Logg inn med Facebook eller Google!

Greske katter

Started by marjana, 19. Jan 08, 17:04:44

Previous topic - Next topic

Svein~B

26. Jul 11, 13:31:55 #300 Last Edit: 05. Oct 11, 12:13:53 by Svein~B
Denne skjønnheten traff jeg i Stavró på Donoussa.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

31. Jul 11, 13:14:56 #301 Last Edit: 05. Oct 11, 12:36:28 by Svein~B
Denne familien holdt også til i Stavró på Donoussa. Mor var veldig på vakt overfor meg, mens ungene var tydeligvis veldig sultne. Det gikk ikke lang tid før hun la seg ned og de fikk mat. Det var minst ett barn til som ikke var til stede da bildet ble tatt.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Kattemor ser litt skeptisk ut, ja  ;)  Godt hun fant roen etter hvert da..., et skjønt kull hun hadde  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Denne ungkatten holdt til på hovedgata i Koufonissi. Her ser vi den innimellom varene utenfor Kolonaki Supermarked. Den har nettopp blitt klappet av en turist (ikke meg  :) )
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Heidrun

Greske katter.
Søte men plagsomme
Yamas til livet og til

IngeS

05. Oct 11, 15:14:45 #305 Last Edit: 05. Oct 11, 15:45:22 by IngeS
Quote from: Heidrun on 05. Oct 11, 13:42:46
Greske katter.
Søte men plagsomme


Nei nå må du jaggu gi deg med den utidige sutringa di. Er det nå kattene i Hellas det er feil på? Sist var det maten, så var det vinen, så matvaretilbudet på supermarkedet, så ovefylte busser med illeluktende lokalbefolkning  og for små leiligheter om du skulle leie eller kjøpe. Og nå er det kattene det er galt med. Er det i det hele tatt noe som er tilpass for deg i Hellas?
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Heidrun

Quote from: IngeS on 05. Oct 11, 15:14:45
Quote from: Heidrun on 05. Oct 11, 13:42:46
Greske katter.
Søte men plagsomme


Nei nå må du jaggu gi deg med den utidige sutringa di. Er det nå kattene i Hellas det er feil på? Sist var det maten, så var det vinen, så matvaretilbudet på supermarkedet, så ovefylte busser med illeluktende lokalbefolkning  og for små leiligheter om du skulle leie eller kjøpe. Og nå er det kattene det er galt med. Er det i det hele tatt noe som er tilpass for deg i Hellas?



Humor Inge.
Er ikke særlig morro når man har opptil 15 katter rundt seg når man sitter og spiser denne maten jeg tydeligvis ikke liker..
Yamas til livet og til

IngeS

Jeg har aldri sett 15 katter inne på en taverna. Jeg tror nok tavernaeieren ville tatt affære da. Det er to effektive måter å bli kvitt kattene rundt bordet.

Tøm litt vann fra et glass over dem og vips....vekk. Kommer de tilbake er det bare å vise dem glasset og de stikker igjen.

Drypp noen dråper eddik rundt bordat og stolen....no more pus!

En tavernaeier her i Pythagorion har ordnet seg med vannpistol mot kattene
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Tjorven

Quote from: Heidrun on 05. Oct 11, 16:40:09
Quote from: IngeS on 05. Oct 11, 15:14:45
Quote from: Heidrun on 05. Oct 11, 13:42:46
Greske katter.
Søte men plagsomme


Nei nå må du jaggu gi deg med den utidige sutringa di. Er det nå kattene i Hellas det er feil på? Sist var det maten, så var det vinen, så matvaretilbudet på supermarkedet, så ovefylte busser med illeluktende lokalbefolkning  og for små leiligheter om du skulle leie eller kjøpe. Og nå er det kattene det er galt med. Er det i det hele tatt noe som er tilpass for deg i Hellas?



Humor Inge.
Er ikke særlig morro når man har opptil 15 katter rundt seg når man sitter og spiser denne maten jeg tydeligvis ikke liker..


Hihi, enkel sak. Det er bare å gi de søte små maten du ikke liker, så slipper du katte-tigginga også. Vips, to problem løst i ett smekk  :D  :D

There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

06. Oct 11, 07:24:02 #309 Last Edit: 06. Oct 11, 07:57:59 by marjana
Litt alvor i all kattekosen: På Syros er det innsamling for å betale en veterinær for å sterilisere katter. 200 katter blir tatt på en uke nå i oktober. Normal pris er 200 euro for en hannkatt, 250 euro for en hunnkatt. Steriliserte katter får spissen på venstre øret klipt av, eller de får et lite kutt ned i flippen på øret.

Må jo også ta med at vår venn D. som er tett på katter der han freecamper på stranda, tok seg selv i å frese på kattevis til folk da han flyttet inn på et rom nå siden høsten kommer.
Han har også sterilisert tre av kattene der ute, og en som ble øyeoperert. Som han sa: Du katten koster meg 53 halvlitere øl i baren! Håper du er verdt det!
Glika i zoi

marjana

06. Oct 11, 08:10:37 #310 Last Edit: 06. Oct 11, 08:12:44 by marjana
Og så denne fine lille katten
Glika i zoi

IngeS

Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...