Logg inn med Facebook eller Google!

Formiddagstur i Kardamili

Started by Magnolia, 07. Oct 07, 16:50:48

Previous topic - Next topic

Magnolia

En fin septemberdag tok jeg en tur ned til småbåthavnen i Kardamili.
Havet, - stort, mektig, - det vekker en lengsel i sjela.









Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Riitta

Väldigt vackert :icon_smile: Tur att det området klarade sig från branden.

Riitta

Magnolia

Quote from: \"Riitta\"Väldigt vackert :icon_smile: Tur att det området klarade sig från branden.

Riitta

Ja, det var nesten utrolig. Det var brente områder både vest, nord og øst for Kardamili.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Flotte bilder,Magnolia.Så godt å se disse fredfulle motivene, imotsetning til da jeg var der, da brant det overalt, unntatt der virka det som. Himmelen grå av røyk,sot overalt og helikoptere som fløy i skytteltraffikk for å hente vann i sjøen rett foran oss. Og usikkerheten:vil brannen kommet hit? Men vondest var sorgen i hjertet for tragedien som ramma mitt kjære Hellas. Puh, det var godt å få det ut,selv om alt sitter i meg ennå. Derfor så godt å se bildene dine uforstyrra av mine indre bilder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

brit

Flotte bilder Magnolia! Veldig vakkert! :iconbiggrin:

Magnolia

Quote from: \"Tjorven\"Flotte bilder,Magnolia.Så godt å se disse fredfulle motivene, imotsetning til da jeg var der, da brant det overalt, unntatt der virka det som. Himmelen grå av røyk,sot overalt og helikoptere som fløy i skytteltraffikk for å hente vann i sjøen rett foran oss. Og usikkerheten:vil brannen kommet hit? Men vondest var sorgen i hjertet for tragedien som ramma mitt kjære Hellas. Puh, det var godt å få det ut,selv om alt sitter i meg ennå. Derfor så godt å se bildene dine uforstyrra av mine indre bilder.

Jeg kan vanskelig tenke meg hvordan det var å være der nede når det brant på alle kanter rundt dere. Bare det å vite at det var så mange som var rammet av den ufattelige tragedien bare noen mil fra der en selv ferierte, måtte være vanskelig.
Her ser du hvordan det er i Kardamili en vanlig dag. Ta en tur ned igjen Tjorven, og opplev byen som den pleier å være.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

Att sitta på tavernan ovanför småbåtshamnen, och dricka en kall pilsner i värmen, att skåda ut över ön, ocg bara känna att \"detta är livet\" så som det skall levas!!!! Tack för bilderna magnolia!!!
Förresten, jag köpte en gul magnolia och planterade i trädgården i sommar. Har du någon sådan?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Magnolia

Hvis du har kjøpt \"Yellow bird\", så har vi den. Vi har også \"Butterflies\", \"Yellow fever\", \"Golden sun\", \"Ultimate yellow\", \"Golden galla\", \"Yellow river\" og et titalls andre som er gule.
Som du forstår er mannen min litt gal! Det er han som samler til hagen.

Jeg bare reiser. Som du sa, det er herlig å sitte oppe på Dioskouri og nyte den flotte utsikten. Det er fint om dagen, men å nyte solnedgangen der, er noe av det flotteste jeg vet.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

\"Yellow Bird\" heter den, som du skrev. Blommar bara ett par dagar, vilket är synd, för det är en praktfull växt!
Och uppe på \"Dioskouroi\" är det sällsamt skönt! Det var där vi träffade Kyria T, och följde med på utflykten till bergsbyn!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Så fine bilder, Magnolia!

Tenk det er bare fire dager siden jeg var der... Fra bostedet vårt hadde vi utsikt mot nettopp småbåthavnen, den lille øya og havet.

På et av bildene dine ser jeg faktisk både inngangsdøra og den lille idylliske hagen som hørte til leiligheten vår.

Å sitte under pinjetrærne på Dioskouri; nyte livet, litt god mat og drikke, en svalende vind og utsikten mot sjøen... bedre går det nesten ikke an å ha det :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Velkommen heim, Athina.
Når jeg ser nøye etter, ser jeg akkurat hvor dere bodde. Dere hadde det sikkert fint der med havutsikt og alle ting.
Solnedgang og mørke, varme sommerkvelder på Dioskouri, ikke mye som slår det.
Dette bildet ble tatt nå i september

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Ja,den himmelen er bare nydelig.Stemningsfullt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...