Logg inn med Facebook eller Google!

Taverna Asprolithos

Started by Mette, 22. Oct 10, 14:17:14

Previous topic - Next topic

Mette

Vi var på Skiathos i 2006 og var ofte på Asprolithos og spiste for der var maten helt nydelig. Men det jeg husker best var ozoen vi fikk før maten. Egentlig er jeg ikke glad i ozo, men der blandet de med noe annet enn vann så den fikk en annen farge enn den hvite vanlige. Er det noen som vet hva de blandet i den?
Vi lurer på om vi skal dra ned dit igjen. Har ikke glemt den øya. I mellomtiden har vi besøkt Lefkada, Samos og Rodos, men Skiathos er en klasse for seg selv.

Anne

Hei Mette.
Jeg vet ikke hva de blanda Ouzoen med, men Asprolitos lever i beste velgående så vidt jeg vet.
Skiathos er øya i mitt hjerte....kanskje vi treffes der en gang.

Hilsen Anne
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Har spist der en gang og maten var veldig god den....selv om den ikke er blitt \"vår\" taverna! Men smak og behag.......
Husker ouzoen, men den var vanlig hvit den gangen...vannet blomster med den......noe jeg sikkert ikke skulle gjort,men,men
Skiathos har blitt vårt paradis også og har vært det siden 1999....det er noe med den øya....
Kanskje vi sees?

Tjorven

Quote from: \"Mette\"  Men det jeg husker best var ozoen vi fikk før maten. Egentlig er jeg ikke glad i ozo, men der blandet de med noe annet enn vann så den fikk en annen farge enn den hvite vanlige. Er det noen som vet hva de blandet i den?
[/quote
Hvilken farge hadde den da? Kanskje du fikk ouzo orange, med appelsinjuice/-brus oppi?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mette

Quote from: \"Anne\"Hei Mette.
Jeg vet ikke hva de blanda Ouzoen med, men Asprolitos lever i beste velgående så vidt jeg vet.
Skiathos er øya i mitt hjerte....kanskje vi treffes der en gang.

Hilsen Anne

Ja, øya er spesiell, og ja, kanskje vi sees der engang.

Mette

Quote from: \"brit\"Har spist der en gang og maten var veldig god den....selv om den ikke er blitt \"vår\" taverna! Men smak og behag.......
Husker ouzoen, men den var vanlig hvit den gangen...vannet blomster med den......noe jeg sikkert ikke skulle gjort,men,men
Skiathos har blitt vårt paradis også og har vært det siden 1999....det er noe med den øya....
Kanskje vi sees?

Ouzoen var ikke hvit, fargen var gul/rosa, husker ikke helt, lenge siden vi var der. Vi var på Skiathos i 3 uker så vi spiste flere ganger andre steder også. Men det var en taverna på Megali Ammosstranden som hadde kjempegod mat. Husker ikke hva den heter, men tror vertskapet var svensker. Det kan nok hende at vi tar en tur igjen i august/september til året.

Mette

Quote from: \"Tjorven\"
Quote from: \"Mette\"  Men det jeg husker best var ozoen vi fikk før maten. Egentlig er jeg ikke glad i ozo, men der blandet de med noe annet enn vann så den fikk en annen farge enn den hvite vanlige. Er det noen som vet hva de blandet i den?
[/quote
Hvilken farge hadde den da? Kanskje du fikk ouzo orange, med appelsinjuice/-brus oppi?

Kan ikke helt huske fargen, kanskje den var gul/rosa. Da skal jeg prøve med appelsinjuice. Mannen i huset har gjemt unna litt ouzo så da skal jeg teste ut litt.

brit

Quote from: \"Mette\"
Quote from: \"brit\"Har spist der en gang og maten var veldig god den....selv om den ikke er blitt \"vår\" taverna! Men smak og behag.......
Husker ouzoen, men den var vanlig hvit den gangen...vannet blomster med den......noe jeg sikkert ikke skulle gjort,men,men
Skiathos har blitt vårt paradis også og har vært det siden 1999....det er noe med den øya....
Kanskje vi sees?

Ouzoen var ikke hvit, fargen var gul/rosa, husker ikke helt, lenge siden vi var der. Vi var på Skiathos i 3 uker så vi spiste flere ganger andre steder også. Men det var en taverna på Megali Ammosstranden som hadde kjempegod mat. Husker ikke hva den heter, men tror vertskapet var svensker. Det kan nok hende at vi tar en tur igjen i august/september til året.
Nede på Megali Ammos ligger taverna Thessaloniki som har god mat, men innehaverne er ikke svenske. Frida (fruen) er hollandsk og mannen er gresk (tror jeg)

Tjorven

Quote from: \"Mette\"Kan ikke helt huske fargen, kanskje den var gul/rosa. Da skal jeg prøve med appelsinjuice. Mannen i huset har gjemt unna litt ouzo så da skal jeg teste ut litt.

Ja, du får \"lure\" til deg en skvett, Mette. Juice istedet for vann er iallfall det enste jeg har fått  servert i ouzoen. Men, bare en liten advarsel; merkelig nok smaker ikke ouzoen like godt hjemme som i Hellas ;) ....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mette

Quote from: \"Tjorven\"
Quote from: \"Mette\"Kan ikke helt huske fargen, kanskje den var gul/rosa. Da skal jeg prøve med appelsinjuice. Mannen i huset har gjemt unna litt ouzo så da skal jeg teste ut litt.

Ja, du får \"lure\" til deg en skvett, Mette. Juice istedet for vann er iallfall det enste jeg har fått  servert i ouzoen. Men, bare en liten advarsel; merkelig nok smaker ikke ouzoen like godt hjemme som i Hellas ;) ....

Det var nok ikke appelsinjuice de hadde i ouzoen eller så er det du skrev at det smaker ikke like godt hjemme som i Hellas

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...