Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er dine Hellas-planer for 2014?

Started by Ole, 24. Oct 13, 22:12:12

Previous topic - Next topic

JohnS

..den tid, den sorg...   først er det jul.... og før jula er det mye hyggelig som skal skje... og etter jula også....  foreløbig konsentrerer jeg meg om de nære ting...  heaven can wait, som det heter.... 
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Fia

Er jo enig med deg, JohnS - det er viktig å leve her og nå! Men for meg er det også viktig å ha noe å se fram til på reisefronten...  :) :D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

JohnS

For å være (bittelitt)mer seriøs:  Det er et paradoks (for meg hvertfall) at noe av det mange av oss setter størst pris på med Hellas og grekerne, er en laid-back livsstil der man tar ting som de kommer, og ikke er så fryktelig systematisk og ryddig når det gjelder å planlegge.   LIkevel skal vi (også i ferien) helst vite  at man skal være på flyplassen klokka 07:50 , og man skal vite hvor man skal ta båt fra klokka 17:00 samme dag, til ei øy man skal forlate tirsdagen etter kl. 15:15....osvosv.  Og dette skal man helst vite 8 - 10 måneder i forveien.  Og våre bokholdersjeler skal ha klart for seg hva billettene vil koste også step for step, like tidlig..... Det er den eneste måten for oss å sikre oss at vi kommer dit vi vil når vi vil og har råd til å komme dit....  Har vi ikke lært noen verdens ting av våre besøk i Hellas når det gjelder  at ting ordner seg nok, og hvis ikke, får vi ta det som det kommer der og da.  Det blir alltids ei råd...?    Eeehhh beklager.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ole

Quote from: JohnS on 24. Oct 13, 23:41:59
For å være (bittelitt)mer seriøs:  Det er .......


Du mente kanskje at du skulle være (bittelitt)mer useriøes??  :D :D

JohnS

Quote from: Ole on 24. Oct 13, 23:46:42

Du mente kanskje at du skulle være (bittelitt)mer useriøes??  :D :D


Det var muligens det jeg mente, men egentlig var det  bare et forsøk på å beskrive (satt på spissen)  kontrasten mellom våre krav til detaljert kontroll av våre liv, mot de holdninger vi egentlig elsker i landet vi besøker  ;D
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

karri

Enig med deg, JohnS. Eneste som er klappet og klart er destinasjonen, (les: SAMOS). Så får det andre komme etter hvert.
Jeg har gjort bommerten en gang, og det er en gang for mye! Lengta, venta med glede og forventing, virkelig sett fram til en tur som ikke ble noe av.  :'( :-\ :-[ :(

Reiselysten og drømmen om Hellas har slått rot i meg!! Så lengselen er der hele tiden.
Det er deilig å vite at HELLAS fins, en flytur unna....
:dream:
KARRI

mouche

Tja, destinasjonen er vel nokså klar siden vi har hus på Kreta, men antall turer er noe mer uklart. Fruen mumler noe om å ta en tur ned til jul og å feire nyttårsaften der, en tur på et par uker i februar blir det vel, mai og juni er jo fine måneder å være der, men kanskje påsken også. Og noen uker i september/oktober blir det vel så til sammen håper jeg på totalt 3,5/4 måneder som ikke er en dag for mye!

Og til frokost i dag blir det gresk yoghurt med medbrakte tørkede fiken, valnøtter og honning fra Kreta!

stein

2014 har vært på planen i mange år. En kamerat og jeg skulle seile/suse rundt i Hellas i ukesvis. Nå har han dratt på seg kone og skoleunger og jobb med årsoppgjør og budsjetter, så det går i vasken. Men jeg skal uansett seile i 4 uker, hele september.
Først den tradisjonelle Viseilerigjen uka i Saronic. Samme gjengen som jeg har seilt sammen med siden 1991, så klart med mange nye folk og mye frafall.
Så blir det en uke med kona og 2 vennepar, antakelig fra Lavrion til Naxos. Der ligger jo øyene Kea, Kithnos, Serifos, Sifnos osv, en herlig rekke. Tredje uke Naxos, Småkylkadene, Amorgos og forhåpentligvis et besøk på Anafi. Siste uke tilbake fra Naxos til Athen.
Slik det ser ut nå, blir det mye Naxos. Kanskje jeg treffer noen forumister? Det hadde vært trivelig.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Niaas

Siden vi har leid hus på Karpathos, så blir det noen turer dit!
Har ikke bestilt noe enda, men håper på en tur i mars for å nyte våren og masse blomster.
Så blir det nok en ny tur i mai eller juni og til høsten. Får se på priser osv...
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Diddi

Planlegger en tur i september 2014, men hvor ???? Nei, det er foreløbig et blankt ark  :) :) Ser for oss en tur til Spania i mai/juni denne gangen,
for variasjonen sin del, og fordi vi har tilgang til nesten gratis "rekkehus" der  8) 8) 8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

ingaberentine

25. Oct 13, 15:40:03 #22 Last Edit: 26. Oct 13, 08:11:53 by ingaberentine
Mot normalt så har vi enda ikke bestilt noe, men tidspunktene for våre 2 turer er rimelig fastsatt. Først en påsketur som i år blir utvidet med en uke extra, men enda ikke bestemt om det blir uken før eller etter påsken. Sted er heller ikke bestemt. Corfu frister, har aldri vært der og Korfu skal ha en nydelig vår.............

Men det frister også å fly Til Thessaloniki istedenfor tradisjonelle Athen og heller leie bil i Thessaloniki for 16 dager og kanskje kjøre vestover og da aller helst så langt nord man kommer i Hellas. Hvis dette blir turen så vil vi nok bruke en ukes tid bare i området Zagori. Har vært der et par ganger før, men drar mer enn gjerne tilbake igjen. Kanskje Parga hadde vært et passelig sted å snu før man drar østover til Thessaloniki igjen. Ingen ting er bestemt, bare bruker mye tid på nettet og leter etter spennende reisemål i dette området av Hellas. Tips og Ideer mottas med stor takk!!!!!

Ellers blir det nok en ny øytur i 3 uker i Juli, men hvor, har vi ikke noen ide om enda, må nok få påsketuren over før man begynner å lete etter reisemål for Juli. Faktisk ikke umulig at det blir en tur på fastlandet da også og da gjerne med en liten tur innom Zagori igjen da også, for vi har aldri vært der midt på sommeren, bare om våren. Antiparos skal nok allikevel besøkes...........

kaka

Det er vanligvis først ut på nyårat jeg tør å begynne å tenke konkret. Må alltid justere vårturen etter jobbkalenderen.
Men, denne gangen kan det hende jeg slår til med bestilling uten å vite om jeg kan dra :)

Jeg har så lyst til å være med på dette :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151922140003620&set=gm.495175140578727&type=1&theater

- og for de som ikke er på FB og ka se, handler dette om en international musikkfestival i Kardamili :)

KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...