Logg inn med Facebook eller Google!

To og ei halv uke unnagjort

Started by Runar Solvik, 20. Sep 23, 01:04:12

Previous topic - Next topic

Runar Solvik

Da var to og ei halv uke unnagjort, og det ble en tveegga opplevelse. Planen var noen dager på Naxos først, deretter en pit-stop på Antiparos før Kythnos og Serifor sto  for tur. Det er ikke enkelt å reise på "tvers" i Kykladene, men jeg fant en båttur som ikke var så gærn, bortsett fra prisen. La det være sagt med en gang, alt har blitt dyrere i Hellas, og hurtigbåter har blitt ekstremt dyrt! Dagene på Naxos ble som forventet bortsett fra noen dager med mye vind. Det som er fint med Naxos er at man alltid finner en plass der det ikke er vind, og denne gangen ble det to netter i Kalados i stille og fint vær mens det blåste hunder og katter på Plaka stranden. Den korte pit-stoppen på Antiparos ble til en hel uke da det selfølgelig ble en 24-timers havnestreik den dagen i uka det gikk en båt fra Paros via Syros til Kythnos på et passende tidspunkt og til en grei pris. Hotellet som var bestilt måtte kanselleres, og dermed ble det noen dager ekstra på Antiparos før det ble en lang tur fra Paros via Naxos, Ios, Sikinos, Folegandros, Kimolos til Milos. Der ble det båtskifte og ei Mythos før turen gikk via Sifnos til Serifos. Jeg hadde jo selvfølgelig bestilt overnatting på Serifos i samme rennet som jeg bestilte på Kythnos, så da var det bare å komme seg avgårde. Serifos var ei ny øy for meg, og den anbefales virkelig. Selv om det ble mye vind der også fikk jeg sett og opplevd øya på en fin måte.Etter tre døgn på Serifos gikk turen til Aten med hurtigbåt til den nette sum av 58 Euro. Som sagt tidligere har alt blitt dyrere i Hellas, men når det gjelder båter og overnatting har det blitt ekstremt dyrt, og da spesielt hurtigbåter. Jeg så antydningene i fjor og fikk det bekreftet i år at ting har endret seg mye på øyene. Antiparos som har vært favoritten i 25 år ser ut som det blir det nye Santorini og Mykonos. Når man må betale 40 Euro for å leie to solsenger og en parasoll for en dag sier det seg selv at dette ikke er bra. Det blir heller ikke bedre når man må ut med 7 Euro for en milkshake. Det skal bli spennende å følge utviklingen videre, men jeg sitter dessverre med en følelse av at det muligens blir et nytt reisemål neste år.

mouche

Da ønsker jeg bare velkommen til Kreta!):

kaka

Du verden, RS. Dette var ikke bare "litt av en reise". Heftig beskrivelse! Kan forstå at det ble en tveegget opplevelse, som du skriver, - og ingen billigtur. Men noe bra var det jo :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...