Logg inn med Facebook eller Google!

Skal du til Hellas i år?

Started by Ole, 19. Feb 12, 11:59:23

Previous topic - Next topic

Tzasiki

Jeg/vi skal til Hellas, men har ikke helt bestemt hvor og når. Begynner snart med planlegging.. :)

Kristian

Det blir 3 1/2 uke i år i september.

T/R direkte med Norwegian 3600 for to innkludert seter og bagasje ble billigere enn SAS med mellomlanding i Køben.

I dag var også fly fra Naxos til Athen i forbindelse med returen i boks (har ventet med lengsel på at det skulle bli åpnet for booking). Dermed kan vi få et meget tidlig morgenbad på St. George samme dag som vi lander i Oslo 1455.

Ja - vi kunne fått bliigere biletter i midten av august/begynnelsen av september. Og vi kunne kanskje fått de samme hotellprisene (selv om jeg ikke ser det som ønskelig?). Men augustvarmen kan vi ikke gjøre noe med, og noe av trengselen er det vel fremdeles igjen av.

Så det som står igjen er fordelingen av ferien mellom Naxos og Antiparos samt en øy i tillegg, Milos?

Inntil videre kan jeg jo kose meg med webbilder fra St. George beach: http://www.naxosisland.eu/beach.html

Det dukker opp et menneske innimellom, selv om jeg ikke hart observert noen badende ennå
Kristian/Planer er til for å utsettes

marjana

Det blir helt sikkert mange bilder fra Kea fra meg hvis jeg drar dit. Jeg kjenner ingen der, så det blir vel å gå mest mulig på tur og se seg rundt, og ta bilder i noen dager. Det ser jo fint ut på Kea på linken www.keapaths.gr. Jeg vil gjerne ha tips hvis noen har vært der.
Glika i zoi

Mikke

...igår :juble: :juble: :juble: :juble: blev jag med biljett från Landvetter till Rhodos, via CPH,ATH och vi landar lokal tid 15.45. ;D ;D ;D ;D ;D ;D Biljetten kostade ca 1600 SEK och är en enkelbiljett. Sen, enligt Andreas och Chronis, så går det en färja från Rhodos till Karpathos på torsdag, som jag förhoppningsvis är ombord på.....  :-- :-- :-- :--:-D
Hoppas också kunna hälsa på Riitta & Leif Samuelsson :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: i Uddevalla några dar innan avfärd.
Som det ser ut så ska jag ha med till Grekland  ett headset med USB-kontakt, 10 datormöss, 2000 vykort och x antal "hemliga" trycksaker....Själv brukar jag också ta med tre pkt Löfbergs, dito Kvibille lagrad prästost, fast den sistnämnda får jag nog ta med en bit extra, för Panayotis och Caliope på Rhodos Vandrarhem har blivit VÄLDIGT förtjuste i den osten......med all rätt !!
Jag flyger med SAS och Aegean och tillhör numera nån typ av samla-flygpoäng-klubb..... ;D ;D ;D ;D
Tar 4 veckor ledigt, men antagligen är jag väl hemma någon/några dar innan den tar slut....det ger sej mä dä.... :kermit: :kermit: :kermit: :kermit: :kermit:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

mimosas

Vi reiser til Karpathos 13juni i 14dgr. Skal bo på Panorama ;D .Dett er det 22endeåret vi er på Karpathos. :D . I år feirer vi vårt sølvbryllup 23juni på Panorama sammen venner og vår greske :) familie!

Anders

nesten rart å si det, men svaret nærmer seg nei...

Eutrofi

 8) Turen går til Kos igjen !
Men håper på å tilbringe et par dager i selve Paradiset også, nemlig Pserimos.
Ellers er det Kardamena som gjelder :) ;) ;)

Tar gjerne en Frappe sammen med noen....???

Tjorven

Quote from: Anders on 07. Apr 12, 18:47:53
nesten rart å si det, men svaret nærmer seg nei...



Hva er det du sier, Anders? Skal dere ikke på turne både i juni og september da? :o :o
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Ser dårlig ut, gitt... men i september skal vi iallfall til Trøndelag :-)

Frynse

08. Apr 12, 11:33:16 #57 Last Edit: 08. Apr 12, 11:35:47 by Frynse
Neppe noen hellasferie i år heller.
Sist vi var der reagerte vi på hvor dyrt alt hadde blitt, spesielt transport og bosted.
Det hjalp heller ikke så mye på helhetsinntrykket av vi ble frastjålet et kamera i Pireus da vi var på vei hjem.
400 feriebilder og filmsnutter rett i lomma på en eller annen østeuropeer.

Kanskje grekerne bør innse at de må gjøre noe for å holde tritt med de "nye" ferielandene ?
Hellas har fått skarp konkurranse fra andre land i Europa, så de bør få prisene ned og standarden opp.
I sommer var vi i Kroatia og fikk vel så mye igjen for hver krone enn på de greske øyene både når det gjelder transport, mat, drikke og overnatting.
Kvaliteten på varer og tjenester var vel så bra som i Hellas.
Hørte heller ikke om noen problemer med lommetyverier mens vi var der nede.
I tillegg var alt rent og pent i Kroatia, selv toalettene på billige kneiper, noe man slettes ikke kan si om ymse toalettforhold på greske tavernaer (fyttirakkern  :o ).
Hellas kan ikke fortsette å flyte på gamle minner, så jeg håper virkelig krisen kan få turistindutrien til å kvesse knivene.
Nå skal det sies at jeg lengter tilbake til Hellas, men da må enkelte ting stemme bedre.

Kritios

Vi skal faktisk 3 uker til Kreta i år, fra 21. juli til 12. august.
Vi blir da totalt 9 stykker som skal nedover, men reiser ikke samtidig.
Fruen har bursdag den 30. juli, så da skal alle være der.
Noen blir en uke, noen to, og vi "gamle" altså 3 uker.
Det blir nok en del jobbing første uka, det stedet mitt krever en del vedlikehold.
Hagen blir stort sett tatt vare på av en hyggelig engelskmann, men bygningene og bassenget krever også vedlikehold.
Uansett, dette er noe jeg gleder meg veldig til :-)
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Niaas

Tiden går fort mot Hellastur nå!  ;D  ;D
Jeg har endret min treukers tur fra slutten av april, til to uker i mai, men det blir uansett herlig å komme tilbake til Karpathos!
Også blir det en liten familietur i september, og kanskje en sen høst-tur i oktober eller november. Vi får se...
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...