Logg inn med Facebook eller Google!

Ville dere tatt med dyne til 1 åringen

Started by Nikoz, 18. May 09, 20:18:56

Previous topic - Next topic

Nikoz

på tur til Chios de første ukene i juni, eller bør det holde med et godt teppe? (Man må ha med sengetøy til de små selv). Jeg tenker at det pleier jo ikke å være kjølig om nettene på denne tiden, men jeg mener å huske at da vi var i Hellas i 2005 var det ganske kjølig om nettene den første uka i juni. Litt usikker....

Anders

Jeg TROR ikke det er nødvendig... og de fleste rom har vel et skikkelig teppe liggende i skapet?

Mixelite

Egentlig er det et spørsmål dere bare kan svare på selv. Jeg tviler på om det blir så kaldt at det er nødvendig, og som Anders sier; det ligger tepper på rommene normalt, men hvordan er det med snuppa? Er hun typen som sovner når som helst og hvor som helst, holdt jeg på å si, eller er hun avhengig av rutine/å ha tingene sine rundt seg...

Vi hadde en som var helt avhengig av babydynen sin til han var flere år gammel. Ikke over seg, men som \"kosefille\". Jeg forsøkte en gang å ta ut dynen og bare gi ham trekket, men det ga han tydelig beskjed om at han ikke skulle ha noe av. Han slang det på gulvet og trampet frem og tilbake på det. Needless to say; Vi dro på dynen.

Dere har jo totalt 60 kg bagasjemulighet, så vekten skulle vel ikke ha noe å si ;-)

Tjorven

Fikk sms fra ei venninne som er på Chios nå. Hun melder om 30 grader på dagtid, så det er sikkert ikke så kaldt på natta heller. Men et lite pledd til snuppa ville jeg tatt med.
There are no strangers, only friends we haven't met.

lakenrumpa

ta heller med en langermet pyjamas, så barnet ikke blir liggende nakent om det kaster av seg teppet.
Vi reiser i midten av juni med en ettåring, og vi tar med et tynt ullteppe + helsepledd.

Må man ha med seg sengetøy selv? laken også? om hotellet har babycot?
dette hadde ikke vi tatt med i beregningen.

Tor-Atle

Hei !

Et lite tips kan være og ta med dynen hvis du har plass, denne kan da legges under barnet, da erfaringsmessig madrassene i babycotene i Hellas generellt er veldig tynne...
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Nikoz

hei lakenrumpa. Vi reiser med lilleput og har fått beskjed om at de stiller med babyseng, men at vi må ha med sengetøy ol selv (til den lille bare, ikke til oss selv). Vet ikke om dette gjelder der dere skal, men dere kan jo ringe/maile og spørre.

Takk for svarene! Vi har en som ikke er avhengig av noe spesielt for å få sove, hun er like vanskelig å få til å sove uansett hun! Men vi tar sjansen på at det holder lenge med et godt teppe og en pysj da.

lakenrumpa

Quote from: \"Nikoz\"hei lakenrumpa. Vi reiser med lilleput og har fått beskjed om at de stiller med babyseng, men at vi må ha med sengetøy ol selv (til den lille bare, ikke til oss selv). Vet ikke om dette gjelder der dere skal, men dere kan jo ringe/maile og spørre.

Takk for svarene! Vi har en som ikke er avhengig av noe spesielt for å få sove, hun er like vanskelig å få til å sove uansett hun! Men vi tar sjansen på at det holder lenge med et godt teppe og en pysj da.

vi reiser ikke med charter/reiseoperatør, og har heller ikke avklart alle hotellene vi skal bo på, så da tror jeg vi pakker ned et laken for sikkerhets skyld! :brilsmurf:

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....