Logg inn med Facebook eller Google!

Unntakstilstand i Hellas

Started by xristina, 25. Aug 07, 16:03:08

Previous topic - Next topic

Barbro

Så godt å høre,omsorg for andre,empati og nestekjærlighet er vel det viktigste som finnes . Det er jo selve livet,det,å bry seg.

_________________
Optimisten
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Magnolia

Quote from: \"xristina\"Godt å høre at innsamlinger er i gang. Kanskje jeg finner noe slikt på Kos også om et par uker. Kan jo i så fall handle noe der som kan sendes til områdene som trenger det mest. Enklere det enn å ta med herfra...

Håper det blir organiserte innsamlinger rundt om i Hellas, slik at vi som reiser dit nå i høst får mulighet til å gi direkte hjelp.
Det kan godt hende at kofferten blir lettere ved heimreise denne gangen. Det blir i alle fall for første gang!
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

xristina

Jeg tenker at de i første rekke kanskje trenger litt varmere klær snart, men jeg kan jo ikke pakke kofferten med vinterklær nå? Men jeg kan forhøre meg med de som samler inn om hva de har fått minst av.

Magnolia

Quote from: \"xristina\"Jeg tenker at de i første rekke kanskje trenger litt varmere klær snart, men jeg kan jo ikke pakke kofferten med vinterklær nå? Men jeg kan forhøre meg med de som samler inn om hva de har fått minst av.

Selvfølgelig, du har rett i det. Det viktigste er at de som trenger det får det de trenger.
Vi får nok høre hva trengs mest, og heldigvis går det an å få kjøpt det meste i Hellas.
Det viktigste er at vi er villige til å hjelpe.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Frappe

Insamlingarna på går för fullt, och det kommer att behövas mycket pengar! Tyvärr brinner det fortfaranda och sen i eftermiddags brinner det med start från Tripoli. Verkar som om det inte kommer ta slut förrän det inte finns ett enda träd kvar på just Peleponnesos...Att komma ihåg är att Grekland försäkrar man i princip inte sina hus, det är DYRT så in i helvete! Så våra vänner som förlorat sitt hus i elden på Evia, har förlorat ALLT utom livet!

Camilla

Mixelite

Quote from: \"gallerytouri\"Var på tur på søndag og har aldri sett så mange brannvakter rundt på øya. Føltes VELDIG betryggende. Både brannmannskap, politi, militære og frivillige er kalt ut. Jeg er sikker på det samme gjelder overalt i Hellas.

Det er bra! Jeg har i min uvitenhet ønsket et kraftig regnskyll eller to over de brannherjede områdene, men jeg ser jo i avisene i dag at det ikke vil være spesielt gunstig, så tørt som det har vært! Får håpe på masse duskregn i stedet.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...