Logg inn med Facebook eller Google!

Våre bosteder i Hellas

Started by fila, 11. Apr 15, 15:44:51

Previous topic - Next topic

fila

Vi besøkte Tilos i 2008 og bodde på Dream Island Hotell. Her bodde vi som konger i rene, pene rom. Atmosfæren var landlig og rolig. Det er barer noen skritt over veien og til steinstranden, der vannet er klart og herlig. Staben med Ioannis Sartzetakis og Akis Akerman i spissen gjorde oppholdet til en opplevelse. Det var bare noen få hundre meter inn til sentrum i Livadia. Flere gode tavernaer og kafeer.


fila

Cliff Bay Hotel i utkanten av Paleros ligger i rolige omgivelser med flott utsikt over havet og omgivelsene. Hotellet har et fint bassengområde og en god taverna. Fra hotellet kan en spasere langs havet til havnen i Paleros, hvor det er små butikker, tavernaer og kafeer. Går en andre veien kommer en til Potamakistranden. Vi opplevde utmerket service fra personalet, rene og pene rom og en velstelt hage.


kaka

22. May 18, 10:20:04 #62 Last Edit: 22. May 18, 15:26:07 by kaka
Det så fint ut der, - ikke minst kanskje med tanke på barn?

Måtte titte meg litt rundt i området. På et av de andre hotellene har de visstnok satset på "hvor mange personer får du inn i et lite rom" :)
Filoxenia
Tre leilighetstyper:
1-romsleilighet (ca. 22 m²) med havutsikt, for 203 personer, hvorav 1 barn
;D ;D
KariK

fila

Hotellet og stedet er veldig bra, dersom en ønsker en rolig ferie i fredelige omgivelser. En biltur sørover til Mitika og Astakos ( se video i tråden min Magiske øyeblikk) er en flott adspredelse, det er heller ikke lange veien til Lefkada.

fila

Continental Hotel ligger 300 meter nord for stranden og sentrum i Masouri på Kalymnos. Hotellet har et lite svømmebasseng og en snackbar. Utsikten over til Telendos og over Egeerhavet er en nytelse. På andre siden ligger fjellet, der det ofte er klatrere i aktivitet.


fila

Elvita Beach Hotel ligger i Lothiarika, omtrent midt mellom Lardos og Lindos på Rhodos. Her finnes utendørsbasseng i et trivelig bassengområde med en hyggelig bassengbar. Leilighetene hadde vanlig standard. Det er kort vei til butikk og flere gode tavernaer.
Like nedenfor er stranden med solsenger og parasoller for gjestene.



fila

Patmos Garden ligger 500 meter fra havnen i Skala Patmos. Fra det pene bassengområdet er det utsikt til Apocalypseklosteret og til Johannesklosteret som ligger på toppen oppe i Chora.


Hellasfrelst

MMmmmm!! Nå var jeg plutselig tilbake på Patmos i 1993. Det var vår første tur med ferje i Hellas, og vi syntes vi var tøffe som reiste slik uten "nettverk". Har ikke vært der siden, så kanskje det er på tide. Takk for herlige filmsnutt fra hotellet :)
i zoi ine tora - livet er nå

fila

Sunwing Resort (nå Sunwing Makrigialos Beach) er og var et stort hotellkompleks som ligger i Makry Gialos (Makrigialos) sør-øst på Kreta. Hotellet ble bygget i 1984 og er bygget ut i flere omganger etter det. I 1997 besøkte vi Kreta for første gang og losjerte på dette hotellet.



fila

På høyden mellom byen og Valtostranden, like bak det gamle rådhuset ligger vertshuset til Martha Christou. Der var det rent og hyggelig med den mest fantastiske utsikten over Parga. Om morgenen kunne vi spise frokost ute i hagen, gjerne med hjemmelaget marmelade som Martha spanderte på oss.


fila

Like ved Agii Anagyra stranden og 500 meter øst for sentrum av Naoussa ligger Captain Nicolas hotell. Der var det godt å bo og et fint utgangspunkt for å reise rundt på vakre Paros og naboøyen Antiparos.



fila

Etter å ha lest "Farende fant" av grunnleggeren av Lilleput Reiser, Frode Schiøtz, fikk jeg lyst til å legge ut denne bildemontasjen/videoen fra Stavros Studios & Apartments i Nea Skioni. Vi reiste dit med Lilleput i september 2002 og hadde et trivelig opphold der.


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...