Logg inn med Facebook eller Google!

4 turer til Pythagorion 1995-1998. (98 er vi innom andre øyer også)

Started by karri, 18. Jan 13, 21:22:57

Previous topic - Next topic

karri

Siste dagen av ferien er her :-\
Og i tradisjons tro tilbringes HELE dagen på stranden.
Fra tidlig morgen til solen går ned :)
:solbriller: :solbriller:

Hmmm, lengte, lengte!!



Siste rest av dagens stråler :sol:





Så var det tilbake til rommet for å pakke for hjemreise tidlig neste dag.
Ut og spise middag og ta en - ha det bra, takk for i år, sees vel neste år- runde.

Det man ser på bildet er hele rommet egentlig. Fotografen står i døra, til høyra ved døra er et lite klesskap, til venstre et sminkebord med speil og krakk, en dobbeltseng (som tar hele rommet), rett fram er balkongen og til høyre for den er toalettet. Og det var det, litt trangt. Men pytt pytt.

KARRI

karri

Mens vi venter på bussen som skal ta oss til flyplassen rekker vi en enkel frokost og en kaffekopp.

Morgenstemning.



Og mens vi vinter på bussen, kommer denne doningen forbi.

KARRI

karri

Så var vi på flyplassen igjen da.... og heller motvillig går vi om bord på flyet.
Det er denne turen som sitter best i minnet, men der har nok sykkelturen en del av skylda. ;D



KARRI

karri

Jeg fikk ikke mobil før i -98, det gikk med ett par telekort i løpet av ferien :D



Dette var lenge før Euro ble betalingsmiddel, her er et eksempel av den gamle, "gode", drakmen.



Og med det takker jeg alle som har vært med meg tilbake til 1997.
Ett år gjenstår.........
KARRI

Diddi

Tusen takk for turen,Karri  8) Ble jo en underholdene sykkeltur dette, men det vil jo gjerne gå bra til slutt, noe også denne turen gjorde :goodjob:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri



Da går vi tilbake til 1998. Dette året tok vi 4 ukers ferie ;D Vet ikke om det var en liten stemme langt, langt bak i hodet som sa noe om at dette kom til å bli det siste året på lenge. Venninna mi hadde fått samboer, forlovelsen lurte bak neste sving, og i horisonten kunne vi skimte både bryllup og barn på den kanten... Så dette året var det nok underbevistheten som snakket til oss, 4 uker ble det. 2 uker fra øy til øy og 2 uker på Samos.
Målet vårt var å komme seg til Kos, der var det flere venner fra Norge som var på ferie, og det skulle feires en bursdag av en felles venninne. Vi planla vel egentlig ikke så veldig mye annet enn at vi hadde Kos som mål, så fikk heller vinden føre oss fram på veien.

Første stopp var Samos og Pythagorion. En venn tok på seg en 2 ukers jobb som koffert-passer, godt å reise litt lettere.

Her pakker vi over i loffe-sekkene våre ;)


KARRI

karri

Vi rekker et lite gjensyns med Pythagorion før vi tar taxi til Samos by og båt videre til Mykonos.

Fjorårets bosted ;)



Spent på hvor vinden fører oss :)



En ny venn ønsker oss god tur 8)

KARRI

karri

Da var vi om bord, og vinden blåser oss til Mykonos ;)

Litt vind var det, egentlig litt farlig, for man kjenner ikke sola tar :solsky:



Wasa fra Australia, var ute å reiste alene. Merket fort at det var lettere å komme i snakk når man var på "loffen" :)



Og vi legger Samos bak oss for en 14-dagers tid..





KARRI

karri

MYKONOS.

