Logg inn med Facebook eller Google!

Et greskt bryllup og litt \"Murphys lov\" i desember.

Started by Anne, 17. Dec 09, 09:06:31

Previous topic - Next topic

Anne

I november ramlet det ned en invitasjon i vår postkasse. Vi ble invitert i bryllup på Skiathos. Sermonien skulle finne sted i Trion Ierarhon kirken på Skiathos og mottagelsen skulle være på Skiathos Palace Hotel. Vi tenkte og regna og tenkte igjen, men kom til at dette nok var en \"Once in a lifetime\" mulighet...så vi bestemte oss for og dra. Nettet ble sjekka og gode reiseråd og ekspertise ble innhentet ( Tusen takk Svein, dine råd og henvisninger var helt topp.)og så var første etappe i boks. Vi skulle reise med CZECH airlines fra Oslo til Praha og så videre til Athen. Jeg var litt skeptisk, men jeg ble så positivt overrasket. Flotte fly og god sevice er oppsumeringen. Det ble servert enkel, men god mat, og drikke. Dette var gratis, men ville du ha brus eller alkohol måtte du selvfølgelig betale for det. KAN ANBEFALES. Vi betalte 3700 kr. for 2, tur-retur Oslo/Athen og det synes jeg var \"kjempebra\".

Onsdag 9.desember kl.03.30 starter vår førjulstur til sommerlandet.
Vi forlot Oslo kl.07.50 og var i Praha kl. 09.35.
Kl.11.35 dro vi videre til Athen og var fremme kl.14.40 gresk tid.
Endelig i Hellas.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Riitta

Det skall bli spännande och höra om er resa till brölloppet :flower:
Som du säger, så man måste ju ta vara på tillfället. Det händer ju inte så ofta man blir bjuden på Grekisk bröllop :bom:

Riitta

Annlaug

Dette har jeg ventet lenge på nå Så kom med mer så fort du kan :))))

Anne

Koffertene våre var også i Athen så da var den første store bekymringen ute av verden....rart med det, men de fleste bekymringer blir det ikke noe av. Vi skulle finne utgang 5 og buss X93 og vi gikk rett på begge. Billetter ble kjøpt og vi var på vei inn til sentrum. Vi ba sjåføren si ifra til oss når vi var fremme ved Liossion terminalen og det skulle han gjøre. Vi kjørte og kjørte og en liten \"bekymrings stemme\" bak i hodet fikk oss til og spørre 2 gutter som satt forann oss om de kunne si til oss...og det var bra for sjåføren sa ikke noe. Vi kom av på rett sted og fant Teminal B. Penger på disken, billetter i lomma og en buss om 30 minutter. Bussen kom og vi gikk ombord og hadde 4,5 times busstur forann oss og klokka var blitt 17.00. Vi kjørte ut av Athen i skumringen og snart var vi slukt av mørket. Det var oppholdsvær og nydelig temp. så foreløpig var alt helt topp. Reisa så langt hadde gått som varm kniv i smør og jeg gledet meg til resten.
Vi kom til Volos kl.21.30 og hadde bestilt rom på Aegli Hotel. Jeg gledet meg til litt god mat og en seng og sove i. Det regnet i Volos. Vi tok Taxi til hotellet og sjekka inn. Dette så bra ut. Hotellet lå nesten helt nede på fergekaia, bare en vei mellom, og vi fikk nydelig utsikt. Vi gikk på en taverna like bortenfor hotellet og bestilte litt mat og vin og lot freden senke seg både i kropp og sinn. Første etappe av eventyret var over og detta gikk \"som fot i hose\".....KUNNE DET VARE??????
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

kaka

Du er mester i å få opp spenningen, Anne. Jeg leser og ser og kjenner spenningen stiger, og blir litt redd... varer det?? Er sikker på du klarer å holde oss på \"pinebenken\" en god stund. Jeg er SÅ spent på Skiathos i desember. Men hotellet for første natten var jo riktig flott, utenfra.
KariK

Annlaug

:) Dette begynner å bli litt for spennende Kan ane i måten du skriver på at her vil et eller annet gå utenom planen. Mer, mer, mer.......

Torill

Helt enig!!! Dette blir spennende :cheers: Hun har jo kommet trygt hjem igjen,så jeg er nesten sikker på at desember blir en favoritt,akkurat som april :cheers: Dere kan vel snart like gjerne flytte ditt (humre)!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Ingrid

Fin lesning så langt Anne :flower: Ser fram til fortsettelsen - som jeg håper kommer snart :bom:

Anne

Våknet tidlig neste morgen. Vi skulle dusje, kjøpe billetter og spise frokost før båten skulle gå kl. 09.00. Mannen min gikk for og kjøpe billetter mens jeg gjorde meg klar til frokost. Det regna kraftig ute så jeg funderte på hvordan vi skulle komme over veien og bort til båten uten og bli søkkvåte. Vi måtte prøve og få kjøpt paraplyer i en av butikkene utenfor så mannen min skulle titte etter det også når han var ute. Jeg tok noen bilder fra balkongen vår mens jeg ventet.....så tok det i døra. Det var mannen min som kom tilbake. Da var billettene i boks da...sa jeg....NEI sa han. DET GÅR INGEN BÅT IDAG!!!!!  HVA...det er ikke mulig. Det blåste så ille ute på sjøen så båtene var innstilt sa damen på billettkontoret, KANSKJE imorgen. Hva gjør vi nå......Vi spurte i resepsjonen om vi kunne ha rommet ett døgn til, og det gikk greit. Vi gikk inn i spisesalen for og få oss litt frokost. Den frokosten var flott. Her var alt man kunne ønske seg. Vi satte oss og spiste og nøt en kopp kaffe mens vi prøvde og legge en slagplan. Denne dagen måtte brukes i ett gjennombløtt Volos. Vi kom i prat med ett par fra Frankrike som også skulle til Skiathos, så vi var flere i samme båt....Dumt uttrykk egentlig!!!!
Vi kledde på oss og tråkka ut i regnet.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Annlaug

For en nedtur. Hadde det enda vært sol og dere var garantert at båten gikk neste dag hadde det vel vært litt enklere. Hva brukte dere dagen til?

Margrethe

Spennende lesning og bilder! Gleder meg til fortsettelse! Ps! Jeg har også flydd med czech airlines, og skal si det var service ombord der, ja! :cheese:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Magnolia

Jeg venter i spenning Anne. Mer, mer.........
Du kan kunsten å bygge opp spenningen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...