Logg inn med Facebook eller Google!

4 turer til Pythagorion 1995-1998. (98 er vi innom andre øyer også)

Started by karri, 18. Jan 13, 21:22:57

Previous topic - Next topic

karri

Jeg får legge ut bildene som tåler dagslys først da :) Så får jeg ta kveld/natt litt senere ;)

Og som sagt, det er få dagsbilder. 8)









Og det var det :o Uff, 3-4 dager på Kos og det er hva jeg har av dagsbilder. Det sier litt om hvordan disse dagene (les:nettene) ble :cheers: :gitar: :dfdf: :ehdj:
På det siste bilde har vi vært på apoteket og kjøpt oss myggmiddel, myggen på Kos var hissig!! :-\

Og da melder jeg været for vår siste kveld på Kos.....

KARRI

karri

Da begynner festen, bare til å henge seg på :cheers:



Hadde jo hørt om denne bargaten. Men, jeg trodde ikke det var sånn som det var. Litt FOR voldsomt etter min smak.
Men, jeg skal holde ut en kveld til på Cactus, jeg vet at i morgen tidlig skal jeg "hjem". Samos i 14 dager, det skal blir godt med ferie nå ;)



Bartenderen "vår".








KARRI

karri

Bargaten stengte uteservering en eller annen gang på kvelden,da forstatte festen inne... så lenge det var folk!
Jeg er ikke den store fersløven, blir som sagt for voldsomt for meg. Jeg liker ikke når folk rundt meg mister kontrollen. Og ansvarsfull som jeg er  ??? :o  ;) liker jeg å ha kontroll over meg selv!!.. og helst reisefølge mitt. Men, "blond`s have more fun", sies det. (Vet ikke hvor artig det var når festen var over).
Av en eller annen grunn skulle alle opp på bardisken og danse, skjønner ikke jeg når hele dansegulvet er ledig :o :o Men, sånn startet KAOSET.
Egentlig var vi på vei tilbake til hotellet, men de skulle bare ha med seg en sang til. Hmm....
Dans dans dans....



Mens de andre danser, er jeg passer av lommebøker, vesker, fotoapparat osv...



Jeg begynner å bli litt utålmodig.. Jeg går om jeg så må gå alene, tenker jeg. Så ser jeg noe som ikke stemmer.
Det lyse håret hennes, (mitt reisefølge), er ikke lenger bare blond..men, det har fått noe rødt i seg.  ??? :o
Jeg spør om hun har slått seg i hodet? Hun løfter hånden og det drypper blod!! Viser seg at hun har fått et dypt kutt i finger`n. Hun sa ho hadde sklidd på noe vått på bardisken, men ikke merket noe vondt. Vel, da har du fått din dose og vel så det av vodka/redbull!!
Bartender`n "vår" henta en flaske sprit for å rense såret, jeg fulgte blodspora opp på do. Dette må sy`s, men vi har ikke tid! Skal med båten!! Skal til SAMOS!! Dere rekker nok tilbake sier han.. hmmm, skeptisk. Og han (bartender`n) skal kjøre oss på mopeden sin :o :o Dette ville jeg ikke være med på, 3 på en moped, og i den tilstanden.. nei takk. En kamerat ble med til sykehuset, mens en annen ble med meg til båten for å hjelpe med bagasjen.

Vi prøvde å få båten til å vente. De kunne holde den igjen 10 - 15 minutter.
Men, det kom ingen... så jeg dro alene til Samos  :-\
Tilbake i båthavna kommer de løpenes, bare for å se at båten drar avsted.

My ticket to home ;D



KARRI

karri

Så ble det altså sånn at jeg kom alene tilbake til Samos. Litt dårlig samvittighet for at jeg dro, men åååååå så deilig å være her igjen! Man trenger virkelig ferie i ferien også  :solbriller:

Jeg var å hentet koffertene våre, så der gikk jeg da, ca 150 meter ned til drosjene. Det var godt over 40 grader, jeg med sekk på ryggen og to tunge kofferter på slep, hvis ikke de slepte meg.
Jeg så ca sånn her ut ;)



Endelig, årets bosted på Samos:



Forklarte i resepsjonen at reisefølget mitt forhåpentligvis kommer med en båt litt senere utpå dagen.
Personalet var oppe hos meg flere ganger i løpet av dagen, for å se om jeg hadde alt jeg trengte :)

Så tilbake til Kos:

Ingen ledige plasser på båtene til Samos i dag, men i morgen tidlig. Så, hun fikk bo gratis på sofa`n hos våre venner på Hera :D



Jeg er jo "hjemme", men føler meg veldig ensom. Det å reise alene ligger ikke for meg kjente jeg :-\
Får håpe det blir likar i mårra ;D
Det ble en fin kveld på balkongen i ensomhet iallfall. Skal si det var godt å ta livet med ro!!