Vi kom til Mykonos sent på kvelden, natta egentlig. Ingen "rom-haier" å se, alt av steder så ut til å være stengt. Til slutt fant vi en restaurant/pub, der hadde de bare baguetter med ost og tomat så sent. Men, vi var hjertlig velkommen tilbake om noen timer, da skulle vi få verdens beste frokost. (Den sov vi over) Vi spurte de om det var noen slags mulighet å finne rom for natten, men svaret var- ikke på denne tiden av døgnet, må vente til i morgen tidlig. Hmmm... en lang natt i vente med andre ord.
Vi tok oss en liten titte runde, virka som vi møtte alle som en av de som hadde tatt seg en for mye i hvert bein, for oss så dette ut til å være festløvenes øy :-\
Mens "løvene" var på vei hjem til sine huler, fant vi oss en platting bak kirka, la ut våre badehåndkler og prøvde å sove litt. Vi ble ikke liggende der lenger!!..EDDERKOPP!!!  :o :o :o I full panikk rista vi håndklene, pakket sammen og ut på vandring igjen..
Vi så et litt stort skur, hvor det var mange andre "loffere" med sine sekker. Mange av de sov, og vi ville jo ikke trenge oss på... så vi gikk videre til kirketrappa. Der ventet vi helt til solens første stråler traff en heller kjølig hud.
Da trengte vi ikke gå langt før noen hadde rooms for rent :)
Med deilige senger... for fristende selv om natten var blitt til dag... skulle bare hvile bitte litt.. men, det ble til timer.. flere timer...
:dream:
Våknet av to rumlende mager... ut å finne noe å spise.. og det smakte godt!! Gresk salat, grilled fish plate eller hva det het ??? Godt var det iallfall. Så gikk vi på en titte-tur igjen (dessverre ingen bilder, vi glemte kamera i suget på mat).
Vi satt på bar-stripa en stund, for vi ville se denne pelikanen.. men den uteble :( Til slutt ble det alt for mange mennesker for oss.. så vi gikk og la oss. Og fant ut at vi skulle dra videre til Ios neste dag.
Vårt møte med denne øya ble egentlig et dårlig møte. Vi kom litt galt ut fra starten av vel og merke.
Men, en gang i fremtiden skal jeg gi denne øya en ny sjans.. for en dag eller to ;)

Bildet er tatt når vi går i land på Mykonos. Fortsatt ved godt mot :)



Tilbake på båten... IOS HERE WE COME :-*



KARRI

Ole

Herlig, Karri! Nå har jeg lest hele tråden din, og det er tydelig at dere har hatt noen flotte og innholdsrike turer! Synd at venninna di fant kjærligheten, men man vet jo aldri når det kommer en ulykke i livet!  ;D ;D ;D 8)

karri

He he.. takk Ole.
Har klart å komme meg på tur til Hellas uten henne også da, men Samos er liksom "vår" øy. 
KARRI

karri

Som Mykonos ble vårt mørke, ble Ios vårt lyse, hvis man kan si det sånn.
Ios møtte vi i dagslys og vi ble veldig gode venner 8) :-*
Fikk et rom hos ei veldig koselig gammel dame, som ikke visste hva godt ho skulle gjøre for oss!!
Ba oss inn på sitt litte kjøkken, med trestoler som knirket, der fikk vi hvert vårt store glass iste og en haug med isbiter i. Verry hot day :D
Men, for det meste var det gresk ho snakka, og ho hadde mye å si. På slutten av hver setning sprakk ansiktet hennes opp i latter og hun blottla sine 4-5 tenner ;D ;D Husker ho holdt oss i henna hele tiden eller strøyk oss på armene.
Vi hadde tenkt til å være på Ios i 3 netter for så å dra til Naxos. Men, så var det denne vinden da. For mye vind i dag, ingen båter som går!! Prøv i mårra. 2 ekstra dager ble det på Ios. Da begynte vi å bli stressa for å ikke nå målet vårt i tide - KOS.
Så, vi valgte å droppe Naxos. Ble bare bytte av båt og en rask lunsj denne gangen :(

Utsikt fra rommet vårt på IOS.

Litt opp og til høyre.



Rett fram.



Og rett ned.



KARRI

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...