Logg inn med Facebook eller Google!

Patmos

Started by Svein~B, 09. Mar 08, 17:02:50

Previous topic - Next topic

Svein~B

Flotte bilder, Ouzolina og Ole   :cheers:

Her er landskapet omkring Agriolivado med stranda i midten. Bildet er tatt fra veien som går mot Skala. Du ser også litt av veien i forgrunnen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Tilbake i Skala. På havnepromenaden, i området nærmest ferjekaien, retning mot bystranda, ligger dagsturbåtene. Herfra går Patmos Star til Lipsi og Leros. Båten nærmest oss i bildet går til Arki og Marathi. Det går også båter herfra til Psili Ammos som er en veldig fin sandstrand sørvest på øya.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Har ikke lest her på en stund, nå har jeg oppdatert meg  :icon_smile:
- takk for fine bilder og info, Ole, Ouzolina og Svein B  :flower:

Da jeg leste Lone Spanheimers bok ergret det meg at jeg ikke hadde besøkt Agriolivadi noen av gangene vi var på Patmos :sad10:
- så bildene derfra var jeg ekstra glad for å få se  :icon_smile: - selv om det ikke er etter min smak med solsenger i det hele tatt, og i alle fall ikke s å mange.
Så det er ikke sikkert det blir noen tur til Agriolivadi ved neste Patmosbesøk heller  :icon_smile:
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"- takk for fine bilder og info, Ole, Ouzolina og Svein B  :flower:

Da jeg leste Lone Spanheimers bok ergret det meg at jeg ikke hadde besøkt Agriolivadi noen av gangene vi var på Patmos :sad10:
- så bildene derfra var jeg ekstra glad for å få se  :icon_smile: - selv om det ikke er etter min smak med solsenger i det hele tatt, og i alle fall ikke s å mange.
Så det er ikke sikkert det blir noen tur til Agriolivadi ved neste Patmosbesøk heller  :icon_smile:

Bare hyggelig, Kari :-)

Da er kanskje Meloi-stranda mer passende for deg? Der er det ikke ei eneste solseng.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"Bare hyggelig, Kari :-)

Da er kanskje Meloi-stranda mer passende for deg? Der er det ikke ei eneste solseng.

Det går an å være på Meloi, på Kampos var det heller ikke solsenger sist jeg var der, troooor jeg da, men det er lenge siden.
Liker nok Kampos og Grikos bedre enn Meloi
Jeg tåler jo å se noen solsenger, bare det er god plass til \"villcamping\" ved siden av  :iconbiggrin:

Favorittstranda mi på Patmos er Psili Ammos   :flower:

Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"Jeg tåler jo å se noen solsenger, bare det er god plass til \"villcamping\" ved siden av  :iconbiggrin:

Det er det rikelig plass til på Agriolivado.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Poppi

Psili Ammos er herlig strand og det er en egen sjarm med tavernaen der man sitter og spiser med sand og geitskjit mellom tærne :flower:

Men, sist jeg var der blåste det en del så vi fikk gratis peeling og hadde sand over alt resten av ferien :icon_smile:

Tjorven

Psili Amos så helt skjønn ut, med taverna og det hele. Ikke så artig å bli sandblåst, nei, er som å bli spraya sand på med høytrykkspyler!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Tilbake i Skala. Her er Café Sagittarius. Der har de god mat og god kaffe. Det er veldig hyggelig betjening også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Poppi

Quote from: \"Svein~B\"Tilbake i Skala. Her er Café Sagittarius. Der har de god mat og god kaffe. Det er veldig hyggelig betjening også.

Helt enig! :bounce:

Tjorven

Nå har jeg sett så mange fine bilder i denne tråden, at jeg virkelig blir frista til å dra tilbake til Patmos. Kanskje blir det en skikkelig øyhoppertur til neste år, med både Fourni, Patmos og Samos (Kokari). Unnskyld at jeg drømmer meg bort litt når jeg ser alle disse idyllene fra Patmos.... ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Tjorven\"Nå har jeg sett så mange fine bilder i denne tråden, at jeg virkelig blir frista til å dra tilbake til Patmos. Kanskje blir det en skikkelig øyhoppertur til neste år, med både Fourni, Patmos og Samos (Kokari). Unnskyld at jeg drømmer meg bort litt når jeg ser alle disse idyllene fra Patmos.... ;)

Bare hyggelig det, Tjorven, hyggelig å høre at du blir inspirert :-)

Her er den gata som går fra Kasteli Hotell mot sentrum. Den var veldig rolig og idyllisk. Jeg gikk den bare én gang, for det var en snarvei også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...