Logg inn med Facebook eller Google!

Värmebölja på Karpathos

Started by ROLLE, 09. Jul 09, 10:39:49

Previous topic - Next topic

ROLLE

Temperaturen på Karpathos i skuggan 46 grader Celsius !!!!!! Outhärdigt för många, om inte för de flesta ? Vi som ej i år har varit bortskämda med sommar och sol kommer det att vara som man skulle stiga i en bastu på vintern. Som tur åker jag först i slutet av Augusti. Kanske det hinner sjunka till dess ?

Ingrid

Hvor har du dette fra Rolle? Ifølge wetteronline.de er det \"bare\" 31 C nå...

ROLLE

Quote from: \"Ingrid\"Hvor har du dette fra Rolle? Ifølge wetteronline.de er det \"bare\" 31 C nå...
Fick detta meddelat från Karpathos av George på In Karpathos com (Pavillion hotel) ?Det är ej ovanligt med denna temp, brukar tillockmed stiga till över 50 när det riktigt svider i skinnet. Men hoppas det ej är vindstilla, för då skulle det vara som i Dantes inferno.

Astri

Jeg fikk en sms fra et vennepar som er der nå og de skrev at det var 34 grader.
Astri :compress:

telma

Der er store forskjeller både på temperatur og ikke minst luftfuktigheten på Karpathos.
Pigadia kan virke uutholdelig når en passerer 40 gr. C - mens ned mot flyplassen og også Diafani har helt annen luft.

Bente

Accuweather.com sier det samme som Wetteronline.de, 31 gr. Så det er nok riktig som Astri har fått vite, rundt 34 gr i byen. Hvis man ser på statistikken på Wetteronline fra flere år tilbake, er det ikke ofte temperaturen har steget over 45 gr, ihvertfall ikke over 50 gr.! Så jeg tror nok at disse private målingene er på gradestokker som har stått i sola en stund :cheese:  Og ofte føles det varmere enn det egentlig er :cheese:

FadeOne

Kom hjem fra Karpathos idag... Det var 36 grader i skyggen på flyplassen og enda varmere i Pigadia... varmt ja!

xristina

Mange grekere refererer til temp i solen, og bruker argumenter som \"det er jo der vi er...\" :-) Jeg liker det - og bruker noen ganger å sende sms hjem og fortelle hvor varmt det er i sola hvor jeg ligger. Hadde en sjef som ble \"gal\" hver gang jeg gjorde det, og kom med lange avhandlinger om hvordan temperaturen skulle måles... :-)

effie

Tror heller ikke det har vært så varmt som 40 grader i skyggen, da hadde jeg fått en melding fra modern... hvis hun ikke har blitt bevisstløs i varmen :o)

Jeg har jo sendt sms til henne, særlig på kveldstid når vi fortsatt hadde rundt 30 grader i 20-tiden på kvelden, og da har jeg fått svar tilbake om at det bare har vært rundt 25 der på kvelden, men ikke så mye over 30 på dagtid. Akkurat passe :o)
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Hilde

Det stemmer at det har vært over 40 grader der forrige uke... for jeg så det med mine egne øyne!!! om ikke det var 46, så steg den over 40. Fredag 10 juli hadde det vært 42 grader inne i Pigadia ifølge Yannis på El Grande. Men så kom vinden de siste dagene vi var der... i går var det super høye bølger og ganske blåsigt;o)

ROLLE

Varmt har det varit men inget dödsfall på grund av hettan har raporterats tillsvidare, som tur ? Värme är det vi vill ha och söker efter. Om det vore för varmt skulle väl ingen resa ? Men mej skulle det ej få att avstå, hellre varm än kallt ! Dessutom brukar augusti månad vara varmast ?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...