Logg inn med Facebook eller Google!

Minnebrikker på eBay

Started by Ole, 21. Jan 08, 16:57:01

Previous topic - Next topic

Ole

Nå har jeg tatt skrittet og kjøpt en Secure Digital 2 Gb minnebrikke på eBay til 5 £ inkl. frakt. Det blir spennende å se hvordan den funker. Går det greit blir det sikkert noen til før sommeren.

Er det andre som har erfaringer med denne type handel av denne type varer på eBay eller andre tilsvarende steder?

Her er utvalget av SD-brikker på eBay UK akkurat nå: http://photography.search.ebay.co.uk/secure-digital_Digital-Camera-Memory-Cards_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC11QQfromZR40QQsacatZ18871

Barbro

Mikke har nok MASSE erfaring med dette :flower: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Ole

Quote from: \"Barbro\"Mikke har nok MASSE erfaring med dette :flower: !

Det har han!

Det er en del å passe på. Hvis jeg overfører penger via banken min, så skal de ha ca. 100 kr i gebyr. Da blir det dyrt! Med en PayPal-konto kan man overføre uten gebyr på få sekunder. Så gjenstår det å se hva tollerne sier...men det går kanskje greit når det er snakk om 50 kr?

Tommy

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"Barbro\"Mikke har nok MASSE erfaring med dette :flower: !

Det har han!

Det er en del å passe på. Hvis jeg overfører penger via banken min, så skal de ha ca. 100 kr i gebyr. Da blir det dyrt! Med en PayPal-konto kan man overføre uten gebyr på få sekunder. Så gjenstår det å se hva tollerne sier...men det går kanskje greit når det er snakk om 50 kr?

Paypal har jag använt vid ett par tillfällen då jag beställt varor via nätet från Tyskland och Storbrittanien. Inte via Ebay, o inga elektroniska varor visserligen men några problem har det aldrig varit.

Fast någon tull har jag aldrig betalat, fast det kanske beror på att det varit handel inom EU ? Eller har jag det ? näe, det tror jag inte  :blackeye:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Marit

Legger inn en link til en artikkel om tollgrensen (DN):

Tollgrensen

Tollgrensen er kr 200 (urørt siden 1975). \"Hvis man kjøper varer som koster mer enn 200 kroner, må man i tillegg betale 25 prosent moms, samt et eget gebyr for fortolling.\"

Kanskje på tide å gjøre noe med denne grensen, spesielt siden netthandelen har økt, også med utenlandske nettsteder/firmaer.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Mixelite

Quote from: \"Marit\"Kanskje på tide å gjøre noe med denne grenen, spesielt siden netthandelen har økt, også med utenlandske nettsteder/firmaer.

Hvis jeg ikke husker helt feil, er det ikke lenge siden de gjorde noe med den: De bestemte at den skulle være som den er.

Minner om at bøker er unntatt regelen!

Kan man kalle en minnebrikke en lydbok? Haha. (det var en spøk, bare sånn at ingen skal misforstå)
:-)

Mikke

Hej!
Ja, jag har nog köpt nästan alla mina Secure Digital (SD) minneskort på Nätet, några på Tradera och Ebay UK. Visst finns det fejk-kort på Ebay, men å andra sidan finns det flera sidor tips om hur man kan se fejk-korten.

Mina kort har funkat fint och nu senast gav jag  väl ca 8 GBP totalt  (engelska pund) för ett 4 GB kort + en liten söt minnesläsare dessutom.  :blackeye:  :blackeye:
Har aldrig betalat tull för nåt kort,dom kommer oftast i ett litet brunt kuvert..... men i detta nu är jag mitt inne i en kommunikation med svenska Postverket angående ett modellplan(Cessna 182) som jag köpt från HongKong, och som tydligen fastnat i tullens garn....Det ska betalas tull och moms, vilket kan till nöds förstås, men ävenså på frakten !!! Tårta på tårta....
Funderar starkt på att be dom att stoppa upp  planet där solen inte skiner.....det kan vara värt ca 300 SEK... :D

..och jo, jag använder PayPal, funkar bra och säljaren betalar för den tjänsten. Tradera har något liknande som heter Payson.Där kan man deponera pengar om man vill.Funkar som en mellanhand,d.v.s efter avslutat auktion som man vunnit, ber man Paysondra summan från mitt konto,sen kontaktar dom säljaren som skickar varan.Efter koll att den stämmer med beskrivningen, så meddelar jag Payson att dom ska släppa pengarna till säljaren, eller inte.Använder den vid affärer över 100 SEK.

Apropå www.tradera.com så är det Sveriges största auktions-sajt som dessutom köpts in av Ebay..Det brukar vara mellan 6-800.000 auktioner på gång samtidigt... :D ...Har våra norska vänner kollat Tradera??
Säkert skickar dom flesta försäljarna över gränsen, det är ju bara att fråga.... Mitt alias där är Vendelkråka... :D Svårt att lista ut,va... :cherry:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Ole

Da ankom minnekortet i posten. Har så vidt testet det og det ser ut til å funke bra. Lagringsplassen er også som oppgitt. En hendig liten usb-kortleser fulgte også med slik det skulle. Ikke noe tolltull eller moms heller. :grin:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...