Logg inn med Facebook eller Google!

Flere identiteter...

Started by xristina, 07. Mar 07, 11:29:42

Previous topic - Next topic

ROLLE

Unni, vem av mina \"alias\" blir i såfall utestängd, kanske den som är mest trevlig, han som skriver på jobbet, eller han hos svärmor, mormor har ingen dator, farfar har ? Tror att det skulle vara ganska svårt hålla reda på sådana \"fantomskrivare\",  om de dessutom skriver underhållande om saker och ting. Vi hade en sådan författare i Finland som skrev så förbannat bra och trovärdigt till råga på allt, att han blev vald till president, stannade kvar som sådan i 33 år ??? Inte så illa. Han skrev,  ingen vet hur mången \"alias \". Urho Kaleva Kekkonen.

Retsina

:mrgreen: Kan hende har vi alle hatt godt av å skifte identitet en gang i blant.  :idea: Da er det verre med de som taler med to eller flere tunger. :roll:

Mixelite

Quote from: \"Retsina\":mrgreen: Kan hende har vi alle hatt godt av å skifte identitet en gang i blant.  :idea: Da er det verre med de som taler med to eller flere tunger. :roll:
Jeg kan ikke huske at jeg har reagert på at noen har talt med to tunger i  forumet?  :shock: Eller mener du generelt?

Man må gjerne være anonym, det bryr meg ikke, men jeg synes det er trivelig å forholde meg til _en_ identitet, slik at jeg vet at f.eks Xristina er Xristina. Det er klart at når man har kjent noen en stund, så  kjenner man dem igjen på skrivemåten uansett om de bytter nick aldri så mye. Jeg mener ikke at man må beholde den samme identiteten for evig og alltid, noen ganger har man kanskje ikke noe valg og må bytte, men at man har _en_av_gangen_.

Magnolia

Bekjennelse:
Jeg var registrert i det gamel forumet som aska. Det er sikkert ikke mange som husker det, for jeg skrev ikke mange inlegg. Derimot var jeg innom hver dag og leste det dere hellasveteraner hadde skrevet. Det var mye god lærdom å hente der.
Jeg har tenkt å fortsette med å lese og oppdatere meg her. Skriving blir det kanskje ikke så mye av. Selv om jeg har vært i Hellas noen ganger, føler jeg meg som en nybegynner i forhold til dere.
Grunnen til at jeg har skiftet nick er enkel. Da jeg skulle registrer meg her,kunne en ikke bruke bruke navn på under fem bokstaver. Da ble valget enkelt, Magnolia, for magnolia er en stor del av hverdagen vår. Vi dyrker magnolier i alle varianter her nede på Sørlandet.
Kanskje litt å tenke på. Vi er kanskje flere som har byttet nick fordi det gamle var for kort. For min del ligger det ikke noe annet bak byttet.
Takk for flotte sider.
Jeg ligger i hardtrenging på \"prøvesidene\" så kanskje jeg kommer kommer sterkere igjen siden.
Ha en fin dag fortsatt.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Retsina

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Retsina\":mrgreen: Kan hende har vi alle hatt godt av å skifte identitet en gang i blant.  :idea: Da er det verre med de som taler med to eller flere tunger. :roll:
Jeg kan ikke huske at jeg har reagert på at noen har talt med to tunger i  forumet?  :shock: Eller mener du generelt?

Man må gjerne være anonym, det bryr meg ikke, men jeg synes det er trivelig å forholde meg til _en_ identitet, slik at jeg vet at f.eks Xristina er Xristina. Det er klart at når man har kjent noen en stund, så  kjenner man dem igjen på skrivemåten uansett om de bytter nick aldri så mye. Jeg mener ikke at man må beholde den samme identiteten for evig og alltid, noen ganger har man kanskje ikke noe valg og må bytte, men at man har _en_av_gangen_.

