Logg inn med Facebook eller Google!

Athen, november 2016

Started by Ole, 15. Nov 16, 23:05:12

Previous topic - Next topic

Ole

21. Nov 16, 22:37:03 #12 Last Edit: 12. Dec 16, 18:30:47 by Ole
Og utsikten er det ingenting å si på! Det siste bildet viser A for Athens.

Ole

Hvorfor ikke ta seg en tur med hop on - hop off-buss når man først er i Athen? Jeg har tenkt på det mange ganger, men det har ikke blitt før nå. Bussen kostet 16 euro og startet ved Akropolis. Så bar det nedover mot Hadrians port, oppover mot parlamentet, bort til den gamle OL-stadion, Zevs tempel, parlamentet igjen, Omonia, Metaxourghio, og nedover til Ermou og Monastiraki. Turen var fin og anbefales så absolutt.

Anders

Bare drøye to måneder nå.....

Ole

Vi fortsetter bussturen i Athens gater.... Metaxorghio og nedover mot Ermou/Monastiraki.....


Ole

Så var det den obligatoriske turen opp på taket på Attalos!

Ole

Så noen bilder som er tatt rett utenfor Attalos. Her er det alltid livlig og noe å se, høre eller lukte.

polyanna

Hyggelig tråd om Athen, Ole.  :)  En tur med 'hopp på/hopp av' - bussen var et godt tips. - Lenge siden mitt forrige besøk der, glad for et gjensyn via bildene dine. Husker forøvrig ikke at der var s å mye uskjønn tagging, men ting forandrer seg selvfølgelig.   

Ole

Quote from: ROLLE on 18. Nov 16, 15:34:19
Den taverna du fotat på de två första bilderna har jag försökt undvika pga den "grekiska "  mat de serverar,  vilket var och  är  under all kritik ! Har spisat där första ggen för ca 15 år sen och nu senaste för 2 år sedan.  Maten har tyvärr inte blivit bättre men kanske  aningen sämre ! Giros e det enaste jag kan spisa där. Tavernan e inte att rekomendera.


Jeg er delvis enig i dette, Rolle. Jeg har fått bra mat der, både gyros og souvlaki, men burgeren jeg bestilte i fjor var en tragedie. Jeg skulle se Ungarn mot Norge i Play-off til fotball-vm, og bestilte mat og drikke. Det ble en såkallet gresk burger med chips og litt grønnsaker. Da jeg stakk gaffelen i burgeren rant det vann ut, og etterhvert som jeg spiste ble tallerkenen fullere og fullere av vann. Jeg spiste ikke opp, for det hele var egentlig ganske motbydelig. Maten var dårlig, kampen var dårlig, men drikken var bra! :)

Quote from: polyanna on 22. Dec 16, 08:50:22
Hyggelig tråd om Athen, Ole.  :)  En tur med 'hopp på/hopp av' - bussen var et godt tips. - Lenge siden mitt forrige besøk der, glad for et gjensyn via bildene dine. Husker forøvrig ikke at der var s å mye uskjønn tagging, men ting forandrer seg selvfølgelig.   


Ja, det er mye tagging i Athen. I deler av byen er det meste nedtagget og man ser det spesielt godt når butikkene stenger og portene dras ned. Andre steder er det nesten ikke tagging i det hele tatt. Men så er det også mye fin veggmaling i Athen. Mye av dette er vel på grensen til kunst også. Her er en tråd om emnet: http://hellasforum.net/index.php?topic=9898.0

Greece-Traveller

26. Dec 16, 12:42:18 #20 Last Edit: 26. Dec 16, 12:45:34 by Greece-Traveller
Tagging i Athen er etterhvert blitt anerkjent som en egen kunstart i enkelte distrikter (f.eks. i Psirri). Her er et eksempel:
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Ole

Nytt år, nye muligheter og ny PC, så da er det vel bare å fortsette Athen-tråden! :)

Vi tusler fra Attalos og oppover mot Panepistimio og de flotte bygningene til universitetet og Nasjonal-biblioteket.

Ole

Så er det på tide med litt mat på Maiandros og en runde i Psirri.

Ole

Det er søndags morgen og litt frokost må man ha! :) Etterpå var planen å stikke innom noen severdigheter og det viste seg at alt var gratis denne dagen!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...