Logg inn med Facebook eller Google!

Varmt på Fastlands-Hellas i dag, onsdag 11 nov. 2015

Started by JanBe, 11. Nov 15, 22:44:28

Previous topic - Next topic

JanBe

Vi nordmenn er jo flinke til å snakke om været. Tror ikke jeg har skrevet så mye om været etter at jeg kom hit ned på lørdag kveld. Det har vært sol og blå himmel hver dag og med makstemperaturer på rett over 20'C. I dag har jeg kjørt igjennom byene Trikala og Kalampaka og begge disse har målt maksimumstemperaturer på 26,8'C, med andre ord godt og varmt til å være omtrent midt i november.

Ole

Det er rett og slett glimrende! Kommer til Athen i morgen, og meldingene sier litt over 20 grader. Perfekt!

Tjorven

Jeg ble også positivt overraska over det fine været ( Antiparos) i oktober. Har aldri vært i Hellas senere enn i slutten av september, så visste ikke helt hva jeg kunne vente meg. Var der til midten av oktober, og været var litt variert med regnskyll, torden og lyn og skikkelig blåst i sånn 3-dagers "føyke", men det er jo vanlig innimellom  ;) Men at jeg skulle nyte full sommer med sol og masse bad den siste uka, det var nesten utenkelig  8) Og oktobersjøen var aldelses nydelig temperert  ;D Litt kjøligere om kveldene enn før, men neste dag steiker sola deg varm igjen.
Det høres ut (og vises på bilder) at november er like så bra i Hellas, fra flere rapporter nå.
Kos dere alle som er der nede nå, og god tur til Athen, Ole  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

mouche

Var på Kreta frem til rundt 25 oktober og hadde herlig vær hele oktober. I fjor på samme tid var det kaldt, vind, regn og fyr på peisen nesten hver kveld så alt er mulig. I fjor var det unormalt dårlig vær, i år unormalt bra vær og sånn skifter det tydeligvis. Har vært mye snakk om El Nino effekten i østlige Middelhavet i år og sommeren kom sent så har vært et uvanlig år i Hellas i hele år faktisk etter hva jeg har skjønt og opplevd!

filhellener

Quote from: mouche on 12. Nov 15, 17:29:56
Var på Kreta frem til rundt 25 oktober og hadde herlig vær hele oktober. I fjor på samme tid var det kaldt, vind, regn og fyr på peisen nesten hver kveld så alt er mulig. I fjor var det unormalt dårlig vær, i år unormalt bra vær og sånn skifter det tydeligvis. Har vært mye snakk om El Nino effekten i østlige Middelhavet i år og sommeren kom sent så har vært et uvanlig år i Hellas i hele år faktisk etter hva jeg har skjønt og opplevd!


Du visste tydeligvis når du skulle reise hjem, mouche ;)
Vi kom med fly fra Rhodos til Heraklion om ettermiddagen lø 24.okt og ble møtt av s t y r t regn!!! Vi skulle til Geogioupoli og regnet  gjorde det hele veien! Det regnet fortsatt søndagen, ikke like voldsomt, men så helgrått og trist som det går an, og ganske så kjølig..., mandag litt lettere vær, tirsdag hadde vi leid bil og det var vi heldige med! Det var den eneste dagen på ei uke vi så sola..., vi hadde en flott tur rundt i Apokorounas, var i Plaka og:-)
Vi var i Nea Chora/Chania 29.okt - 1.nov,
Kjølig, grått og litt regn de dagene og..., for oss gjorde det ikke så mye.
Men s y n d for de som reiste til Kreta for den ene uka...
Vi kom fra Rhodos og hadde fantastisk vær der, der var det forresten flott vær fortsatt, 5-6 gr varmere enn vi hadde på Kreta den dårlige uka!

M e n så kom november, og her i Paleochora har det har vært, og ser ut til å fortsette å bli,  helt fantastisk flott vær  :)
Kari

mouche

Det var vel faktisk lørdag 24. oktober jeg dro hjem, og på morgenen (på vei til flyplassen) så regnet det"katter og hunder" så var faktisk litt spent på om vi ville komme frem til flyplassen, men det gikk greit! Ja, skulle gjerne være der nede nå (også), men må liksom hjemom en gang i blant.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...