Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Paros

Started by Ole, 25. Jun 12, 21:28:45

Previous topic - Next topic

Morten

Takk for fine bilder og stemningsrapporter gjennom ferien Ole!
Den stranda hadde vært god å ha her i gråværet også.

Fortsatt fin ferie.

Κρήτη στην καρδιά μου.

Ole

Laaaaaaaaaaaaang morgenstund i skyggen her i dag! Kjenner at det begynner å gå mot slutten på ferien, og iveren etter å komme seg på stranda er dalende. I dag blir det en tur til byen.....sitte i skyggen, myse litt, ta en Mythos, kanskje en Fix, en tur til lekeplassen (som ligger midt i solsteiken), tilbake til skyggen osv. Vi får se hva dagen vil bringe. Det er ferie! Yamas!

Athina

Quote from: Ole on 08. Jul 12, 11:58:43
Laaaaaaaaaaaaang morgenstund i skyggen her i dag! Kjenner at det begynner å gå mot slutten på ferien, og iveren etter å komme seg på stranda er dalende. I dag blir det en tur til byen.....sitte i skyggen, myse litt, ta en Mythos, kanskje en Fix, en tur til lekeplassen (som ligger midt i solsteiken), tilbake til skyggen osv. Vi får se hva dagen vil bringe. Det er ferie! Yamas!


Høres aldeles fortreffelig ut ;D 8)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

karri

"Vi får se hva dagen bringer".... det er ferie-ord det  :) Nyt dagene, Ole m/ familie  :) Artig med små drypp fra deg/dere.
KARRI

Ole

I kveld stakk jeg beina ned i et kar med 150 småfisk som glefset løs på meg! Huttetu! :help:

marjana

Jeg hadde samme "skrekk og gru-følelsen" da jeg så hvor fort brødet ble spist av en horde av fisk i havna i Ermoupolis. De småfiskene er ikke store, men de har sylskarpe tenner!
Glika i zoi

filhellener

Quote from: Ole on 09. Jul 12, 00:02:20
I kveld stakk jeg beina ned i et kar med 150 småfisk som glefset løs på meg! Huttetu! :help:


:))  - ja, det manglet ikke tilbud om fiske-spa der jeg har feriert de siste par årene heller, ...men det har ikke fristet  ???  - d u er modig  :-- 

Takk for fine bilder/ferierapporter  :blomst:
-og velkommen hjem  :) 
Håper været er bedre i Ålesund enn her på østlandet  :vinke:
Kari

Ole

Takk for kommentar, Filhellener! Fiskespaen var vel så som så. Føttene ble veldig fine, men det var ikke godt å ha beina i vannet for å si det sånn, men heller ikke vondt.

Sitter nå på hotel Avra i Rafina. Reiste med SeaJet 2 fra Paros kl. 10:50 i dag, og turen tok tre timer. Utrolig store og flotte rom her på Avra, og hotellet anbefales til de som skal reise hit. For fire personer er det 30 euro dyrereenn Corali, men her får man frokost, og den er fantastisk. Dermed blir Avra billigere enn Corali....

I kveld blir det en tur ut her i Rafina. Vi stikker nok innom det store torget, for det er vel der ting skjer her i byen. Kanskje en siste gyros før hjemreise? Eller muligens en pannekake med kanel. Vi får se....

Her skinner sola og tempen må være godt over 30 grader. Det blir nok et sjokk å komme til Norge, der det visstnok er høst allerede!

Ole

Weatherunderground sier 35,5, feels like 40. Det holder det!  :)

karri

Quote from: Ole on 10. Jul 12, 15:14:40
Weatherunderground sier 35,5, feels like 40. Det holder det!  :)


Da råder jeg deg til å nyyyte varmen den siste tiden, Ole. I Ålesund, (ifølge Storm) er det nå 12 grader og følels som 8!! Og det er regn, så nyt varme solfylte feriedager  :sol: Her jeg sitter er det 17 og følels som 17, en og annen solstråle klarer kampen med å bryte seg igjennom skylaget i dag  :)
KARRI

Kristian

Apropos Ole, var det du som var den Ole som var innom Paros Webcam chat forleden?
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Stemmer det, Kristian.  :) Jeg hørte en båt som fløytet og måtte sjekke om det var Blue Staren som var for tidlig ute den dagen, og det var det. Og dermed fikk jeg bekreftet at det var den "rette" Kristian som også sjekket webkameraet samtidig!

Ellers så er det fortsatt hot, hot, hot her i Rafina!

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Sifnos
by Runar Solvik | 20. May 24, 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...