Logg inn med Facebook eller Google!

Unntakstilstand i Hellas

Started by xristina, 25. Aug 07, 16:03:08

Previous topic - Next topic

ragnhild

Korrekt svart.
Har akkurat vært inne på Kathimerini og sett hvor det brenner. Og den skogen jeg skrev om tidligere er i brann igjen. Dette området er svært utilgjengelig for vanlig type slukking.

brit

Quote from: \"ragnhild\"Jeg er en røyker. Og røkte \"ut av bilvinduet\" i sommer. Gjorde som vanlig - kastet den ferdigrøkte ut av vinduet!
Bak oss lå det en bil som satte lysene på, tutet voldsomt og kjørte helt opp i bakenden på vår bil.
Så det er nok på langt nær alle som er like umoralske.

Jeg skammet meg selvfølgelig da jeg ble klar over hvilke konsekvenser min adferd kunne fått.

Du er ikke alene ragnhild...grekerne gjør det samme.....ja ikke allle da ztweeeeeeeee

Barbro

Quote from: \"xristina\"Nei, jeg er bare konstant tørst - og hysterisk redd for brann...
Hysterisk redd for brann..da er vi to,xristina..og kaste sneiper ut av bilvinduet,det er det vel minst 25 år siden jeg gjorde(ikke røyker jeg i bilen heller,forresten). Og slukker jeg en røyk utendørs,blir det en laaang seanse med skosålen..før jeg kjenner meg noenlunde trygg.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

gallerytouri

Her nede er det ikke annet enn brann på TV og det er forferdelige bilder. Det er allerede funnet påtenningsmekanismer flere steder. Brannene startet så mange steder samtidig at det snakkes om organisert terror. Dette er uansett en katastrofe for Hellas...

Dette blir en tøff natt for mange. Og morgendagen skal komme med enda sterkere vind! Den gode nyheten er at hjelp er på vei fra hele-halve Europa - kommer til og med et helikopter fra Norge.

Det meldes om 52 døde så langt. Vi få bare be om at det ikke blir flere. Tilstanden er kaotisk og ingen har oversikt over hvor folk befinner seg.

Å, kjære Gud....
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

brit

Terror?????hvorfor? zxcqqqaaaaaaaa
Ufattelig. zxcqqqaaaaaaaa

bipbap

Organisert terror er nok svaret ja. Når det er så varmt og tørt, og med så mye vind - må jo dette være en ekstremt effektiv terror.
Jeg gruer meg for å lese avisene i morgen tidlig - dette kan bli en fryktelig natt der nede. Godt det kommer hjelp fra andre land, bedre seint enn aldri.
 zxzaaaaaaaaaaa

Calle

Hej.
Bränderna är säkert anlagda (det finns ju skäl till det).
Norge, Tyskland och Frankrike har skickat ner helikoptrar/flygplan för vatten-bombning. Sverige??! Nej, Dom svenska Vertol-helikoptrarna är \"grounded\" för att det fylldes på fel hydral-olja. Heja Sverige.

Calle
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

ROLLE

Ifall bränderna är anlagda finns det säkert en oakseptabel förklaring till det, men man vet ej vad det rör sig i en mordbrännares skalle, eller vet någon ? Om dessa vandalar kan bränna kyrkor och tror sig göra mindre skada vid en skogsbrand har de nog tänkt fel, om bränderna har något annat syfte är det också oförsvarligt. På Karpathos har de också tidigare år haft anlagda bränder och pyromanen har anhållits och gått fri från straff av någon oförklarlig anledning ??? Det som försiggått i Hellas denna sommar är rena naturkatastrofen, då ingen nyplantering förekommer och ingen skogshuggning i förebyggande syften mot just dessa bränder, med brandgator bla. !!!! Säkert skulle det finnas resurser till detta ?

eijukka

Hej!
Jag tänker nu här långt borta att Grekland själv måste hitta de skyldiga om det ens kan vara möjligt. Vi talar här i densamma sats om vandaler, terrorister, om organiserade grupper, gryndare osv. Det är farligt att blanda saker. Säkert måste det finnas några skäl för dessa grymheter (fast det är omöjligt att förstå  zxcqqqaaaaaaaa ) och jag hoppas av hela mitt hjärta just för grekernas själva skull att man hittar de riktiga skyldiga. Annars blir det bara hat och mistro i nära framtiden.
Nu kan vi bara be och hoppas på att andra länders hjälp ska fungera.
Och snart!
Eija  zxzaaaaaaaaaaa

Tommy

Hoppas att de grekiska myndigheterna klarar att i nu-läget fokusera på att få bränderna släckta, och undsätta de som drabbats, och inte just nu ödslar för mycket energi på att jaga skyldiga.

Rationella förklaringar finns säkert fast de är svåra att finna i tillstånd av chock, men vi får hoppas att all denna tragik snart får ett slut och att efterarbetet i sökande efter förklaringar och skyldiga leder till något gott för grekland och de hårdast drabbade.

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

eijukka

Just så Tommy!
Alla resurser, (Norge är väl redan med, men var lurar Finland zxzaxxxxxxxxxx ?), också från andra länder är nu obligatoriska så att man kunde undvika mänskliga lidanden som blir större dag för dag! Jag vågar som djurvän inte ens att tänka på djurvärlden, men förstår nog att viktigast är det nu att försöka rädda människor. Ekonomiska förluster ska vara enorma och det enda vad vi vanliga människor här i Norden kan göra är att resa dit trots dessa brända vyer och ge vår stöd på detta sätt!

Eija zxzaaaaaaaaaaa

xristina

Ett(!!!) norsk helikopter er på vei ned, og anslås å være framme i morgen. Det er et Bell-helikopter som kan ta med 3000 liter vann i ett løft. Mannskapet ombord har lang erfaring med slukking av skogbranner fra helikopter. Får jo håpe det kan bidra noe, selv om jeg synes det er lite og sent...

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...