Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Ole

Første tur i 2017 i boks! :) Guttetur til Athen 24.-29. mai. Ålesund-Amsterdam-Athen tur/retur til 1678 kr. og kort reisetid er vi veldig fornøyd med. Retur fra Athen kl. 17:15, så da får vi litt ut av den dagen også. :) :)

mouche

Neste år ja. Siden jeg er i Hellas og også har høsttur booket og på plass så tenkte jeg å vente litt med planleggingen av neste år. En kompliserende faktor her er jo at Rygge legger ned og Ryan stopper sine flyvninger direkte til Kreta så blir vel stuck med Norwegian og langt høyere priser. Har en av gutta på besøk nå og hans billett kostet 780 kroner tur/retur med sete-reservasjon og med Norwegian blir nok prisen det tredoblete vil jeg tro! Har sendt mine gratulasjoner til Venstre og Trine Skei Grande på sms! :bang:

Fia

Jøss, da er du ute i god tid, Ole!! 😊  Men har jo dermed også goood tid til nærmere planlegging og til å glede deg!😃
Den som er lei av å reise er lei av livet...

marjana

Da ble det tur til Syros fra 25.august til 27.september. Kjøpte billetter t/r Oslo-Athen med SAS nå i kveld, og billettene hadde gått opp med ca 400-500 kr i løpet av noen får dager! Bare å kjøpe da, siden jeg vet jeg kan dra nå. Det blir ingen lang høsttur på 2-3 måneder som det pleier å være, og denne gangen blir det heller ikke på "Karlson på taket"-rommet mitt i Ermoupolis, men tilbake til Galissas der jeg har pleid å være i mange, mange år. Jeg får et rimelig rom der også, så dette blir bare fint. Håper å treffe en del av de gamle vennene som er i Galissas i august/september også, og alltid fint å slippe å ta bussen til Gallisas for å komme på stranda.

Oppdaget forresten at det ikke er særlig lurt å reise fra Athen til Syros på en lørdag, selv om det var veldig billige billetter da. Det går bare en ferge om morgenen til Syros, som jeg ikke rekker, men ellers i uka går det også en ferge utpå ettermiddagen.
Glika i zoi

Kristian

God tur Marjana Vi drar den 4 september
Kristian/Planer er til for å utsettes

Diddi

Da er det jo ikke lenge å vente, Marjana  :) Galissas er jo et herlig ferieparadis, og i stor kontrast til Karlsonpåtaketlivet  ;D Vi reiser til småkykladene 8. september, men må overnatte i Athen første natten, siden vi akkurat ikke rekker 17,30 fergen. Nesten litt uvirkelig i disse dager, da høsten har begynt å luske litt her hjemme .
Riktig god tur  8) 8)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Solgry

Vi skal være på Syros 11.9.-15.9.16, men skal bo i Kini, der vi bodde forrige gang vi var der. Det er 13 år siden, så det er jamen på tide med ny Syros-tur nå!
Lodotter er englenes tøfler.....

filhellener

Quote from: Solgry on 07. Aug 16, 11:31:42
Vi skal være på Syros 11.9.-15.9.16, men skal bo i Kini, der vi bodde forrige gang vi var der. Det er 13 år siden, så det er jamen på tide med ny Syros-tur nå!


Vi har bodd i Kini flere ganger, synes det er veldig koselig der  :)
Har dere bestilt?, i tilfelle, hvor skal dere bo ?
Kari

Lous

Kini er jo en fin plass. Vi bodde i Ermopoli den ene gangen vi har var på Syros, men tok bussen over til Kini hver dag. God mat på spiseplassene. Vi prøvde fler.

marjana

Takk for alle ønsker for en god tur! Det gjør ikke noe å dra fra alt regnværet her hjemme, og forlenge sommeren ut september!

Kini er veldig koselig, og enig i at de har/hadde god mat særlig på de to restaurantene helt nede i vannkanten. Restauranten i Loto i bukten til venstre når du ser utover sjøen i Kini var også kjent for å ha veldig god mat. Vet ikke hvordan det er der nå.

Når man bor i Kini kan man også gå rundt odden til høyre og er på stranden Delfini i løpet av 20 minutters gange. Hvis man leier bil eller moped kommer man seg også greit dit. Delfini er en lang sandstrand med en koselig strandbar og en taverna litt lenger opp. Går man videre nordover fra Delfini over fjellknausene kommer man til enda en fin strand, Varvaroussa. Der er det ingen fasiliteter, så man må ha med mat og vann. Det er heller ikke så mye skygge der.
Det pleide å gå en badebåt, Perla, fra Kini og nordover til alle de strendene oppover kysten der man ikke kommer til med bil. Men jeg tror Perla bare gikk i høysesongen.

God tur til alle som drar snart!

Glika i zoi

Solgry

Nå er det bare 10 dager og 17 timer til flyet vårt skal lette, fra Oslo til Athen!!!!! :juble: :hoppende: :juble:

Kan nesten ikke vente! Det skal bli SÅ herlig, etter en lang sommer uten ferie! (Har bare hatt 4-5 dager ila juli, men det kan jo ikke regnes som ferie.) :ferie:

Paros, Syros og Naxos - here we come!!!!
Lodotter er englenes tøfler.....

Lous

Da leder jeg som har 9 dager og ca 17 timer til Santorini Naxos Paros

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...