KARRI

Diddi

Stakkars, Karri  :'( Må si meg enig i at livet på Samos hørte mye mer fristende ut, selv om det ble i ensomhet  ;) Håper din venn fikk den behandlingen hun trengte  ???
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

karri

Ja, stakkar meg  :'( :'(  Godt det bare ble et døgn alene :D
Det banket på døra tidlig formiddag, og der stod hun med fingeren i bandasje. Tror det var 7 eller 9 sting!!
Og jeg tok på med rollen som sykesøster. For såret skulle ofte renses og skiftes på.




Et stykk fornøyd pasient, men ny bandasje :smile12:

KARRI

kaka

Huff da, for dere begge to.
men, jeg ser jo at hun kom seg igjen  :)
KariK

karri

Ja da, Kaka. Hun kom seg fort :D
Og det var deilig å kunne legge seg på stranden og ta livet med ro!!  :ferie:

POTOKAKI STRANDEN



Den store utfordringen vi hadde var at finger`n ikke skulle bli våt. Bade måtte hun jo, og helst med hele kroppen under vann. Noen ganger var det bare hånda som stakk opp over vannskorpa, biler tutet og folk som gikk på veien vinket til oss.  :o :o Tok litt tid før vi skjønte at det så ut som hun vinket til de :haveaniceday:

Ingenting stopper denne damen :) Må jo kjøre litt vannskuter i år også!! Emmanuel foreslo en gummihanske på hånden, og slik ble det  :smile12:

Hansken er på plass :)



Av sted bar det :) Ingenting å si på farten heller :o



Og inn igjen - like hel både hansken og damen ;)



KARRI

karri

Årets hotel - FITO BAY.
Ligger nære flyplassen, men vi merket ikke stort til det.
Vi hadde hver vår seng, et digert klesskap, passe stort bad og en stor balkong.

Her fra inngangen til hotellet.



Litt blomster var det rundt oss også :45fjj:



Opp trappen og inn døren er rommet vårt. Jeg står ved bassenget og tar bildet.



Hadde det vært nå, hadde jeg med 110% sikkerhet tatt bildet av bassenget, utsikten fra balkongen (vi så til og med havet) og bilder fra rommet. Men, dette var da altså ikke viktig å få dokumentert på denne tiden :-\ :-[ :-X
KARRI

karri

6.august, denne kvelden skjedde det noe i havna! Virket som at alle mann alle var på plass, underholdning i form av dans og levende musikk langt der framme (vi står bakerst), og brått ble det sendt opp fyrverkeri.

Vi står litt på avstand og bivåner det hele.



Prøver å gå litt nærmere.



Var ikke før vi kom hjem jeg fikk øye på dette bilvinduet ;D

NEED TO BE WASHED, SORRY IT`S NOT GONNA RAIN ;D ;D ;D

KARRI

filhellener

Quote from: karri on 07. Feb 13, 23:05:42
Årets hotel - FITO BAY.
Ligger nære flyplassen, men vi merket ikke stort til det


FITO BAY var det første stedet vi bodde i Pythagorion, det var i 1992.
Vi likte oss godt, var ikke plaget av flyene vi heller :)
Kari

karri

Så artig, Filhellener :) Syns det var litt spennende når fly gikk inn for landing/tok av jeg ;)

Her har vi et bedre måltid på nabo hotellet. Husker ikke navnet på det. Men, det ligger rett over veien for Fito bay.
Et bedre måltid er å underdrive egentlig, faktisk er det ett av mine BESTE måltider i Hellas.

Først hilser vi på gakkene i hagen ved siden av hotellet.



Her er maten, fisk av noe slag og deilig hvitvin til. NYDELIG var det :P :P



Og som bildet viser, vi er super fornøyde :tovenner: :smile12:



Og, finger`n er godt pakket inn :)

KARRI

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...