Logg inn med Facebook eller Google!

Rygge-Athen-SKIATHOS-Athen-Rygge

Started by Anne, 04. May 09, 06:04:08

Previous topic - Next topic

Anne

Ifjor var vi på Skiathos i april,og lysten til å gjenta det var stor. Vi sjekket priser og muligheter for fri fra jobb,og det gikk greit. Reise ble bestilt. Vi skulle dra med Norwegian fra Rygge den 16.april og da kunne vi gå rett ombord i Olympicen til øya. Alt passet perfekt eller......
Jeg er som vanlig skeptisk til oppsatte greske rutetider så jeg holdt øye med avgangen til Olympic, og det var jo bra. Vi skulle være en uke så det var viktig å ikke kaste bort tid i Athen med overnatting. Så gjør de det igjen....endrer flyavgangen. Vi sitter igjen med et kvarter fra vi lander til vi må være innsjekket på Olympic og det går jo ikke. Hva gjør vi nå...
Vi bestemmer oss for å endre avreisedag og å utvide ferien med noen dager. Jeg ringer til Olympic-kontoret i Danmark og flytter reisen vår frem til den 12 istedet(kostnadsfritt selvfølgelig), men på Norwegian må vi betale litt selvfølgelig. Vi har plutselig 10 dager istede for en uke(og jeg gråter ikke). Avreise 12.april og hjemreise 23.april ELLER.........????

Vi får reiseselskap med ei jente fra Sarp. som har bodd på øya, og venninda hennes, senere omtalt som L og H.
Vi kommer oss ombord og reisen kan begynne.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Flyturen går greit og plutselig er vi over gresk territorium. Vi inntar flyplassen i Athen og finner våre kofferter. Vi traff Mikke på flyplassen. Jeg viste han var med samme fly som oss og tok tak i en jeg synes lignet på et bilde jeg hadde sett her på forumet. Unnskyld, men heter du Mikke sa jeg,og det gjorde han. Vi hadde en hyggelig prat før våre veier skiltes og vi tok hver vår buss inn mot Athen. Vi hadde endel timer på oss før flyet til øya tar av, så vi satte koffertene i oppbevaring og gav oss Athen i vold.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Flotte bilder og god fortelling,Anne..kjenner suget fra flyreisa :flower: ..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Magnolia

Så moro å ha deg på banen igjen, Anne. :)
Jeg har kost meg med fortellingen og sitter med en følelse at forviklingene ikke er helt over enda. Du skriver så godt og fengslende. Gleder meg til fortsettelsen. Flybildene gir meg også sug i magen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Som alltid flott fortelling....venter spent på fortsettelsen!

Tjorven

Flott Anne. Jeg får jo reisefeber bare jeg ser bilde av et fly, så her var jeg nesten med på reisa selv ;) Gleder meg til fortsettelsen av både story og bilder.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ingrid

Velkommen hjem, Anne  :flower: Det er så artig å lese dine reiseberetninger, ser fram til fortsettelsen.

Gro

Har savnet deg her inne og gleder meg over at du er tilbake med nye fortellinger :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Livsnyteren

Syns jeg kjenner den tavernaen på siste bilde  hmm Ligger den i Pireus?Lurer på om det er den jeg og pjkken spiste på før vi dro til chios :cheers:

Anne

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Tavernaen ligger i Mitropoleos str. like ved Syntagma Arli. Jeg har vært i kontakt med Mikke og fått tillatelse til å poste det bilde jeg tok av han på flyplassen...så her er det. Det var et veldig hyggelig møte.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Etter et godt måltid med mat så var det tid for en rusletur i Plaka området. L hadde vært der flere ganger så hun ble brukt som \"kjentmann\". Så masse det var å se på overalt. Øynene og sansene sto på vid gap og kamera klikket hele tiden. De andre ristet på hode i oppgitthet over min photo-iver. Pytt,pytt sånn er det med \"bønder i byen\". Jeg har jo så vidt vært i Oslo og ellers er Fredrikstad det største jeg beveger meg i så Athen er DIGER og spennende for meg.

Tror jeg legger inn bildene uten kommentarer på de fleste siden jeg ikke vet hvor de er tatt. Vi gikk og jeg knipset.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Annlaug

Herlige bilder fra en by jeg enda ikke har vært i. Dine bilder tar meg med dit så jeg føler jeg neste er der selv. Til og med flyturen kan jeg kjenne i magen:)

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...