Logg inn med Facebook eller Google!

Aktiviteten

Started by Anders, 19. Dec 11, 19:54:29

Previous topic - Next topic

Anders

Vel... siden dette er en "aktivitetstråd", så kan jeg vel si at neste års "turne" ble bestemt igår... vi skal gjøre små-Kykladene BIG TIME!  ;D
Så da blir det vel muligheter for litt hopping både histen og pisten...

Tjorven

Wow, gled deg   ;D Kunne faktisk tenkt meg det samme. Men - det er jo så mangt som frister just nu. Har ikke lagt bestemte planer, er fremdeles på drømme-tenke seg-stadiet. Så spørs det om man drar alene eller får med seg reisefølge. Det er alltid litt artig å fundere på hvor man egentlig ender opp til slutt, sånn nå i startgropa for sommerens ønskereisemål. Men har en mistanke om at det blir kykladisk junitur denne gangen også....   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Anti-bursdag, kanskje...? Garantert en måte å få opp aktiviteten!  ;D

Kalimera

Det registreres at du Tjorven synes det er leit"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦., det må du bare synes......!

Det er andre gang du synes at jeg skriver noe som ikke er passende og det er helt greit det :-) At dette innlegget skulle hindre deg som et aktivt medlem til å føle det du gir uttrykk for i innlegget ditt synes jeg selvsagt er kjedelig. Jeg ser vel at måten jeg skriver dette på oppfattes slik du gjengir.

Jeg trekker meg derfor fra å kommentere noe som helst heretter, da det blir oppfattet som kritisk og at du føler deg "støtt"!

Jeg satte "noen utsagn og ord på spissen;" ut i fra Anders sitt innlegg som oppfordrer til å komme synspunkter på hva andre mener, "¦"¦"¦. og det gjorde jeg!

Hvor er det? Idagens bilde fra"¦. osv. Dette er selvsagt ingen kritikk og ikke noe jeg rakker ned på, bare for å trekke fem noen tråder som eksempler!!!!!

Det jeg sier er at det kanskje ikke engasjerer så veldig MANGE flere enn det Anders benevner som en "forknytt" familie! Jeg forstår at han synes den siste tids innlegg med Kykladenes og Dodekanesenes innlegg samt noen andre innlegg, kanskje blir for "forknytte" ?!? i ordets videste forstand.

80% ?? eller i hvert fall de aller fleste Hellasreisende lander vel fortsatt i Chania, Preveza eller Iraklion eller.............? Flere etterspør forskjellige ting herifra; andre fra andre destinasjoner!

Jeg må bare ønske at du også Tjorven, for fremtiden vil dele dine reiseskildringer i ord og bilder fra info om mindre kjente øyer og steder, og ikke ta ad notam mitt svar til Anders sin oppfordring.
I fall du synes mitt innlegg var avskrekkende, ber jeg så mye om unnskyldning Tjorven.

Hva som skal til for å "løfte" antall deltakende personer i forumet, er selvsagt "ymse". I følge en avstemning blant Hellas' forum sine medlemmer, var det reiseskildringer og fotografier som var 2 på topp slik jeg husker (sjekket ikke).

Reiseskildringer, foto etc.  er da en basis i kanskje det Anders kaller den "forknytte" familie?

For å supplere noen av dagens innlegg i Hellasforum tror jeg mer "harde" fakta om løpende situasjon og økonomi, kan være et annet insitament.
Jeg erfarer at mange er nysgjerrige på "mye" og de aller fleste nordmenn (og andre), vet lite om hvordan Hellas "funker" som stat i dag, hvordan "det er i morgen"? Allikevel tror jeg ikke dette er en "mainstream" men at majoriteten av Hellas reisende ønsker svar på sine spørsmål og at de får svar fra de som er "eksperter" på sine ulike felter kanskje?

Hva med den mer "dyptliggende forståelse" av gresk væremåte i det daglige privatliv, og ikke minst en forståelse av "det offentlige Hellas" "(som få kjenner godt)"!!!  ?

Anders

Og herfra "registreres det" (jeezuz, kor bissnissflinke man har blitt i språket!) en velutviklet grad av "ovenfra-og-nedad" og "meg-alene-vite"-holdning... er du sikker på at du mener alt det du sier nå, Kalimera?

Du skal ikke tillegge meg noen ting... du skal heller ikke tillegge andre kommentarer noen ting... du skal forhøre deg om meninger og synspunkter før du uttrykker noe som helst av hva andre mener.

Det er gjerne 99% av norske Hellasreisende som flyr til Chania... tross alt er vi bare en promille eller tre her på forumet... at Hellas for de fleste nordmenn er et ferieland og fint lite annet tror jeg ikke vi skal krangle om. Hva som rører seg i gresk politikk og økonomi og hverdagsliv er for de aller fleste Hellas-reisende helt uvesentlig. Og kjenner jeg nordmenn rett så driter de i det også... vi er jo relativt flinke til å overse andres ulykke, er vi ikke?

Personlig... så syns jeg du bommet, Kalimera. For det første innlegget ditt var langt borti skuggeheimen og knapt forståelig uten god vilje.

