Logg inn med Facebook eller Google!

Morten i Chania.

Started by Morten, 09. Mar 10, 22:40:06

Previous topic - Next topic

Morten

- Sannelig nå er det snart avreise. Skal prøve å få meg noen timer søvn før jeg setter meg i bilen og kjører til Værnes senere i natt. Da blir det morgenflyet til København og videre til Athen. Så til slutt videre til Chania i morgen ettermidag.

Oppretter denne tråden så skal jeg prøve å sende helsinger etterhvert fra \"min\" øy. Har nesten ondt i magen, så spent er jeg på denne turen.
Går det som planlagt så blir det en kjempetur, det håper jeg å komme tilbake til.

Men så lenge ha en fin kveld alle Hellasfrelste. Vi hørs....
 :compress:
Κρήτη στην καρδιά μου.

Anders


Ole

God tur! Husk å stille alle vekkerklokkene i huset!

kaka

Riktig god tur, Morten! Vi gleder oss til å høre mer fra deg, der nede!
Vakker by!
KariK

Morten

Quote from: \"Ole\"God tur! Husk å stille alle vekkerklokkene i huset!

- haa , Det ble ikke mye søvn nei...


Men nå er jeg i den \"hærlige\" by.
Bare det å sitte i taxin fra flyplassen og inn til byen, trekke inn stemningen fra gatene. Bare det er verdt turen.
Her er det stille og fredelig og uten turister. Ikke mange \"turistresturanger\" som er åpne. I og rundt havna er det stor byggevirksomhet, det vil si oppussing. Turistbåten var også under malingskosten.

Var innom Vasilikos i dag og tok en kaffe sammen med han og gamlemor.
Det var oppussing på gang der også. Skulle åpne den 20.mars. De fleste åpner vel til 25.mars.

Men går en litt oppover i byen rundt Agoraen så er det livlig og fullt av folk og alt i normal gjenge.

I går kveld var jeg innom et hyggelig kontor med trivelige folk. I slike lag kan det lett bli god drikke også. En stor flaske Tsikoudia tror jeg sannelig finnes i mange kontor \\ butikker.
- En av årsakene til at jeg er her var et møte som egentlig skulle foregå denne helga, men som ble avlyst på grunn av værforholdene.

Nå ser det faktisk ut for at det blir et annet opplegg, så på lordag håper jeg å kunne vere med en gjeng skikkelig trivelige Grekere ut på tur.

Her er det 16 grader og varmt.... Den varmeste vinter i mans minne sies det her.  Og jeg som kommer fra kaldeste vinter på mans minne...

- Ha det fortsatt trivelig i gamlelandet... Det har jeg også   :flower:
Κρήτη στην καρδιά μου.

Annlaug

Høres utrolig fristende ut. Få oppleve at byen våkner til liv etter vinteren mens det fremdeles er stille i turisområdene. Og 16 grader frister også:))

kaka

Koselig rapport, Morten! Disse setningene smelta meg helt! :
\"Bare det å sitte i taxin fra flyplassen og inn til byen, trekke inn stemningen fra gatene. Bare det er verdt turen.\"
Kjenner igjen den følelsen.
Høres ut som du skal få none fine dager!
KariK

Tjorven

Fortsett å nyyyyt, Morten :) 16 grader varmt, sukk!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

Quote from: \"Morten\"Bare det å sitte i taxin fra flyplassen og inn til byen, trekke inn stemningen fra gatene. Bare det er verdt turen.

Å, den deilige følelsen kjenner jeg igjen. Gresk musikk på radioen, åpne bilvinduer, lukten og lydene .... Dette korte øyeblikket er fylt av forventninger og er nesten det beste med hele ferien...... Lykke!

Skulle gjerne vært på Kreta nå, men det er ikke lenge til, bare seks uker igjen til avreise :-)

Jeg håper du har det fint, og at du rapporterer til oss - ofte!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Morten

- Hei igjen alle sammen og takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Vet sannelig ikke hvor jeg skal begynne, men det jeg har vaert med paa de siste dagene har ytterligere forsterket mitt \"elskov\" til Hellas. Og Kreta maa jeg vel foerst og fremst si.

Mitt eneste maal med denne turen har vaert aa staa paa ski paa Kreta.... Ja dere ser rett....
Dette er et maal jeg satte meg for 2aar siden, som naa er fullfoert.

Ogsaa takket vaere andre linker her i Hellasforum saa har denne ideen forsterket seg.

Det begynte med at jeg fikk kontakt med det Greske Ski Mountaineering miljoet og Ski klubben i Chania. De skulle egentlig arrangere en weekend 12-14.mars - paa ski over Lefka Ori. - Der meldte jeg meg selvsagt paa.
\"The crasy Norwegian\" .. Alt var klart, men vaeret kan en ikke gjoere noe med, selv ikke paa Kreta. Normalt saa er det snoedekt paa Lefka Ori paa denne tiden... Men ikke i aar selvsagt.

Bare noen timer foer jeg skulle reise fikk jeg mail om at de maatte avlyse turen over Lefka Ori pga snoemangel.

Men jeg var hjertlig velkommen alikevel, for det skulle arrangeres en skitur paa Psiloritis istedet.
Jeg reiste selvsagt som planlagt.
(all overlast paa flyet faar vi ta i en annen traad).. Ski var gratis med Aegean... det maa skyldes skjeldenheten og kjempeservice vil jeg si. Maatte betale ekstra fra start flyplassen og det hadde jeg ogsaa beregnet.

Kort fortalt saa har jeg naa gatt paa ski opp til Psiloritis, Kretas \"topp\" 2456m og selvsagt en kjempefin tur ned igjen paa ski.

Har opplevd en utrolig flott Gresk gjestfrihet. Blitt kjent med utrolig flotte mennsker. Faatt vaere med paa mange lange maaltider med mange Grekere - slik bare Grekere kan.

Det kommer til aa ta lang tid foer jeg er tilbake til \"normalen\" , men jeg vil gjerne dele mere med dere senere naar jeg kommer hjem og faar lastet opp bilder etc.

Pc paa denne internett kafeen har ikke muligheter til aa laste opp bilder + daarlig med norske bokstaver...  Me Sinhorite.

PS... I dag regner det skikkelig, men temp paa +14 saa gjoer ikke det noe.  :flower:
Κρήτη στην καρδιά μου.

Annlaug

Du får jammen oppleve mye mer enn enn vanlig turist. Selv om skigåing på Kreta ikke ville vært høyt på min liste da:)) Høres ut som du har det helt topp og gleder meg til å se bilder

kaka

Dette var virkelig artig lesing, Morten!!
Fantastisk mål å sette seg for en Hellas-tur.
Det blir utrolig spennede å se bilder fra turen!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...