Logg inn med Facebook eller Google!

4 turer til Pythagorion 1995-1998. (98 er vi innom andre øyer også)

Started by karri, 18. Jan 13, 21:22:57

Previous topic - Next topic

kaka

KariK

karri

Det var ei herlig dame også, Kaka. Satt nesten alltid på stolen sin ved inngangen. Og alltid med et smil :D

Her er noen flere bilder fra IOS.







Tid for lunsj i trappa :D Brød fra bakeriet og litt sjokolademelk :P







KARRI

karri

Noen bilder til fra Ios.











Balkongen var ikke så stor, med det var akuratt plass til et rundt bord og to stoler :D
Noe å skrive hjem om ;)



Neglene mine vakte oppsikt. Spesilt damene i matbutikken var imponert. Og når jeg sa jeg hadde påført stripene med knappenål, fikk jeg en liten hjemmelaget såpe av de :D



KARRI

karri

På "The Nest" spiste vi en nydelig middag i havets tegn, med deilig kald hvitvin til. Nam-nam :P



Dette ble også spart på, kjekt med litt fotoalbum-pynt :)









KARRI

filhellener

Quote from: karri on 03. Feb 13, 22:52:25
På "The Nest" spiste vi en nydelig middag i havets tegn, med deilig kald hvitvin til. Nam-nam :P


Trivelig å bli minnet på "The Nest", karri  :) -  fikk deilig mat der vi og  :-- - da vi var på Ios i 2004 og 2008  :)
Kari

karri

Artig, Filhellener :smile12:

Vi må sette kursen mot KOS! Vi turte dersverre ikke å ta en natt eller to på Naxos. Men, de få timene vi ventet på båten gjorde meg nyskjerrig nok til å komme tilbake, noen år senere :)
Vi fikk i oss en god lunsj med greske små retter og en øl, før vi kom oss på båten til Paros.

Vi forlater, i mine øyne, vakre Ios. :-*



Innom Naxos.



For så å sette kurs mot Paros.

KARRI

karri

Paros havn:

:) Vi fulgte etter den føste mannen som "fanga" oss. Og vi måtte sette opp farten, for han gikk fort.... og det var inn en smal gate, rundt hjørnet, et til og enda et, ny smal gate... blei helt surrete i hodet :o :o :o :o Finner vi hotellet igjen hvis vi forlater det??
Vi ble fort kjent i de trange smuga, selv om forvirringen var total i starten.

Det ble 3 netter på Paros, også en øy vi likte oss godt på. Og lenge trodde vi at vi bodde i Paprika :) og ikke Parikia ;) (Vi sier fortsatt paprika) :D :D
Vi tok ikke ut på noen lengre turer, dagene gikk med til vandring i gatene, mange timer på stranda, god mat og god drikke.
:ferie:

Ikke så lett å finne "ubrukte" motiv fra en øy som Paros. Men, her kommer noen bilder iallfall....

Utsikt fra vinduet på badet, vi hadde ingen balkong :-\



Kjent motiv...



Lunsj, med utsikt :)





KARRI

karri

Nok sol for i dag, nærmers solstikk, for brått satt vi og fikk hver vår henna-tatovering ::)  :o





En DIGER øl i en nydelig solnedgangen.






KARRI

karri

Vi måtte ut av rommet klokken 12, og båten til Kos gikk ikke før rundt klokken 21. Så det ble litt tid å "slå" ihjel. Det ble noen timer på stranda, litt vandring opp og ned "stripa, og maaaaaaaaaaange timer i rundkjøringa. Vi må jo ikke komme for seint, kan jo hende båten kommer tidlig inn :-\ :-\ :klo: :klo: :-- :)) :smile12:

Noen bilder fra vi venter...
Tenk alle som har sitti, stått, bare vært ved denne rundkjøringen :o

Vi venter...





Og det er flere som er ute å reise i dag ;)





Litt å se på da, en reklame-bil for RedBull kjørte rundt og rundt...



Og ikke alle likte å bli tatt bilde av.... men, men...  :sorry:



KARRI

karri

Noe de fleste vet er at i Hellas kommer ingen båter tidlig inn... Vi får ta det på kappa for førstereis-erfaring.
Båten kom iallfall, og ticket har vi ;D

Alt i orden  :ok67:



:bye34: :bye34: PAROS.