Atle

Quote from: Anders on 19. Dec 11, 19:54:29
Splittet fra tråden "Var du i Hellas i 2011?"

Kanskje de ikke har vært der???

Nei... bare tuller. Klart mange av dem har vært i Hellas i år. Så det reiser jo det gamle spørsmålet... hvordan engasjere flere av medlemmene? Noen har nok falt fra underveis, men det må da fortsatt være mange som bare "svipper innom" og tar til seg av det de finner? Skulle ønske flere ønsket/turte/ville delta med innlegg... vi holder jo ellers på å bli en ganske forknytt "familie" her som kan virke litt avskrekkende på mange også?

Så kom igjen, dere der ute! Logg dere på som noe mer enn gjester, og si hva dere syns og mener!


Kan nå bare svare for meg selv og er vel en av de som heller ikke noe særligt aktiv her inne, men det er jo som sagt en frivilig sak og melde seg inn på forumet, og det står vel ingen plass i reglemantet at en skal "brette" seg ut til heile verden. Liker formuleringen din der Anders " skulle ønsket/turte" for det er jo som sagt friviligt. Skal en føle press på seg så tror jeg nok det virker mot sin hensikt og det vil virke avskrekende. Det var da dog bare mine tanker om slikt jeg reagerer på enkeltes innspill.
Når det er sagt så har jeg stor glede av å lese andres opplevelser, spørsmål, tips osv..... og ser ikke heilt hva som er galt. Har jeg noe jeg lurer på så regner jeg med at jeg får et svar her og det er vel det det koker ned til i utgangspunktet? Finnes det de som liker og diskutere gresk politikk/hverdagsliv/prispåtøflerinærmestebutikk osv ....... så tror jeg nok de vil finne noen som vil svare på det og.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

IngeS

Når du refererer til enkeltes innspill med at " det står vel ingen plass i reglemantet at en skal "brette" seg ut til heile verden" må jeg be deg om å vise til hvor det er skrevet. Om noen har skrevet det må det jo være en glipp at moderatorene ikke har slettet det. Det er nemlig en vesentlig forskjell på det å oppfordre til mer aktivitet og det å oppfordre til å "brette" seg ut til heile verden. Derfor ber jeg deg henvise til hvor dette står skrevet slik at det kan bli fjernet.

Selvfølgelig er det frivillig å være medlem av forumet og ingen skal tvinges til noe som helst. Det er ikke noe galt i det at du har stor glede av å lese andres opplevelser, spørsmål, tips osv...... Vi er mange som har det sånn, det er jo bare det at om ingen skrev noe så ble det jo heller intet å lese.

Når jeg, som andre, har bemerkninger til aktiviteten og oppfordrer medlemmene til å skrive så er det fordi at i underkant av 3% av rundt 1.800 medlemmer skriver innlegg eller kommentarer.

Jeg er ikke i tvil Atle om at dine opplevelser, spørsmål, tips og informasjon fra og om Hellas er like interessante og viktige som det vi andre bidrar med.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

mouche

Jeg er usikker på om de trådene som går nå med hensyn til aktivitet vil medføre noen økning i aktiviteten, eller endog sågar kunne ha den motsatte effekten. Her skal man skrive hvis man vil, når man vil og/eller om man vil, og ikke føle noe press i så måte, etter mitt syn. Hvis effeken av denne/disse trådene blir at man lar være å lese for å slippe noe "press" på å måtte skrive så oppnår man kanskje det motsatte av hva man ønsker.
Alle fora synes å ha det samme problemet, så kanskje man heller enn å påpeke hvor mange passive medlemmer som finnes heller skulle glede seg over de som er aktive?

Atle

Quote from: IngeS on 30. Dec 11, 12:43:52
Når du refererer til enkeltes innspill med at " det står vel ingen plass i reglemantet at en skal "brette" seg ut til heile verden" må jeg be deg om å vise til hvor det er skrevet.


En liten misforståelse der Inge ? det står jo akurat at det ikke står i reglementet.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Kalimera

Ja nå forsto jeg dette med A lag og B lag også. Det tok litt tid :-)

Godt nytt år til alle !

Ole

Quote from: mouche on 30. Dec 11, 13:39:39
Jeg er usikker på om de trådene som går nå med hensyn til aktivitet vil medføre noen økning i aktiviteten, eller endog sågar kunne ha den motsatte effekten. Her skal man skrive hvis man vil, når man vil og/eller om man vil, og ikke føle noe press i så måte, etter mitt syn. Hvis effeken av denne/disse trådene blir at man lar være å lese for å slippe noe "press" på å måtte skrive så oppnår man kanskje det motsatte av hva man ønsker.
Alle fora synes å ha det samme problemet, så kanskje man heller enn å påpeke hvor mange passive medlemmer som finnes heller skulle glede seg over de som er aktive?


God sagt, Mouche!

Sammenligner man med andre Hellas-forum i Norge, så er kanskje ikke ståda så ille likevel?

Greece-Traveller

Quotekanskje man heller enn å påpeke hvor mange passive medlemmer som finnes heller skulle glede seg over de som er aktive?


Helt enig !
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...