Logg inn med Facebook eller Google!

Nyttårsfeiring på Naxos?

Started by Solgry, 01. Nov 14, 18:41:51

Previous topic - Next topic

Solgry

Noen som har feiret nyttår på Naxos? Høres fristende ut!
Lodotter er englenes tøfler.....

IngeS

01. Nov 14, 20:15:18 #1 Last Edit: 01. Nov 14, 20:19:57 by IngeS
Er det noen nyttårsfeiring på Naxos. På Samos er det ikke. Nyttårsaften er tradisjonelt en kveld da familien og nære venner samles og spiller kort til klokka 12. De fleste familier har en spesiell grønn filtduk med julemotiver til dette bruk. Og hele familien spiller om litt penger eller fyrstikker.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Greece-Traveller

Jeg har ikke vært der til nyttår, men feiret med familien i Athen etter et bryllup der et par dager tidligere. Da fikk jeg et bestemt inntrykk av at de også normalt feirer på Naxos, men om dette er innen familien eller alment vet jeg ikke.

Send et spørsmål om dette til Hotel Xenia (åpent året rundt):

info@hotel-xenia.gr

Du kan evtl. også sende en forespørsel til Per Gahre. Han og hans kone er ofte på Naxos vinterstid, og jeg vet at de også var der på nyttårstid minst en gang. Si du har fått adressen hans av meg (jeg heter normalt Erik Bakke).

https://www.flickr.com/photos/perigahre/sets/72157632200879333/

pnik@online.no

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Anders

Så vidt jeg har forstått så har Inge et poeng... det er familiebasert frem til klokken tolv. Så går man ut og feirer at den kjedelige delen er over :-)

Anders

Skal vi ha oss en "fra balkong-til-balkong-prat" på Coronis rundt nyttår da, Solgry? Har vært inne på tanken...

Greece-Traveller

01. Nov 14, 22:02:15 #5 Last Edit: 01. Nov 14, 22:17:46 by Greece-Traveller
Coronis drives av bror til han som driver Xenia (er nesten et og samme hotell). Jeg husker ikke navnet på han som driver Coronis, men navnet til han som driver Xenia heter Manolis. Han har jeg forøvrig nå kjent i mer enn 15 år (hils fra meg dersom du tar kontakt). Vi feirer bl.a. påske sammen hos "min" familie.

Det var en del folk ute tidlig i Athen, men den store interessen og tilstrømningen der skjedde også rundt midnatt.

https://www.flickr.com/photos/32580031@N06/sets/72157623401043809/
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

IngeS

Om greherne feirer nyttår så vet ikke jeg hvordan. Hver nyttårsaften har vi internasjonalt party på en bar i Pythagorion. De seks nyttårsaftenen jeg har vært med har jeg sett to raketter. Begge sendt opp fra et marinefartøy som er stasjonert her. Rakettene ble etterfulgt av en serie skudd med automatvåpen. Dette var nyttårsaftenen 2008, ellers har det vært stille også fra den kanten.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Joan2008

Jeg reiser til Naxos i år 23. Desember og hjem 2. Januar. Veldig spent på hvordan det blir.

Jostein

Solgry

Takk for tilbakemeldinger! Vi har ikke egentlig tenkt så veldig på selve "nyttårsfeiringen", som vi heller ikke feirer så voldsomt her hjemme.

Det er heller for å reise vekk, når vi har endel feriedager. Regner med at det er vinteråpne tavernaer og hoteller, og at vi også ville leid bil og reist litt rundt.

Høres trivelig ut med "terassekos", Anders, men hvor er Coronis?
Lodotter er englenes tøfler.....

Joan2008

Coronis ligger på havnepromenaden, webcameraet er plassert der. Der skal jeg bo under mitt opphold i jul/nyttårshelga.

Jostein

Greece-Traveller

Coronis



Xenia



Du vil fullt ut få det du etterspør Solgry - Naxos er en levende by også vinterstid (åpne tavernaer m.v.), og det er en ypperlig tid for vandringer rundt i det indre av øya.


Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

ingaberentine

02. Nov 14, 18:33:58 #11 Last Edit: 02. Nov 14, 18:37:12 by ingaberentine
Heldig er dere som har mulighet til å dra til Hellas ved nyttår.

Jeg har vært i Hellas et par ganger før og feiret nyttår,  og alt er selvsagt mye roligere, men livet går jo sin vante gang da også, selv om man nesten er helt alene som turister. Har ikke vært på Naxos, men på Antiparos og i Athen og begge gangene så var det forholdsmessig kaldt. På AP hadde vi fra 18 til 2'C og det siste er ikke veldig varmt. Ja det var sågar 10 til15 cm med snø inne i Athen da vi kom dit 2 januar det året. Jeg har snakket med andre igjen som har badet på juleaften nede i Hellas, så været kan nok variere ganske så mye. Poenget er at man må kle seg for veldig varierende klima, men har man fått til det, er vinter og vår nydelig i Hellas. Har vært på Naxos i mars og det var kjempeflott, spesielt innover på øya.

God Tur!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...