Logg inn med Facebook eller Google!

Påkledning om kvelden nå?

Started by Frost, 30. Jul 08, 10:46:37

Previous topic - Next topic

Frost

Vi reiser til Mani/ Peloponnes på lørdag, så her er jeg i full gang med pakking.
Vi har vært 2 ggr på Kreta i mai/juni. Da måtte vi ha på bukser og langarmede gensre om kvelden.
 Hva er påkledningen om kvelden i Hellas i august? Vi er 5 mennesker, så det er mye klær som må pakkes. Vil nødig ha med for mye klær.

xristina

Jeg bruker å ha med en golfjakke el.l. i håndbagasjen, som kan være grei å ha på flyet hvor det kan være litt kaldt. Dermed har jeg spart den plassen i kofferten. Det bruker å holde lenge for kvelder hvor jeg trenger noe med lang arm - i hovedsak fordi jeg har fått for mye sol på dagen.

Lange bukser har jeg aldri med - hverken i mai/juni eller september... August er jo den varmeste måneden i Hellas, så jeg tror ikke dere skulle trenger noe med lange ben. :-)

God pakking!

kari

Så langt som jeg kjenner hellas så er det ikke nødvendig med mye klær på kveldstid i begynnelsen av august. Har aldri vært der i august selv; bare juni og juli, men vi har aldri behøvd ekstra klær på kveldstid. Og etter hva jeg hører så er begynnelsen av august ofte enda varmere enn juli. Så kveldene er herlige, varme og mørke.

God tur!!!
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

bipbap

På Mani/ Peloponnes er nok langarmet og bukser helt unødvendig ja ..
Har aldri opplevd antydning til gåsehud der i juli/august.
God tur  :flower:

Frost

Tusen takk. Det var til god hjelp.

Vi gleder oss. Det skal bli godt å få skikkelig varme. Er ikke så godt vant her oppe i nord.
Jeg var i Stockholm i helgen. Der var det deilig og varmt, rundt 30 grader. :flower:

sunbjorn

For temperaturens skyld trenger du egentlig ikke klær i det helle tatt i Hellas i juli august.

operafantomet

Quote from: \"sunbjorn\"For temperaturens skyld trenger du egentlig ikke klær i det helle tatt i Hellas i juli august.
Hi-hi-hi, godt svar.  :drunken:


Av og til kan det være kjølig midt på natten, men som oftest er temperaturen høy både på kvelden og om natta.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Torill

Vi reiste så seint som 18 sept. ifjor,og ikke engang da hadde vi behov for langbukser. Riktig nok byttet vi ut lakenet med pledd etter et kraftig regnvær,som gjorde nettene kjøligere. Det ligger nok i skapet deres også :wink: Men tviler sterkt på at dere får behov for det i beg. av august.
Ha en riktig god ferie :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Jeg er litt sånn \"aldri godt å vite\"-menneske, så jeg har alltid med meg ei tynn jakke/genser til kveldsbruk. Godt å ha hvis det blåser. Men det spørs vel om dere har lett for å fryse eller ikke. August pleier jo å være herlig varm, men har opplevd begge deler, spesielt i september.
Ha en flott ferie alle 5  :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Jeg tror nok ikke været vil gjøre at man trenger en jakke/genser, men etter en laaang dag i solen, og kanskje ikke vært flink nok med solkremen, så føler man ofte at man fryser litt på kvelden - selv om det er varmt. Da er det godt med en tynn bomullsjakke el.l. Det har jeg alltid med, og det var ungene også glade for den ene kvelden de følte behov for det - selv om de i hovedsak ønsket å gå i bar overkropp... :-)

Katherina

:cheers: Jeg har vært i Kardamili to ganger i august og da har det vært deilige sommerkvelder uten behov for noe langt verken på bein eller armer. Har fått streng beskjed fra mannen min om at jeg ikke skal ta med annet enn kortbukser, t - skjorter og skjorter med korte ermer. På flyet kan det nok være lurt med noe med lange ermer. Har liggende noe varmere i bilen, for når vi kommer hjem er det nok en annen temperatur.

 :sunny: Blir nok stor overgang for dere når dere kommer så langt nord fra.

Stoupa har to fine strender og deilig badevann. Gled dere. Det blir nok mer enn varmt nok Blir det for varmt, så hopp i havet. :blob5:

Torill

Quote from: \"xristina\"Jeg tror nok ikke været vil gjøre at man trenger en jakke/genser, men etter en laaang dag i solen, og kanskje ikke vært flink nok med solkremen, så føler man ofte at man fryser litt på kvelden - selv om det er varmt. Da er det godt med en tynn bomullsjakke el.l. Det har jeg alltid med, og det var ungene også glade for den ene kvelden de følte behov for det - selv om de i hovedsak ønsket å gå i bar overkropp... :-)
Helt enig Xristina. Tok på meg en lett jakke en kveld jeg også da vi var i Molyvos nå i Juni. Det var sikkert minst 25 grader,men man blir gjerne litt frossen etter en lang dag i solen. Men langbukser,nei. Hadde langbukse med meg ifjor på Skiathos,men det var \"reisebuksa\". Tok den på meg igjen da vi skulle hjem. Svart langbukse,skrekk og gru. Heldigvis var ikke flyet forsinket :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...