:hello43: KOS.

KARRI

stein

Super lesing :) Gleder meg til Kos. Vi leide seilbåter fra Kos i 1998, men det var i slutten av august, begynnelsen av september  8)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

karri

Koselig at dere følger med meg tilbake i tiden :)

Det ble ikke mye søvn der vi lå og vrei oss på båtgulvet. Mye spenning i kroppen, hvordan vil våre ferierende venner reagere på at vi brått dukker opp? Og, en litt mindre hyggelig opplevelse...

To menn, (trodde det var to gode venner på tur), som lå på gulvet tvers over for oss ble veldig høyrøsta. Og brått rulla de rundt på gulvet i full krangel, den ene tok kvelertak på den andre. Her var det best å skygge banen, så vi trakk oss litt unna. Om ikke lenge kom det et par båtfolk og skilte de to kamphanene fra hverandre. Den ene ble tatt med ut på dekk, mens han andre fikk lov til å være igjen inne på båten. Han så på sekken sin, og sa på norsk - "der forsvant han med pass og penger". Det viste seg at det var han ute på dekk som oppbevarte begges pass og deres feller reisekasse. Etter en time eller to, tok han sekken sin og borte ble han.

Etter dette var vi ikke så trøtte lenger, men med båtens svake byssing, duppet vi av et minutt her og et minutt der.
Ikke lett å finne roen når man er så spent. Finner vi i det hele tatt vennene våre? Ingen av oss har vært på Kos før, det er svarte natta ute og det eneste vi har å gå etter er HOTEL HERA.

Av båten og ut i mørket, vi hørte havet slå mot land, men alt rundt oss var svart!
TAXI!!!
Taxi-mannen: Where you go?
Vi: Hotel Hera. ;D
Taxi-mannen: One, two or three.
Vi: HÆ?!  :o ??? ::) :-\
Taxi-mannen: Latter!! ;D ;D You go to Hera one, Hera two or Hera three?!

Oooops!! Den så vi ikke komme, alt vi vet er Hotel Hera også viser det seg å være tre med samme navn!

Jeg: We start at number one...

Da vi betaler ønsker han oss lykke til med et smil som lurer i munnvikene.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi går inn dørene på hotel Hera 1. Resepsjonsvakta titter på oss med smale, veldig forundra øyna. ??? Nesten så man kunne se små spørsmålstegn som danset i blinkene lys over hodet på han.  :klo:
Han sier det ikke er ledige rom, at vi skal prøve litt lenger opp i gaten.
Men, det er ikke rom vi leter etter i første omgang. Så vi spør etter våre venner, bor de her??
FLAKS!!!  :juble: :juble: :smile12: :juble: :juble:
De bor her!! JIPPI :) :)
Selv om klokken ikke er seks enda, ringer han opp på rommet og sier at Mona MÅ komme ned, big suprise from Norway. Etter en liten stund kommer hun tassende, søvndrukken og ikke helt edru ;)
Resepsjonsmannen kan fortelle at de nesten nettopp har kommet inn, party party Norway.  :cheers:
Hva f :zzz :-: :klo: :klo: :vinke: :zzz :tovenner: gjør dere her? Vi sier vi var i nabolaget.. og hadde en bursdagfest vi ikke kunne gå glipp av.  :happybirthday:
Etter å ha snakket litt, bestemte vi og møtes til frokost kl 10.
Men, hva gjør vi i disse timene??
Vi tusler ut av dørene igjen, og trasker nedover gaten i det natten møter en ny dag. Og vi møter på en mann med sopelime.  Han står og feier bort rusk og rask, ser på oss og spør om vi ser etter rom. Jepp!! Og noen ganger er det første det beste. Husker ikke noe navn, men rommet var DIGERT!
Heldigvis for oss at vi tok badeferien på Paros. For Kos ble en eneste stor fest!!  :party:
Døgnet ble totalt snudd på hodet. Har ikke mange bilder fra Kos i dagslys, stranda har jeg ikke sett, bargata derimot"¦. Der har jeg vært"¦ (tror jeg)
Og det måtte vel ende som det gjorde, sykehusbesøk :-\

Ble mye tekst her nå, mye på hjerte, de gode minnene flyter over og må ut :)  ;)
KARRI

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...