Logg inn med Facebook eller Google!

Nå blir det tur til Chania i mai

Started by Anita, 03. Mar 09, 13:34:19

Previous topic - Next topic

Heidrun

Egentlig perfekt det Anita. Da blir det lettere å dra til Chania. trenger kun 1 nærtaverna og flere til å ta imot deg i Chania
Yamas til livet og til

Anders

Grattis, Anita! Da får dere jo både i pose og sekk! (misunn, misunn :-) )

Heidrun

Her kommer et bilde av hotellet du skal bo på Anita. misunnner deg denne turen. Men jeg kommer nedover i Juni, men ikke til dette hotellet
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Egentlig perfekt det Anita. Da blir det lettere å dra til Chania. trenger kun 1 nærtaverna og flere til å ta imot deg i Chania

Hei Heidrun  :cheese:

Så der finnes en nærtaverna til hotellet vårt?  Kunne jo være kjekt hvis det var en kveld vi hadde lyst til å ta det litt rolig  :flower:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Quote from: \"Anders\"Grattis, Anita! Da får dere jo både i pose og sekk! (misunn, misunn :-) )

Hi hi ... liker veldig godt \"Ole Brumm\" filosofien ... ja takk begge deler  :cheers:  Kreta i mai og Naxos/Santorini i september .... akkurat passe  :flower:

Begynner å bli godt fornøyd med min \"bedre havldel\" som ikke ville reise noen steder om sommeren før i tiden   :bounce:  Vi hadde jo båt ........ :cyclopsani:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Her er et bilde av stranden rett nedenfor hotellet Anita
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Her kommer et bilde av hotellet du skal bo på Anita. misunnner deg denne turen. Men jeg kommer nedover i Juni, men ikke til dette hotellet

Hotellet ser veldig bra ut  :cheese: Vi bestillte 2-roms leilighet, den var bare noen hundrelapper dyrere .... kjekt med litt plass når en er ut på tur.

Etter som jeg forstår er det ikke langt til stranda og den ser ut til å være helt topp:

Stranda i Agio Apostoli

En av grunnene til denne turen er også å \"sondere terrenget\" ... se hvordan det er og hvor vi eventuellt kunne tenke oss å bo hvis vi reiser til Kreta en annen gang  :flower: Har hatt lyst til å reise til Kreta tidligere, men har syntes det er vanskelig siden øya er så stor og det er vanskelig å vite hva en liker.

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Her er et bilde av stranden rett nedenfor hotellet Anita

 :cheers:  :cheers:  :cheers:

Den stranda skal jeg ikke ha noe problemer med å kose meg på ....

Håper vanntemperaturen kommer opp i 20 grader til mai. Det skal vel holde hardt tenker jeg  :cheese: Må i hvertfall ha 18 grader før jeg hopper uti ... brrr  :cyclopsani:

Tusen takk Heidrun for bildene, hyggelig  :flower:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Bare si hvor du skal så skal jeg få frem noen bilder derfra
Yamas til livet og til

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Bare si hvor du skal så skal jeg få frem noen bilder derfra

Hei Heidrun   :cheese:  

Planen er å få sett:  Chania, Rethymnion, Platanias (bare for å se om den er for mye turistifisert for oss... så vi vet om det til en annen gang).

Det er vel det vi rekker på 1 uke, regner med at vi blir mye i Chania. Hva vi bør oppleve de forskjellige plassene .... ja det vet jeg ikke ennå ... skal lese litt mer om Kreta før jeg reiser  :cheese:

Og ja ... du må gjerne vise flere bilder fra Chania, den byen interreserer meg veldig  :cheese:  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Platanias i Mai/begynnelsen av Juni er perfekt. Før turistsesongen starter for fult der.
Mitsos er ihvertfall verdt et besøk. Like før Platanias på grensen mellom Aghia Marina og Platanias. Her er ihvertfall et knippe steder jeg personlig kan gå god for når det gjelder god mat og godt drikke
Her er noen restauranter som er anbefalt av blandt annet Hellasforum.net         http://hellasforum.net/

14 Viking. En enmannstaverna/sportstaverna i Aghia Marina rett overfor Mitsos. Alt av fotball vises her. Anbefales for den sportselskende person. Skal hilse og si fra Stelios, at den første middagen er på huset hvis dere kan referere til at dere har blitt anbefalt denne enkle taverna av Kretaferien.net

DRUSIA: Restaurant i Platanias. Lekeplass med huske og sklie ute. God gresk mat.

ALMYRAS: Middagsrestaurant i Platanias med lekerom i etasjen under.
Kjempegod mat, hovedsakelig gresk. Barnas favoritt er kjøttboller i rød saus.

SUNSET: Restaurant med en av de fineste utsiktene i den gamle delen av Platanias.

PLATANIAS PALACE: Restauranten med den beste maten i Platanias!

TROULAKIS: Taverna mellom Platanias og Agia Marina. Lekeplass med sklier og klatrestativ. Restauranten serverer grillmat, moussaka, hamburger og salater.

MITSOS: Restaurant i utkanten av Agia Marina, på sjøsiden mot Platanias med liten lekeplass ute. Bare god gresk mat. 90 prosent av gjestene er stamgjester som ikke spør etter meny, men spør Kostas hva de serverer i dag.
www.mitsosrestaurant.com .

NYMFI: Fin middagsrestaurant i Agia Marina med inngjerdet lekeplass vegg i vegg med restauranten. Familier med barn får bord i avdelingen mot lekeplassen, mens de som vil ha en roligere kveld, får bord i en annen avdeling.
Gresk mat og internasjonal meny for de voksne, og rikholdig barnemeny.

ITHAKI: Strandkafé og restaurant i Agia Marina, med tradisjonelle greske retter.

To KARNAGIO: Meget bra gresk sted i Chania, populær blant både grekere og turister, og er man flere , så bør man nok bestille bord. Ypperlig mat, ypperlig service, og her får man spesialiteter som er vanskelige å oppdrive andre steder. Anbefales på det varmeste! http://www.crete.tournet.gr/Karnagio-sm-1281-en.jsp

 

ELA: Bra restaurant i Chania. Den ligger helt øverst til venstre i den stikkveien der det er en utekiosk ved nede ved havnen.
Om kvelden er det alltid musikere der som spiller nydelig gresk musikk.

THE WELL OF THE TURK: Ligger i de gamle tyrkiske kvartalene med blå-gul fasade og en vakker brønn i bakgården. Av og til spilles det folkemusikk live her. Drives av en engelsk kvinne. Spisestedet er blitt litt av et stamlokale for utlendinger bosatt i Chania.

NYKTERDIA: Beliggenheten med utsikt over Soudha-bukten er uslåelig. Spisestedet ble åpnet allerede i 1938 og drives av samme familie fremdeles. Anses for å være et av de bedre på Kreta.
Yamas til livet og til

Anita

Tusen tusen takk Heidrun  :cheese:  :cheese:

Det er \"klippet og limet\" inn i mitt Kreta dokument. Gjør som jeg alltid pleier å gjøre ... oppretter et dokument i Word hvor jeg limer inn alle gode tips/råd/anbefalinger. Så ta jeg det med når jeg reiser. Helt topp  :cheese:

Vennlig hilsen
Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....