
Det var helt utrolig flott! Også flott å se Eliastoppen fra den kanten
KariK

vandrer

Flott tur og hyggelig reiseselskap:)    Det var ikke lett å løsrive seg fra den valmueenga:)

kaka

Nei, den valmueenga var helt spesiell. Blomstene var mer dyprøde enn de fremstår på bildet over, men valmuer er vel noe av det vanskeligste å få gjengitt riktig.
Vi klarte nå til slutt å kjøre videre, og fant et sted der det så ut til at vi kunne kjøpe litt lesk, og kanskje litt is eller annet. Vi tok bare lesk :)
Om dette var i Marathea eller Skamnaki er jeg ikke i stnad til å huske. Ikke kunne vi kjøre videre, slik vi trodde, heller.
Men, vi fikk klar og tydelig veiledning: ikke videre oppover, men ned igjen osv...
- så, da gjorde vi det. :)
KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Dag.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...