Logg inn med Facebook eller Google!

All inclusive - igjen...

Started by xristina, 23. Jul 07, 17:06:20

Previous topic - Next topic

Sigbjorn

Helt enig med dere alle som ikke synes om AI.

På det lille stedet som vi akkurat har kommet hjem fra var det noe av dette. Restaurantnæringen merker det godt, fordi disse ikke vil betale ekstra for å gå ut for å spise.

Vi møtte en del av disse folkene på et par av utfluktene, og de praktiserte AI overalt. Enkeltte mener tydeligvis at når de har betalt så mye for reisen, så kan de ta seg til rette over alt. Å stille seg midt i veien for alle andre for å ta bilde av hverandre er ikke noe problem. Å være motvillig til å betale for strandstoler er heller ikke noe problem.

Sig
Δεν πειραζει

Liv

Jeg kjenner til et slikt AI hotell på Kreta,som er i utkanten av landsbyen hvor vi holder til.(Max 1 km utenfor).
Gjestene der er russere, østeuropeere,samt hollendere og tyskere.
Det har nok noe med mentalitet og kultur å gjøre, om man liker konseptet eller ikke.Vi norske/skandinavere er nok mer individualister,liker ikke flokk-mentalitet,vil gjerne ordne opp selv,se nye ting,prøve forskj. tavernaer etc. Det ser ut som turister fra andre land setter andre kriterier til grunn for sitt valg for ferie.

I landsbyen er det mange som leier ut rom/leiligheter til de som jobber på hotellet,og er svært fornøyde med det.De ser ikke bare negativt på det.

Men jeg personlig kunne ikke tenkt meg å bo der.Hotellet med sine bungalows,suiter etc har tils. 3000 senger. Det er bygd som en liten landsby for seg selv.

xristina

Ja, om lokalbefolkningen kan få noe ut av det, så er det jo bra. Men jeg har fortstått det sånn at de som jobber på Luca Blue Lagoon på Kos i alle fall bor i en \"brakkeby\" som ligger i tilknytning til hoteller - og som hotellet har satt opp selv.

Det som irriterer meg mest er at retningslinjene om avstand fra byer/tettsteder ikke blir holdt, og at pengene prater...

Tommy

Quote from: \"xristina\"Ja, om lokalbefolkningen kan få noe ut av det, så er det jo bra. Men jeg har fortstått det sånn at de som jobber på Luca Blue Lagoon på Kos i alle fall bor i en \"brakkeby\" som ligger i tilknytning til hoteller - og som hotellet har satt opp selv.

Det som irriterer meg mest er at retningslinjene om avstand fra byer/tettsteder ikke blir holdt, og at pengene prater...

Money talks every where, dont they ????
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

xristina

Nei, heldigvis ikke overalt - enda. Men det må være fortvilende for de lokale myndighetene å ikke ha noen form for kontroll, og heller ikke kunne gjøre noe for å stoppe dette... Tro meg; dette er ikke en ønsket situasjon for administrasjonen på Kos.
Dette er det nok folk høyere opp i maktapparatet som råder over...

ragnhild

Quote from: \"xristina\"Jeg fordømmer ikke de som bor der, .

Du er nå så forbasket veloppdragen du da!

Men nå skal jeg passe munnen min så det ikke blir bråk. For det kan det jo lett bli...............

xristina

Quote from: \"ragnhild\"
Quote from: \"xristina\"Jeg fordømmer ikke de som bor der, .

Du er nå så forbasket veloppdragen du da!
Nope - det er bare et resultat av å ha hatt en tante som var avhengig av rullestol... :-)

Voksne folk, med to bein å gå på derimot... ;-)

Rettet litt på, fordi jeg ikke har noen rett til å fordømme noen som helst!

ragnhild

Så bra. Og helt riktig.
Vi har jo snakket mye om dette og er mange ganger enige.
Men det er litt morro å se dem når de våger seg ut. Alle med \"innlagt\" armbånd.

xristina

\"Lenkegjengen\"...

Ja, jeg tror vi har ganske likt syn på denne saken. :-)

Marit

Traff et engelsk par på en restaurant i Kos by i fjor. De bodde på et all inclusive-anlegg utenfor byen, men nå var de lei av den samme maten som alltid var der etc, så de måtte ha seg en bytur. En annen sak er at dette anlegget lå så langt unna at de \"måtte\" ha drosje tilbake.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

JohnS

Hmmmm...   Jeg kunne ikke tenke meg noe AI-opphold jeg heller, men samtidig aksepterer jeg at det er andre som prioriterer på en helt annen måte.  Jeg liker ikke sånne halv-nedsettende vurderinger av andres valg, enten det gjelder enkelte øy-loffere som ser seg høyt hevet over charter-turister, eller det er den utbredte latterliggjøringen av dem som vil ha en AI-tur.  Og da mener jeg ikke spesielt dere som har hatt innlegg her i denne tråden, men en rent generell kommentar til en holdning jeg ser mange steder...

Det var bare det jeg ville si... zxzaaaaaaaaaa
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

xristina

Det er det som er så fint; at vi kan mene hva man vil! :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...