Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er dine Hellas-planer for 2014?

Started by Ole, 24. Oct 13, 22:12:12

Previous topic - Next topic

fila

Vi er 8 stk som skal til Symi, 4 av oss har vært der før. Derfor er turen allerde bestilt og vi reiser midt i september 2014. Vi gleder oss allerede. Forhåpentligvis rekker vi en Hellastur før det også.

http://hellasforum.net/index.php?topic=8122.0

streamer

Hei!!
Jeg skal for første gang nyte den Greske påsken. Noen dager i Athen og 2 uker på Naxos. Den Greske påsken er i 2014 samtidig med den Norske. Og flybiletter til 3000 tur-retur Athen fra Trondheim er det ikke noe å si på. Ellers så blir det nok en tur i september også.

marjana

Norsk påske på gresk er fint! Jeg tenker på det samme. Finner nok et fly i april/mai til Aten og ferge videre til Syros, for da er det ut for å plukke kapers igjen. Jeg vil spørre her om jeg kan leie dette rommet jeg bor i nå til våren igjen i et par måneder.

Ser at både SAS og Norwegian har lagt ut priser og avganger for 2014, selv om de er "flytende". Siden fergene i Hellas også er tidligere ute med de faste rutene så går det ganske fint an å sy sammen en fin reise både med fly og båt.
Glika i zoi

Harald Stendalen

Fremdeles noen orkideer som ikke har blitt avbildet i fjella ved Kardamili og i området ved Megalochori-Lesvos,men den som lever for se!

Anders

Prøver å få med noen søsken (og deres respektive...)... men det virker som et langt lerret å bleke. Ellers er det jo felles påske... og juni kommer vel som i alle andre år... og så håper jeg på en lengre turne i september. Vi får se, vi som (enn så lenge) har lever. Turer blir det uansett... altfor tidlig å begynne kjøpe noen billetter eller detalj-planlegge.

Frøken Sofie

Vi har fått på plass masser vi!!
Reiser fra Oslo 25 mai for å ha noen dager i Glyfada eller omegn. Blir sikkert en tur inn til Athen også. Hotell er ikke bestilt, men det er flybill. Så blir det leie av båt. Den er bestilt og depositumet betalt. Det blir fire uker med seiling på oss. Starter i Alimos og har tenkt oss mot Milos, Ios, Santorini m.m Så videre mot Dodekanesene for så å få med oss en del av Kykladene som Poros før vi setter nesen mot Alimos igjen. Vi blir totalt i Hellas i 5 uker. Seilruten blir noe sånt som :

Alimos - Sounio - Kythnos - Milos - Ios - Santorini - Anafi - Astypalea - Kos - Kalymnos - Leros - Lipsi - Patmos - Amorgos - Småkykladene - Paros - Antiparos- Sifnos - Serifos - Sounio - Alimos

Fly og båt er bestilt, mangler å bestille et par hotell. Den 29 juni er tilbake til Oslo for å ta resten av sommeren her.... :)

Marit

Håper det blir en tur til Athen neste år.  :)
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tjorven

Forhåpentligvis blir det 2 månedslage turer ( i juni og sptember) på meg til neste år også, men ennå er ingen ting bestilt. Men planen er som vanlig at aleneturen min i juni går til Antiparos. Har jo satt igjen noe småtteri i en pose hos Stavrola, der jeg kommer til å bo når jeg er på Anti, nå framover. Kanskje blir det ei øy i tillegg, Serifos frister jo veldig, eller tilbake til Koufonissi. Det kommer alt an på hvor flyet lander, Athen eller Santorini  ::) Ser at SAS har salg nå, men fant ikke de gode prisene der ennå. Mener jeg har betilt i november tidligere år, da de også pleier å ha salg. Ikke noe å stresse med foreløbig iallfall  ;)
Til høsten har Sisi og jeg løselige planer om etpar øyer i Dodekanes + Fourni, sistnevnte er ei øy jeg har lengta meg tilbake til leeeeenge nå, så dit blir det iallfall et besøk  :-* Dessuten har vi begge lyst på et gjensyn med Lipsi, og ei øy til  8) 8)
There are no strangers, only friends we haven't met.

lundmor

Blir Rethymnon igjen ;)3 ganger blir det,har vært på mange steder.Men falt for dette ;Dhar alt som shopping,strand,god mat,gamleby,nyere del +++++mere

kreta-Samos-korfu-Rethymnon-Rhodos

Solgry

Vi skal ha med barn og barnebarn til høsten, slik som vi gjorde i 2010. Det blir to uker, Paros og Naxos, og vi har allerede booket èn uke hos Kiki på Paros, men har foreløpig ikke bestilt flybilletter.  :hoppende:
Tvillingene, som nå er nesten 8 år, gleder seg villt! Og minstemann, som ble født èn måned etter hjemkomst fra Hellasturen i 2010, gleder seg også, for han har sett bilder og film!
Og, selvom det ikke blir samme "kjæreste-tur" som vi pleier å ha, så blir det en herlig "besteforeldre-tur"! Vi gleder oss! :hjerte34:
Lodotter er englenes tøfler.....

Kristian

Quote from: Ole on 24. Oct 13, 22:12:12
Mange er sikkert i full gang med planleggingen av tur(er) til Hellas neste år. Hvilke planer har dere?? Noen som har tur i boks allerede også, kanskje......?


Er det egentlig noe å spørre om?

:help:

Tankene er i gang, men hvaresultatet blir, ja det ser man med tida.

Noe i september blir det vel, og Naxos/Anti blir høyst sansynlig. EN tur innom Piso Levada (Paros) for å besøke kjendte fra ParosWeb-miljøet er vel heller ikke langt unna.

Og så er det det tilbakevendende: Milos or not Milos

8)
Kristian/Planer er til for å utsettes

bengalow

Eftersom du svarade på frågan, så var det väl relevant att fråga! Varför så ohyfsad?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...