Logg inn med Facebook eller Google!

Chios til neste sommer

Started by Jeanette, 08. Aug 07, 20:58:37

Previous topic - Next topic

Jeanette

Hei. Jeg og min samboer har tenkt å ta med datteren våres på 3år til Chios til neste år. Er det et sted som kan anbefales å dra dit med datteren våres(4 år da)? Har tittet på bilder og videoer fra øya, og har blitt helt frelst. Vet at det ikke er masse turisme der, og det er derfor vi trekkes mot den øya. Lurer bare på om det pleier å være andre barnefamiler der?
 
Håper på svar  zqr2333222222

Klem Jeanette

Mixelite

Jeg tror datteren deres vil stortrives på Chios. At unger blir tatt godt imot i Hellas er jo ikke noe nytt og det er ikke noe annerledes på Chios :)

Det pleier å være noe barnefamilier og flest i skoleferiene. Sikkert ikke så mye som på steder med bamseklubb og masse aktiviteter for barn, uten at jeg har vært og sjekket sånne steder. Vår yngstemann(8) har vært med til Chios siden før han var ett år og han kan ikke tenke seg en sommer uten en tur dit!

xristina

Quote from: \"Mixelite\"Vår yngstemann(8) har vært med til Chios siden før han var ett år og han kan ikke tenke seg en sommer uten en tur dit!
Til sin mors store fortvilelse! ;-) (Sorry - måtte bare...)

Chios ser veldig fint ut, så jeg forstår at mange blir glad i øya. Og det å reise med barn er jo bare morsomt i Hellas. Har ikke sett maken til mottakelse som de får der.

gallerytouri

Quote from: \"Jeanette\"Hei. Jeg og min samboer har tenkt å ta med datteren våres på 3år til Chios til neste år. Er det et sted som kan anbefales å dra dit med datteren våres(4 år da)? Har tittet på bilder og videoer fra øya, og har blitt helt frelst. Vet at det ikke er masse turisme der, og det er derfor vi trekkes mot den øya. Lurer bare på om det pleier å være andre barnefamiler der?
 
Håper på svar  zqr2333222222

Klem Jeanette

Helt frelst og har ikke vært her enda? Høres lovende ut! Jeg anbefaler Karfas for dem med småbarn. Sandstrand og veldig langgrunt. Aktiviteter både for små og store. JA, Karfas er *turiststedet* på Chios, men la ikke det skremme deg. Man kjører gjennom det på 2 minutter...  cxsdfafdddd
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

annepanne

Vi drar til Chios med 3,5-åring til helgen og blir der i 3 uker. Skal komme tilbake med erfaringer når vi kommer hjem. Har tidligere erfaring fra Lesvos, Madeira og bamse-hotell på Kreta noe jeg synes passer best for litt eldre barn, det blir veldig ståkete med lyd og aktiviteter hele tiden noe jeg er overbevist om påvirker ungene.
Vi skal bo i Karfas som HellasWings anbefalte og jeg antar vi leier bil en ukes tid.
Som sagt, jeg skal komme tilbake med våre erfaringer etter hjemkomsten.

bengalow

Grattis till ett gott val!!! Jag är tämligen övertygad om, att ni kommer att tycka om stället!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Barbro

God tur til annepanne og familie zxzaxxxxxxxxxx ,Chios er ei utrolig flott øy,prøv en tur nordover,og ikke glem Armolia..fantastisk keramikk der zxzaxxxxxxxxxx .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mixelite

Quote from: \"xristina\"
Quote from: \"Mixelite\"Vår yngstemann(8) har vært med til Chios siden før han var ett år og han kan ikke tenke seg en sommer uten en tur dit!
Til sin mors store fortvilelse! ;-) (Sorry - måtte bare...)

Ja, jøss, det er en evig kilde til fortvilelse!  zqr2eeeeeeff

QuoteOg det å reise med barn er jo bare morsomt i Hellas. Har ikke sett maken til mottakelse som de får der.

Absolutt helt fantastisk! De har det som konger der nede :-D

Katta

Hei Jeanette! Har ikke noe erfaring med å ha barn med til Chios, men jeg ser jo at det er en del barnefamilier der. Fantastisk øy. Jeg tror også at Karfas må være fint for dere pga sandstranden. Dersom dere skal leie bil (noe jeg virkelig anbefaler), kan dere egentlig bo hvor som helst. Koselig de fleste stedene. Selv foretrekker jeg å ha det litt rolig, så vi pleier å bo i Agia Fotini (rullestensstrand).  zqvvvvvvddddd

Katta

Dersom dere ikke skal reise med charter, så er jo Komi et fint sted. Sandstrand med litt stein. Roligere enn Karfas. Vet ikke hvordan det er å få leid rom der, men ser jo at det finnes flere hotell i området.

Jeanette

Hei alle sammen. Tusen takk for alle svarene jeg har fått. Kan ikke akkurat si at å reise til Chios ble mindre attraktivt etter de svarene jeg har fått. zqr2333222222
Må si dette er det beste reiseforumet jeg noen gang har vært på. Folk er ærlige, og ikke driver å tuller. Glad jeg oppdaget Hellasforum zxzaxxxxxxxxx

Klem Jeanette

Athina

Helt enig, Jeanette, dette er et bra forum. Seriøst. Mye humor. Hvis man lurer på noe, får man svar, det er mange kunnskapsrike mennesker her på Hellasforum zqr2333222222
Jeg har heller ikke vært på Chios, men har ønsket å reise dit i mange år, mest fordi masseturisme visstnok er et ukjent begrep der. Må bare bli ferdig med Mani-distriktet på Peloponnes først (og det blir jeg vel aldri zwwhhhhaaaxx ). Men skal jeg til en gresk øy igjen, står Chios, Lesvos og Karpathos øverst på ønskelista, kanskje med Karpathos på 1.plass etter å ha lest om øya på Hellasforum zwwhhhhaaaxx
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...