:razz: Generelt, naturligvis  :!:

Liv

Quote from: \"Mixelite\"Man må gjerne være anonym, det bryr meg ikke, men jeg synes det er trivelig å forholde meg til _en_ identitet, slik at jeg vet at f.eks Xristina er Xristina.

Enig!
Syns det hadde vært greitt at de man evt. ble kjent med i det gamle forumet,gir seg til kjenne enten på forumet  eller gjennom PM,hvis de ikke vil det skal offentliggjøres at de har skifta nick. Men håper ingen har flere identiteter......

B-Svein

Hei på alle sammen!

Jeg vil bare si at jeg er \"Svein B.\" fra det gamle forumet. Jeg prøvde å registrere meg som det her også, men det var \"invalid username\" av en eller annen grunn, så da måtte jeg finne på noe annet. Bortsett fra det, så er jeg den samme gamle og jeg har ikke flere identiteter.  :smile:

Mixelite

Quote from: \"B-Svein\"Hei på alle sammen!

Jeg vil bare si at jeg er \"Svein B.\" fra det gamle forumet. Jeg prøvde å registrere meg som det her også, men det var \"invalid username\" av en eller annen grunn, så da måtte jeg finne på noe annet. Bortsett fra det, så er jeg den samme gamle og jeg har ikke flere identiteter.  :smile:
Tok den :) Selv om B-svein høres litt annensortering ut  :mrgreen: og det er du jo ikke!

B-Svein

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"B-Svein\"Hei på alle sammen!

Jeg vil bare si at jeg er \"Svein B.\" fra det gamle forumet. Jeg prøvde å registrere meg som det her også, men det var \"invalid username\" av en eller annen grunn, så da måtte jeg finne på noe annet. Bortsett fra det, så er jeg den samme gamle og jeg har ikke flere identiteter.  :smile:
Tok den :) Selv om B-svein høres litt annensortering ut  :mrgreen: og det er du jo ikke!


Takk skal du ha, Marianne.  :smile:  Jeg har tenkt på det selv også. Hva skal jeg kalle meg da da tro? Hvorfor gikk det ikke å registrere Svein B. som nick?  :cry: Jeg savner navnet mitt!

Riitta

Jag ser på medlemslistan att jag har lyckats registrera mig 2 gånger :eek:
Jag finns bara en,så RiittaS skall ni inte bry er om :???:
Ole kanske är snäll och tar bort RiittaS :oops:

Riitta

Mixelite

Quote from: \"B-Svein\"Hvorfor gikk det ikke å registrere Svein B. som nick?  :cry: Jeg savner navnet mitt!

Kanskje forumet ikke godtar mellomrom bare. Forsøkte du med Svein_B.  f.eks? Skjønner godt at du savner navnet ditt. Jeg har vært mixelite i 8-9 år nå. Det ville vært rart å plutselig skulle være noe annet :)

ROLLE

Kom att tänka på en story från ett nedlagt dårhus här i närheten var jag bor, ingången till huset föregås av ett monumental båge under vilken alla skall passera, det står inget på den som det brukar på dylika monument tex\" ni som här inträden låten hoppet fara \",när dårarna anmäler sig för inträde brukade det finnas en välkomstkommite´med intagna, som nyfiket frågar de nyanlända vem de var och vilka andra meriter de har,  i ett fall då den nyanlände svarat på frågan att han hette Napoleon Bonaparte, sa en i gänget, att de nicknamnet ej går att använda, för det fanns redan två inskrivna med det namnet, men de hade hört ett annat dårhus lite längre utanför staden att de hade behov av en Napoleon då den förra dött en vecka tidigare, så denna Nappe måste be om förflyttning för han accepterade inget annat namn som föreslogs honom av sjukhuspersonalen. Då han ansåg att de två andra använde sig av hans namn, och borde avskedas. Senare skulle han ha godtagit sin nya post på den förstnämnde anstalten om de skulle numrera kejsarna, och han bli Napoleon den I,vilket accepterades. Och alla var nöjda. Så det går och kompromissa också i namnfrågor.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...