Logg inn med Facebook eller Google!

Quadrocopter

Started by stein, 18. May 12, 13:00:05

Previous topic - Next topic

stein

05. Jun 12, 09:30:06 #24 Last Edit: 05. Jun 12, 09:39:52 by stein
Hei ofriis. Synes det kattecopteret var litt grotesk, men det gir unektelig flere views enn mine videoer. Men sett igang. Aldri for sent  :)


Hei LB1BF. Moro og vanskelig. Hele greia med radio kom på litt over 1500,-. + GoProen så klart. Hilsen LA5IKA
Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Test 2

Siste video for denne gangen. Brakk ene armen på copteret. Må fikse og trene mer. Hadde også altfor stort "rorutslag" så det var veldig vanskelig å styre selv om alt nå skal være trimmet. Kan få mindre rorutslag med en litt dyrere radio eller ved å kompilere om igjen firmwaren i controlleren med andre parametere. Må nok lese mer om dette.
Ellers kan det sies at jeg nok begynner å bikke tilbake til ting jeg syntes var moro for 35år siden. I dag skal en nyinnkjøpt radiostyrt katamaran speedbåt testes  :)

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Kristian

Kristian/Planer er til for å utsettes

stein

Litt og litt høyere

Det har blitt et par crasher, men jeg har lappet sammen copteret og flydd tilsammen en time i dag. Men det er utrolig vanskelig. Det er bare å trene. I dag slapp jeg copteret så høyt at vi begynner å se byen.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Jeg måtte krype til korset og kjøpe det heftigste som er å få tak i av kontroller til multicopter. Nå står det helt stille i lufta hvis jeg vil og flyr helt fantastisk. Det er også lagt inn en funksjon som gjør at det flyr automatisk hjem (der det tok av) og lander hvis batteriet får lav spenning eller det mister radiokontakten.
Jeg har tenkt å filme vannskikjøring og på søndag var jeg nede på brygga og trente. Noe gikk galt og det er mange teorier om hvorfor. Det er jeg som sitter i båten med rød redningsvest og styrer copteret. Båten kjører over 50km/t og de 5 sekundene der jeg tar innpå båten synes jeg ble skikkelig stilig.
Heldigvis har jeg på flotører når jeg flyr over vann, ellers hadde 10000 kroner ligget på Mjøsas bunn. Ingenting ble ødelagt, og etter en god opptørking fly det igjen.

Navigare necesse est, vivere non est necesse

ofriis

Fantastisk flott å se, Stein. Og så bra at du hadde tenkt på flottører da :-) :-)
The farther one travels / The less one knows

Tjorven

Du verden, jeg er mektig imponert over hva du får til, Stein  ;D selv om jeg ikke skjønner bæret!! Artig å følge prosessen med bygginga likevel  :P Grattis med råflott "leketøy" (ikke meninga å fornærme her altså, men sikkert veldig gøy å holde på med  ;D )
There are no strangers, only friends we haven't met.

stein

Hei, Tjorven. Skikkelig leketøy for store gutter, ja  :)  (og så koster det noen flere kroner etterhvert enn jeg hadde tenkt)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Ole

Det er helt utrolig hva du har fått til! Deler av filmen så jo ut som den var hentet fra Discovery el.l. Her åpner det seg utrolige muligheter for filming: ski, 17. mai.... Hva med inspeksjon av tak o.l.? Kanskje det kan være mulig også?

stein

Takk Ole.
Lurte litt på det, om jeg skulle bli "flyfotograf" når jeg blir stor  :)  Får pusle litt i det små og se om jeg får et resultat som jeg synes er godt med de enkle midlene jeg har brukt hittil, før jeg evt går videre. De som driver med dette på høyt nivå har copter og kameraoppheng til titusenvis av kroner. Det er på veg et kameraoppheng (gimbal) til meg som koster 400 kroner. Det har tilt- og roll-servoer koblet til gyroene i kontrolleren slik at kameraet hele tiden er horisontalt. I tillegg kan jeg styre tilt fra radioen. Det blir kult å prøve.


Det er også helt kurant å montere videosender på copteret for å se live, feks som du sier til inspeksjon av ting.


Har planer om å lage en film om Mesnaelva (elva som renner gjennom Lillehammer) sammen med en kamerat som er god på redigering. Masse muligheter. Skulle vært pensjonist  :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

kaka

02. Aug 12, 18:30:23 #34 Last Edit: 02. Aug 12, 19:39:20 by kaka
Imponerende, - både aktiviteten , og alle de rare ordene  :D
KariK

stein

Holder nå på med mitt, som jeg har gjort i hele sommer. Trener og trener og får til ting idag som var helt fjernt for et par måneder siden. Flyr hver dag så sant det ikke regner eller blåser altfor mye. Kan godt hende at jeg blir flyfotograf når jeg blir stor. Og alt pga en video fra et modellfly over en strand i Hellas som ble lagt ut her på forumet  ;)


Her som dagen kom jeg hjem fra jobben i fullstendig vindstille. Det ble en tur med ekstrem slow flying på et lite hjørne av tomta.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...