Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på Lipsi, høst 2011

Started by Tjorven, 24. Mar 12, 19:54:01

Previous topic - Next topic

Tjorven

Da er det vel på tide å avslutte denne tråden snart. Jeg slenger på noen bilder litt hulter til bulter til slutt.


Et pent minnealter. Foto: Sisi




En kveld mens vi spiste middag på Kalypso, kom noen ivrige italienske gutter inn på tavernen. De hadde fått storfisk, og viste stolt fram fangsten sin til alle som var der  ;D Med fiskekroken fortsatt hengende i som "bevis"  ;)

Stolt fisker



Det var ikke bare de daglige "småferjene" som anløp Lipsi. Sent på kveld observerte vi et par ganger Blue Star'n som kom fra Pireus. Den så gigantisk ut da den la til ved kaia. Vi fikk ikke sett den fra verandaen, men her et (dårlig) bilde tatt fra en taverna i havna.



Så var avreisedagen kommet, og vi måtte ta avskjed med huset vårt, vertskapet og Lipsi.  :'( :'( Bedre vertskap enn Matsourifamilien skal man lete lenge etter  :-*  De visste ikke hva godt de kunne gjøre for oss, både mens vi bodde på Galini og i huset. Stadig vekk kom de med hjemmelaga mat til oss. En dag skulle jeg ned og hente toalettpapir. Da var hele familien samla hos Anna og Nikos til lunsj. Jeg ville ikke trenge meg på og sa jeg kunne komme tilbake senere. Nei nei, ikke noe problem, bare vent litt, sa Anna. Hun var tilbake i et blunk, med 3 ruller dopapir, samt et fat med to store nykokte fisker fra lunsjen deres  :) Jeg kom tilbake med armene fulle, og dermed ble det fiskelunsj med kokte rødbeter til (fra Soula)  ;D (Dette bildet er ikke fra siste dagen vår, men for å vise gjestfriheten fra vertsfolket vårt)



Men nå er avskjedens time her, katamaranen er på vei til kai, og vi må si farvel.

Et siste overblikk over Lipsi fra verandaen. Denne utsikten glemmer jeg aldri....

På vei ned trappene, og Sisi tar farvel med Soula

og en siste titt inn i hagen til Anna



Det har vært veldig koselig å gjenoppleve Lipsi på denne måten, ikke minst sammen med alle dere som har fulgt oss på turen! Tusen tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger og engasjement. Det har gitt meg masse inspirasjon og glede, og ikke minst varma meg langt inn i hjerterota  :-* :-* :-* Dermed tar jeg en liten siste kvelds ouzo-skål for dere, og takker så mye fra Sisi og meg for følget  ;D Foto:Sisi




Vi anså liksom ferien som slutt på Lipsi, men måtte ha en overnatting på Kos før hjemreisen til Norge. Det kommer noen bilder som et PS derfa også, litt senere....
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

12. May 12, 13:50:05 #229 Last Edit: 12. May 12, 13:52:44 by filhellener
TUSEN TAKK for denne HERLIGE LIPSItråden, Tjorven ( - og Sisi)  :sol: :hjerte: :sol:

- det har virkelig rykket  i Lipsilengselen min  :hjerte: ...o g, hvem vet  ;) - har planer om å bevilge meg ei "bonusuke".... 8)
Kari

Ole

Fantastico, Tjorven og Sisi! Lipsi-lengselen har plutselig vokst veldig de siste ukene. Neste år, kanskje? Tusen takk for denne flotte turen til Lipsi!  :)

kaka

12. May 12, 15:22:11 #231 Last Edit: 12. May 12, 15:30:57 by kaka
Det har vært både koselig og morsomt å følge dere på denne turen, Tjorven og Sisi.
Takk for mange gode glimt fra en flott ferie.
KariK

Tjorven

Tusen takk for følget og hyggelige kommentarer Filhellener, Ole og kaka  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Greece-Traveller

Jeg sier også tusen takk for å få være med på denne reisen. Som tidligere nevnt er det ca. 20 år siden sist jeg var der - dere har så absolutt vekket en lengsel til å ta en tur igjen rundt på de øyene i Dodekanesene som jeg ikke har besøkt på så lang tid !

:goodjob: :juble:
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Diddi

Nesten trist at denne fortellingen er slutt,men kan jo bare starte på side 1 igjen ;) Veldig koselig å være med tilbake til Anna og Lipsi  :-* :-* :-* :-* Øyene blir litt forskjellig etter øyet som ser,og det er jo det som gjør disse trådene så personlig  og trivelig å følge med på! Tenker folket på Lipsi hadde blitt varme om hjertet hvis de hadde sett denne fortellingen :-*
De og andre øyer i Hellas trenger vel sårt hver og en turist nå etter tilstanden som råder,så kanskje har dere lokket en og annen turist for et besøk på Lipsi ;D Tuuuusesen takk begge to ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Tusen takk til Greece-Traveller som også har bidratt med interessante bilder fra "fårna dar", Artig å se forskjellen på nå og da  ;D   ;D og takk for følget og gode ord fra deg og frudiddi. Ja, på slutten måtte jeg faktisk bla meg tilbake for å huske hvilke bilder jeg hadde lagt inn og ikke, frudiddi. Kortidshukommelsen kan være svært kort innimellom  ;) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Quote from: Tjorven on 12. May 12, 13:31:04

Vi anså liksom ferien som slutt på Lipsi, men måtte ha en overnatting på Kos før hjemreisen til Norge. Det kommer noen bilder som et PS derfa også, litt senere....

Jeg vil ikke gi slipp på denne tråden før den er slutt :'( ... så gleder meg til overnatting på Kos ;)
KARRI

Sisi

Takk til dere som har vært med oss på turen! Takk til Tjorven som har gjenskapt i ord og bilder!

Sisi

14. May 12, 01:13:49 #238 Last Edit: 14. May 12, 01:20:46 by Sisi
Overnatting på Kos... en nødvendig ting eller en "rude awakening"! som vi ble enig om og det kan leves med:) legger ved et lite bilde av katta i sekken t Tjorven:) ...prøvde å legge inn bilde men er ikke på photobhucket.

Sisi

Nå drar vi til Milos Tjorven!  Vi gleder oss!

Siste innlegg i forumet

Sifnos
by Runar Solvik | Today at 13:32:45
Er det noen som har anbefalinger på bosted på Si...
Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...