Logg inn med Facebook eller Google!

Athen i mars

Started by xristina, 28. Jan 08, 20:30:53

Previous topic - Next topic

xristina

Vi snakker om å ta en tur til Athen med det første flyet fra Rygge - 13. mars. Det er mulighet for å besøke Akropolis da? Kjipt å reise til Athen å ikke få med seg det liksom...

Noen som har bodd på Marina hotel eller Epidavros forresten?

Tommy

Quote from: \"xristina\"Vi snakker om å ta en tur til Athen med det første flyet fra Rygge - 13. mars. Det er mulighet for å besøke Akropolis da? Kjipt å reise til Athen å ikke få med seg det liksom...

Noen som har bodd på Marina hotel eller Epidavos forresten - begge ved Omonia-plassen.

Har inte bott på något av de hotellen, men Akropolis kan du besöka året runt Xristina, vet inte om det nya museet öppnat ännu, det skulle varit klart förra våren har jag för mig ? Men det var inte färdigt då vi var där i juni.
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

xristina

Takk for det, Tommy! Da er jeg i alle fall trygg på at jeg får med meg Akropolis. :-)

Riitta

Så trevligt Kristina :bom: Har bara bott på Adonis :cyclopsani:
Du kommer och älska Aten. Det är så mycket fint och se där och god mat :bom: Mycket att fotografera också :bom:

Riitta

xristina

Jeg har i mange år hatt veldig lyst til å besøke Athen, som du vet, men ikke alene. Nå har jeg endelig en som har lyst til å besøke byen sammen med meg, og det tror jeg blir veldig bra i så fall. Selv om vi bare får en kveld og to hele dager der. Bedre enn ingenting... Og jeg skal definitivt ha med meg fotoapparatet ja!

Marit

Akropolis bør du absolutt få med deg. De stenger tidligere på vinteren, tror det er kl 15. Prisen sist jeg var i Athen (2006) var €12 og mener å huske at billetten var gyldig i 48 timer. Billetten er gyldig også på bl.a. \"Anicent Agora of Athens\", Keramikos osv. Mye å se på i Athen.

Tenkte selv på å ta en tur i påsken, men de avgangene som passet er ikke de billigste.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Riitta

Notis sjunger ju där också, fast det kan ju bli lite svårt om ni bara stannar så kort tid :cyclopsani: Han sjunger tillsammans med Terzis dotter Yanna som är duktig hon med. Och bara en stenkast därifrån sjunger Remos :bom: Nu börjar jag längta när jag läste om alla artisterna :cherry:

Riitta

Marit

Har ikke bodd på noen av de hotellene du nevner, men har bodd i samme området (Omonia). Det jeg bodde på sist var Parnon Hotel.

Rundt Syntagma (her stopper bussen fra flyplassen) finnes det også mange hoteller, men har inntrykk av at i alle fall en del av dem er dyrere enn hotellene rundt Omonia (ikke noe galt med det).

Er interessert i hva du synes om hotellet dere velger. Kjekt å ha noe å sjekke opp til en annen tur til Athen.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

xristina

Da er turen bestilt og betalt! Vi reiser den 13. mars til Athen og skal bo på Epidavros. Det ser helt greit ut! Gleder meg veldig til å endelig få se denne flotte byen!

Marit

Så fint da. Athen er absolutt verdt et (eller helst fler) besøk.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

xristina

Jeg tror helt sikkert det kan bli flere turer til Athen. Blir morsomt å være med på den første flygningen fra Rygge til Athen også. Det gleder jeg meg til!
Selv om det blir en kort tur, og det er mye vi ikke får med oss, så skal vi i alle fall kose oss masse den tiden vi har til rådighet!

Marit

Det er bare å kose seg og ikke strebe etter å få med seg \"alt\", det er ikke mulig. T-banen er veldig grei å bruke også, og billig synes jeg.
Husk å test ut Mythosen også, det blir vel årets første det! Jeg må vente helt til juni.  :scratch:
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...