Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Runar Solvik

Nedtelling begynt, bare 253 dager igjen. 8)

dagstaalesen@hotmail.com

Dag.

mouche

Nokså nylig tilbake fra Kreta, men vi lurer faktisk på om vi skal ta en liten tur nedover igjen i januar for blir litt lenge å vente til mars!

Ole


Runar Solvik

Jepp,ble nok det. Er ikke så mange muligheter hvis man vil unngå Gardermoen. Vi prøver oss på en litt tidligere ferie neste år. Har vært litt plaget med mye vind på øyene  de siste årene, så derfor prøver vi oss på tre uker i juni. Synes dessuten at KLM er et veldig OK selskap å fly med, selv om bestillingsprosessen begynner å ligne mer og mer på et visst selskap med tillegg, tillegg tillegg for alt som er.

Ole

Høres bra ut! :) Ja, KLM vet å ta seg betalt for "ekstratjenester". Var inne og sjekket prisen på et kolli for litt siden, og de skulle ha 500 kr for en koffert. Bestiller man tidlig og har bare håndbagasje er KLM billig. Det er i alle fall mitt inntrykk.

mouche

Er vel ikke så mange selskaper lenger som ikke tar seg ekstra betalt for å ha med en koffert eller reservere et sete (før siste 24 eller 48 timer)?

Ole

SAS tar ikke betalt for koffert.

Og så kommer det an på hvor mye man tar for en koffert da.....

filhellener

Quote from: Ole on 25. Oct 16, 09:34:24
SAS tar ikke betalt for koffert.

Og så kommer det an på hvor mye man tar for en koffert da.....


Det gjør de ikke, men likevel ...j e g har likevel aldri funnet en reise med SAS som har vært så billig som Norwegian inkl  bagasje!
Kari

mouche

Sjekket flybilletter med SAS til Athen i mars og da kostet det 120 kroner ekstra hver vei med bagasje så lurer på hvor dere booker med SAS uten denne ekstra kostnaden?

Ole

Quote from: filhellener on 25. Oct 16, 12:05:10
Det gjør de ikke, men likevel ...j e g har likevel aldri funnet en reise med SAS som har vært så billig som Norwegian inkl  bagasje!


Enig i det. Men av og til passer det ikke å reise med Norwegian og da er SAS (og Star Alliance) utrolig fin å ha. Spesielt utenfor sesong hadde ikke jeg klart meg uten SAS og deres samarbeidspartnere. Mulig det er annerledes for dere som bor nært Gardermoen.


Quote from: mouche on 25. Oct 16, 13:22:28
Sjekket flybilletter med SAS til Athen i mars og da kostet det 120 kroner ekstra hver vei med bagasje så lurer på hvor dere booker med SAS uten denne ekstra kostnaden?


Da er det noe de har begynt med nå.

marjana

Hvis man skal reise med SAS med kun håndbagasje så heter det SAS Light. Har man bagasje, max 23 kg, så må man velge SAS GO, og det kan være alt fra 120 kr mer som mouche skriver, eller enda mer også.

Jeg har funnet reiser Gardermoen - Athen - Gardermoen som har vært litt billigere med SAS enn Norwegian noen ganger, men da alltid utenom høysesongen.

Uansett er jo flypriser "flytende" så man må følge med for å få de billigste billettene og helst være fleksibel. Jeg ender nesten alltid opp med å reise med SAS både pga. prisene og reisetidspunktene som passer meg best.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...